عشق به شهادت پس از سه سال شهید انصاری را به سوریه کشاند

شهید سعید انصاری از شهدای مدافع حرم سال‌ها در عراق مقابل تکفیری‌ها جنگید و سرانجام در سوریه به شهادت رسید.

به گزارش مشرق، چند روزی بیشتر از حضورش در سوریه نگذشته بود، ۲۳ دی ماه سال ۱۳۹۴ سعید انصاری با سه تیر مستقیم قناسه نیروهای تکفیری «النصره» به شهادت رسید. پیکر شهید در حالی که زیر تیغ تیر تک تیراندازان دشمن بود سال‌ها در منطقه باقی ماند تا اینکه بعد از سه سال در اسفند ۱۳۹۷ به کشور بازگشت.

انصاری متولد دی سال ۱۳۴۹ بود و در ۱۶ سالگی به جبهه رفت، ۲ سال در گردان مقداد و کمیل حضور داشت و در این مدت بارها شیمیایی شد که به خاطر عوارض شیمیایی به معده درد شدید مبتلا شد. عشق و علاقه‌اش به جبهه و دوستانش تا سال‌ها در جان او فروکش نکرد و بارها اعلام کرده بود اگر جنگی در بگیرد او هم شرکت خواهد کرد. پیش از اعزام به سوریه بارها در قالب ماموریت‌های نظامی به کشور عراق سفر کرد. او که به خاطر حضور در جبهه ترک تحصیل کرده بود پس از پایان جنگ چهار سال دبیرستان را در منزل خواند و به صورت فشرده دیپلم گرفت و سپس با رتبه ۳۰۰ در دانشگاه علامه طباطبائی قبول شد.

با شروع جنگ در سوریه، انصاری برای رفتن به جنگ سر از پا نمی‌شناخت، تا جایی که به نذر و نیاز متوسل شد. برای شهادت لحظه شماری می‌کرد و یکی از دعاهای قنوت نمازش آرزوی شهادت بود. او پس از دوندگی‌های بسیار توانست به سوریه برود.

او در آخرین اعزام به سوریه ۲۰ دی ماه به این کشور رفت و چند روز بعد در سن ۴۴ سالگی به شهادت رسید تا اینکه پیکرش پس از چند سال از طریق دی ان‌ ای در خان‌طومان کشف و شناسایی شد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    روحت قرین رحمت و التماس دعا. اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
  • محمد ثانیا IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    حالا خدایی اگر یکی مثل من میرفت سوریه ...اون وقت میدیدین رکورد تمام تک تیراندازها شکسته میشد..من که نمیرفتم کمتر از هزار داعشی و منافق بکشم.
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    روحش شاد خوشا بهسعادتش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس