تعداد جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا در مرز روسیه افزایش یافت

نیروی هوایی آمریکا تعداد جنگنده‌های رادارگریز «اف-۳۵» خود در پایگاه «ایلسون» واقع در آلاسکا را تا ۲۰ فروند افزایش داده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروی هوایی آمریکا تعداد جنگنده رادارگریز «اف -۳۵ لایت‌نینگ ۲» مستقر در پایگاه نیروی هوایی «ایلسون» واقع در آلاسکا را تا ۲۰ فروند افزایش داده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «کیلی دوبوا» سخنگوی پایگاه هوایی «ایلسون» در این خصوص به خبرنگاران اعلام کرد که آخرین جنگنده‌ها چند روز پیش وارد این منطقه شده‌اند.

«کیلی دوبوا» همچنین افزود که گروه جدیدی از این جنگنده ها نیز در آوریل ۲۰۲۱ وارد منطقه مذکور می‌شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: ما به افزایش جنگنده‌های خود ادامه می‌دهیم. تا پایان سال ۲۰۲۱، تمامی ۵۴ جنگنده را در پایگاه خود خواهیم داشت.

این در حالیست که به گزارش اسپوتنیک، با استقرار چندین فروند جنگنده لاکهید مارتین اف -۳۵ لایت‌نینگ ۲، در این پایگاه هوایی هر یک از این دو اسکادرانِ ۳۳۶ و ۳۳۵ دارای ۲۷ هواپیما خواهند بود.

گفتنی است، پایگاه نیروی هوایی «ایلسون» در حدود هزار کیلومتری مرز روسیه واقع شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    2 2
    روسیه عقل نداشت و آلاسکا رو که کمی بزرگتر از ایران هست رو به مبلغ دو سنت برای هر کیلومترمربع به آمریکا فروخت خاک بر سرشون این مبلغ رو میشد فقط با فروش یکساله ماهی آلاسکا کسب کرد
    • NL ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      1 2
      امپراتور تزاری اگر نمی فروخت آلاسکا رو، آمریکا حمله می کرد و ازشون می گرفت. حتی اگر نمی فروخت و آمریکا هم نمی خرید، بعد از انقلاب سرخ آلاسکا می شد شبیه به تایوان برای چین.
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      0 0
      مگه کومونیستا نفروختنش ؟!
  • متوهم توطئه IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    7 2
    اف 35 به درد نیروی دریایی نمیخوره. برای نمونه تصور کنید که 100 کیلومتر درون آبها نفوذ کردید و حالا قصد برگشتن به خاک کشور را دارید. ولی ناگهان تنها موتور اف-35 از کار بیفتند. اینجاست که به سرنوشت خلبان گشت ژاپنی دچار خواهید شد. جنگنده باید دو موتور داشته باشد تا درصورت خرابی یک موتور، موتور دوم شما را به مقصد برساند. زودتر سوخو-30 اس ام 2 را بخرید.
    • محسن DE ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      3 3
      تو نگران نباش
  • CA ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    2 2
    علت فروش آلاسکا این بود که سیل آبی جهت فروش پوست آن تعدادش خیلی کم شده بود و روسیه فکر میکرد که دیگه منابعی در اونجا نیست برای همین فروخت! البته در زمان سزار الکساندر دوم بود که این اتفاق افتاد ولی وی علیرغم این اشتباه به هزار سال برده داری در روسیه پایان داد و در واقع بنیانگذار روسیه نوین می‌باشد.ولی به کانادا هم نفروخت چون کانادا خودش مستعمره بریتانیا بود و رقیب روسیه به شمار می‌رفت و اختلافات سرزمینی زیادی هم در برایش کلمبیا که هم مرز آلاسکا هست داشت.
    • متوهم توطئه FR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      0 4
      درود بر شما عزیز. به خوبی به مسائل کانادا آشنا هستید. حالا این جاستین ترودو که پدرش هم مثل خودش کمونیست بوده، کانادا را ایالت به ایالت به آمریکا تقدیم خواهد کرد. کانادا از اون لحظه‌ای کارش تمام شد که اعلام کرد قصد داره جمعیتش را به 100 میلیون نفر افزایش بدهد. برای همین آمریکا تصمیم گرفته سریعتر کلک کانادا را بکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس