بورس ۲۸۷ واحد افت کرد/ شاخص به یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید

سخنگوی شورای عالی بورس در حاشیه برگزاری دویستمین جلسه شورای عالی بورس از تجهیز ۴۷۰هزار میلیارد تومان منابع مالی از بستر بازار سرمایه در سال جاری خبرداد.

به گزارش مشرق به نقل از سنا، دویستمین جلسه شورای عالی بورس، عصر روز سه شنبه دوم دی ماه با حضور اعضا برگزار شد که آمار تجهیز منابع مالی در بازار سرمایه و میزان انتشار ابزارهای تجهیز منابع مالی در این بازار از مهمترین محورهای این جلسه بود.

حسن قالیباف اصل، سخنگوی شورای عالی بورس گفت: عصر دیروز ۲۰۰امین جلسه شورای عالی بورس با محور بررسی تجهیز منابع مالی انجام شده در بازار سرمایه تا پایان آذرماه سال ۱۳۹۹ برگزار شد. جزئیات نشان از آن دارد که در دوره ۹ماه نخست سال جاری، بالغ بر ۴۷۰هزار میلیارد تومان تجهیز منابع مالی از بستر بازار سرمایه صورت گرفته است. در این میان حدود ۱۴۵هزار میلیارد تومان از رقم مزبور شامل تجهیز منابع مالی از محل بدهی بوده که شامل انتشار انواع ابزارها است. همچنین مابقی آن یعنی رقمی بیش از ۳۲۵هزار میلیارد تومان به مجموع تجهیز منابع مالی از محل افزایش سرمایه و عرضه اولیه سهام شرکت ها، تاسیس شرکت های سهامی عام و اضافه ارزش صندوق ها اختصاص داشته است.

وی با اشاره به اینکه در بخش سرمایه چهار سرفصل اصلی مورد بررسی قرار گرفت؛ ادامه داد: تاسیس شرکت های سهامی عام، افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام (به جز مازاد تجدید ارزیابی)، افزایش سرمایه شرکتهای سهامی عام (از محل تجدید ارزیابی) و عرضه اولیه سهام شرکت ها در بورس و فرابورس از اصلی ترین محورها بود.

سخنگوی شورای عالی بورس ابراز داشت: در این میان ۶۵هزار و ۲۷۰میلیارد تومان به افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام (به جز مازاد تجدید ارزیابی) و ۳۵هزار و ۳۸۰میلیارد تومان نیز به افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام (از محل مازاد تجدید ارزیابی) اختصاص یافته است.

همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه نیز در حدود بر ۲۸هزار میلیارد تومان به عرضه اولیه سهام شرکتها در بورس و فرابورس اختصاص داشت. در همین راستا بررسی نشان می دهد که افزایش ارزش صندوق های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه، نسبت به ابتدای سال بیش از ۱۹۶هزار میلیارد تومان بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس