کد خبر 1158557
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۴
شربت سکنجبین

یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: دمنوش «سکنجبین» برای پاکسازی کبد، از بین بردن جوش‌های چرکی، رفع خستگی و نفخ معده مؤثر است.

به گزارش مشرق، هادی گلزاری با بیان اینکه دمنوش سکنجبین خاصیت‌های زیادی دارد و با توجه به نیاز بیمار و تشخیص درمانگر مورد مصرف قرار می‌گیرد، اظهار کرد: هرچه زیاده روی در مصرف دمنوش سکنجبین داشته باشیم برای بدن مضر تلقی شده و این مضرات باعث ایجاد زخم روده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

در روزهای آلوده چه خوراکی‌هایی بخوریم؟

این کارشناس گیاهان دارویی مطرح کرد: دمنوش سکنجبین ترکیبات متفاوتی دارند که مصرف آن براساس فصول سال انجام می‌شود، با توجه به اینکه ترکیب اصلی این دمنوش از عسل و سرکه است.

وی افزود: افرادی که گرم مزاج هستند بهتر است از سکنجبین بذوری استفاده کنند چراکه باعث برطرف ساختن انسداد کبدی می‌شود، اما به افرادی که با مشکلات معده و اعصاب روبرو هستند مصرف سکنجبین توصیه نمی‌شود.

گلزاری گفت: با وجود شرایط کنونی کرونایی و با آمدن فصل سرما بهتر است از دمنوش‌هایی که ترکیبات آن‌ها از زعفران، رزماری، بابونه و آویشن است، استفاده کنیم و برای افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل سرما برگ گزنه را در سوپ ریخته و به مصرف برسانیم.

این کارشناس گیاهان دارویی در پایان اظهار کرد: توصیه اکید می‌شود از مصرف دمنوش سکنجبین برای رفع دردهای رحمی و عفونت خودداری شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    5 0
    به این «کارشناس گیاهی دارویی» عقب مونده بگید که سرکه و عنگبین رو دم نمی‌کنن، قاطی می‌کنن :|
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      2 0
      واقعا.تا حالا دمنوش سکنجبین نشنیده بودیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس