کد خبر 1158894
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
های و هوی دود و صدا - کراپ‌شده

باید مراقب بود که در این‌ های و هوی ساختگی چشم‌ها از مطالبات اصلی برداشته نشود و مشکل‌آفرینان از پاسخ طفره نروند!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «های و هوی دود و صدا»،  نوشت:

۱- به این دو گزاره توجه کنید!

الف- زمستانی سرد بود. شهید مدرس در حالی که مطابق معمول پیراهنی از جنس کرباس به تن داشت، از پله‌های مجلس بالا می‌رفت، یکی از مسئولان وقت با مشاهده ایشان گفت؛ جناب مدرس در این زمستان سرد که سرما تا مغز استخوان نفوذ می‌کند شما با این پیراهن کرباسی و یقه باز سرما نخورید؟ شهید مدرس که به حاضر جوابی شهرت داشت گفت؛ شما نگران یقه باز پیراهن من نباشید، حواستان به دروازه‌های ایران باشد که باز نماند و راه بر دشمنان ملت بسته باشد.

ب- نارنجک‌های دودزا و بمب‌های صوتی اگرچه نام بمب و نارنجک دارند ولی کارکرد این دو سلاح جنگی را ندارند و اساساً با هدف ویرانگری و تخریب ساخته نشده‌اند. کار ویژه‌ای که برای آنها تعریف شده است، انحراف افکار عمومی از مسائل اصلی و سرگرم کردن آنان به مسائل فرعی و حاشیه‌ای است. پرتاب کنندگان نارنجک‌های دودزا و منفجر کنندگان بمب‌های صوتی، در پوشش «دود» و «صدا»، نگاه این و آن را به نقطه‌ای فرعی جلب می‌کنند و در همان حال به نقطه حساس و مورد نظر خویش دست‌اندازی می‌کنند!

۲- نگاهی به مشکلات پیش‌روی بیندازید و آنها را به ترتیب اهمیت دسته‌بندی کنید. با یک نگاه گذرا نیز به آسانی می‌توان نتیجه گرفت که، انتشار مرگبار ویروس کرونا، گرانی افسارگسیخته کالا و خدمات و اجناس مورد نیاز مردم، بیکاری جوانان، تعطیلی برخی از کارخانه‌ها و مراکز تولید، سقوط پی‌درپی ارزش پول ملی، افزایش چند صد درصدی قیمت مسکن و اجاره ‌بها، فساد اقتصادی، جولان دلال‌ها در عرصه معیشت مردم، پرخوری نزدیک به انفجار مرفهان بی‌درد، حقوق‌های نجومی در کنار نان بخور نمیر صاحبان اصلی انقلاب و... از اصلی‌ترین مشکلاتی هستند که بسیاری از مردم و مخصوصاً توده‌های محروم و مستضعف (بخوانید ولی‌نعمت‌ها) با آن روبه‌رو هستند. آیا غیر از این است!؟

۳- حالا یک بار دیگر به فهرست مشکلاتی که ردیف کرده‌اید نگاه کنید! مسائلی نظیر، رفراندوم! بازنگری قانون اساسی! و... که این روزها مدعیان اصلاحات به میان کشیده‌اند، در کجای فهرستی که از مشکلات پیش‌روی تهیه کرده‌اید جای دارد!؟ ... اگر پیش کشیدن این مسائل از نوع نارنجک‌های دودزا و بمب‌های صوتی نیست، پس چیست!؟ و اگر نارنجک دودزا و بمب صوتی است -که هست- قرار است در پوشش این دودها و صداها، افکار عمومی از کدام مسئله اساسی منحرف شود!؟

۴- در این گیر و دار نباید موضوع اصلی را به فراموشی سپرده و از آن غفلت کرد. اگر علت اصلی مشکلات پدید آمده بررسی نشود و نقش مشکل‌آفرینان در معرکه دود و صدا به فراموشی سپرده شود، بیم آن می‌رود که ناکارآمدان مشکل‌ساز بر ناکارآمدی خود و خسارت‌آفرینی برای ملت پرده بکشند و بار دیگر و شاید بارهای دیگر بلایی که بر سر ملت آورده‌اند، به تکرار بنشیند! از این روی باید مراقب بود که در این‌ های و هوی ساختگی چشم‌ها از مطالبات اصلی برداشته نشود و مشکل‌آفرینان از پاسخ طفره نروند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • دیده بان IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    57 12
    احسنت،درودبرحاج حسین شریعتمداری عزیز،مثل همیشه درست ومنطقی وحرف حساب
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    4 24
    من با نظرات آقای شریعتمداری مخالفم ! دلیل ملیل هم نمی خواد ! میبینم یه عده اینجوری وجهه روشنفکری می گیرن و اظهار فضل می کنن ! منم همینجوری مخالفم !
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      1 0
      هویجوری مخالفی؟؟!!! خخخخخ آفرین کوچولو، بازی کن برای خودت....توبرو کیهان بچه ها بخون که اونم مال کیهانه ولی برای سنت مناسبه !
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      1 0
      مخالف باش تا اموراتت بگذره!!!
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      0 1
      توی این هیری بیری شما هم یک نارنجک دودزا زدی !!
    • DE ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      1 0
      خب تو هویجوری مخالفی باش. نمیدونم چند سالته ولی جناب شریعتمداری از فعالان و مبارزین سرسخت طاغوت و بسیار بسیار زیرک و دانا با مطالعه بسیار وسیع و در خط امام و ولایی سالها قبل از انقلاب هستند که زندان ابدی در اوین بودند و با انقلاب اسلامی که ثمره زحمت افرادی اینچنین بود آزاد شدند .بسیاری از سیاسیون وانقلابییون افتخار شاگردی ایشان را دارند .مطمئن باش ایشان کلا با هویجوری که هیچ با غیر هویجوری مخالفین هم مشکلی ندارد زیرا دریایی از علم سیاست است چه باک .سعی کن او را بشناسی و مخالفت کنی هویجوری هویجوری حیف نیست مخالف باشی؟؟
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    20 8
    عالی
  • DE ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    13 7
    حالا یک بار دیگر به فهرست مشکلاتی که ردیف کرده‌اید نگاه کنید! مسائلی نظیر، رفراندوم! بازنگری قانون اساسی! و... که این روزها مدعیان اصلاحات به میان کشیده‌اند، در کجای فهرستی که از مشکلات پیش‌روی تهیه کرده‌اید جای دارد!؟// روحانی در نشست حقوق اساسی و شهروندی:قانون اساسی می‌تواند بازنگری شود من دوست دارم رهبر شوم قانون مانع است / نظارت بر کار وزرا وظیفه مجلس نیست من خودم روزهای جمعه از طریق روزنامه ها وزرا را نظارت میکنم کافیست.
  • احمد IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    43 4
    احسنت بر استاد ارجمند.ومرگ بر خائنین
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    28 4
    این دولت فقط یک کار بلده و اون هم حاشیه سازیه چون حال و توان کار کردن نداره. اصلاحاتچی ها شما که توان کار کردن ندارید برید کنار تا اونا که توان دارند جلو بیایند.
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    2 11
    بند 2را باور دارین پس !!!!انتشار مرگبار کرونا!!!!گاهی سهوا سناریوها رو لو میددین!!!
  • AU ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    7 27
    جناب شریعتمداری! درک شما از اقتصاد و توسعه سطحی است! اتفاقا دموکراسی، آزادی بیان، انتخابات آزاد و حاکمیت اراده ملی یکی از عوامل اصلی رشد و ثبات اقتصادی است. مشرق لطفا منتشر کن.
    • IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      28 6
      اگر اقتصاد و توسعه منظور شما و دولتمردان و غربگدایان،همان برجام بی فرجام و سراب اقتصادی است که ۷ ساله مملکت و معیشت مردم را معطل نگه داشته اید و چنین اوضاع و احوال اقتصادی برای مردم رقم زده اید…… که متأسفم برایتان ای رعیت های کدخدا پرست بی اراده مفلوک………!
  • SE ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    26 2
    پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
  • مهرناز IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    1 0
    جماعتی که در گرداب شیفته گی تفکر وفرهنگ غرب " چنان در حال دست وپا زدن هستید " تا بیشتر فرو روید " خوشحال از غرق شدن در این شیفتگی تا انجا ست " که می خواهید همه مردم ایران را با خود در غرق شدن سهیم کنید " ایا؟ همه مشگلاتی که در 7سال ونیم گریبانگیر مردم کردید " اشگال از عدم برگزاری رفراندم و مشگلات قانون اساسی کشور بود " یا مشگل از عدم توانائی شما از مدیریت اموری که بدست گرفتید " تخصص لازم را نداشتید؟
  • علی اصغر رحیمی IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    سلام در حالیکه تمام پروازهای اروپا به روی انگلیس بسته شده ما صرفا به قرنطینه مسافران بسنده کرده ایم . این انگلیس چی داره که ولش نمیکنیم
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    15 7
    درودبر حاج حسین.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    11 3
    درود برسردارقلم مثل همیشه زدی تو خال
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    مشکل اصلی با اختلاف قطعی آرا دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهور و نگاه ایشان به مسائل هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس