کد خبر 1156844
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶

درمان بواسیر

بسیاری از افراد دچار بیماری بواسیر می شوند که این نوع بیماری در بین افراد 45 تا 65 سال شایعتر است. اندازه بواسیر ، ترومبوز و محل قرارگیری آن (به عنوان مثال پروگزیمال یا دیستال از خط دندانه دار) میزان درد یا ناراحتی را تعیین می کند.

درمان بواسیر

هنگام مراجعه برای تشخیص بیماری علائم بالینی توسط پزشک چک می شود و سابقه بیمار مورد بررسی قرار می گیرد و معاینه به صورت فیزیکی انجام می شود. بواسیر به طور سنتی از I تا IV بر اساس میزان افتادگی درجه بندی می شود.

درمان اولیه بواسیر

پزشک معالج این نوع درمان ها را ارائه خواهد داد (به عنوان مثال ، شل کننده های مدفوع ، داروهای موضعی بدون نسخه ، نیتروگلیسیرین موضعی) ، تغییرات رژیم غذایی (به عنوان مثال ، افزایش مصرف فیبر و آب) و درمان های عملکردی (حمام های سیتز) اصلی ترین درمان های اولیه هستند که هر پزشکی ابتدا این موارد را امتحان می کند. میزان درد و خونریزی مورد بررسی قرار گرفته تا درمان انتخاب شده توسط پزشک شروع شود.

مرض شناسی و درمان هموروئید:

بیماری هموروئید شایع است ، در برخی موارد بیماران بدون علامت هستند و به دنبال مراقبت و درمان توسط پزشک نیستند. در افراد 45 تا 65 سال این نوع بیماری شیوع بیشتری دارد. از نشانه هایی که برای این نوع بیماری مشاهده می شود این است که فشار را در شبکه وریدی افزایش می دهد ، مانند کشیدگی حین حرکات روده ثانویه که بعد از یبوست ایجاد می شود. سایر عوامل شامل چاقی ، بارداری ، اسهال مزمن ، مقاربت مقعدی ، سیروز همراه با آسیت ، اختلال عملکرد کف لگن و رژیم کم فیبر می تواند از عوامل اصلی بیماری هموروئید باشد.

تشخیص بیماری بواسیر

تشخیص بیماری بواسیر

سابقه و معاینه فیزیکی مهم است زیرا بیماران اغلب علایم آنورکتال را به بواسیر نسبت می دهند در حالی که دلایل دیگری نیز وجود دارد.

بررسی بیماری بواسیر

بواسیر داخلی علامت دار دارای خونریزی است و بافت پوست افتاده خواهد شد و همراه با خارش و درد است، خونریزی به طور معمول با رگه هایی از خون درون مدفوع دیده می شود و به ندرت باعث کم خونی می شود . بواسیر خارجی ممکن است مشابه بواسیر داخلی باشد ، با این تفاوت که می تواند دردناک شود ، به خصوص در هنگام ترومبوز دردناک تر می شود. بیمارانی که کمتر از 40 سال دارند و مشکوک به خونریزی هموروئید هستند ، اگر  کاهش وزن ، درد شکم ، تب ، علائم کم خونی را داشته باشند و سابقه شخصی یا خانوادگی سرطان روده بزرگ یا التهاب روده نداشته باشند ، نیازی ندارند که آندوسکوپی شوند.

این نوع بیماری دارای درجاتی است که در هر فردی متفاوت بروز می کند، برای اینکه نوع بیماری تشخیص داده شود روش های زیادی بکار می رود از جمله می توان به روش پروکتوسکوپی اشاره کرد که با توجه به این روش بخشی از انتهای روده را پزشک مورد بررسی قرار می دهد، این روش توسط یک دستگاه پروکتوسکوپ انجام می شود و همچنین همراه با بیهوشی انجام گرفته، بیمار پس از چند روز به زندگی معمولی خود باز می گردد.

چگونگی درمان

چگونگی درمان بواسیر

اولین درمان محافظه کارانه بواسیر شامل یک رژیم غذایی با فیبر بالا (25 تا 35 گرم در روز) ، مکمل فیبر ، افزایش مصرف آب ، حمام آب گرم (sitz) و شل کننده های مدفوع است. ارائه برنامه غذایی به بیماران با داشتن محتوای فیبر قطعا به آنها کمک می کند تا فیبر دریافتی خود را افزایش دهند.

چندین درمان موضعی برای هموروئید وجود دارد. از جمله این موارد می توان به مواد قابض ، محافظ (اکسید روی) ، ضد احتقان (فنیل افرین) ، کورتیکواستروئیدها و بی حس کننده های موضعی اشاره کرد. داروهای بواسیر بدون نسخه پزشک معمولاً دو یا چند ماده از این ترکیبات هستند. مکمل های حاوی بیوفلاوونوئیدها (به عنوان مثال ، هیدرامین ، دیوسمین ، هسپریدین ، ​​روتوزیدها) معمولاً در سایر نقاط جهان برای تسکین علائم هموروئید استفاده می شوند. مطالعات زیادی درباره داروی بیوفلاوونوئیدها انجام شده است که اداره غذا و داروی ایالات متحده این نوع دارو را برای درمان بواسیر با توجه به مطالعات انجام شده تایید نمی کند.

درمان های تجویزی نیز ممکن است بخشی از درمان خط اول باشد. نیتروگلیسیرین موضعی به عنوان یک پماد .4٪ باعث کاهش درد مقعدی ناشی از هموروئید ترومبوز می شود ، اگرچه بیشتر از آن برای شکاف های مقعدی استفاده می شود. همچنین نشان داده شده است که نیفدیپین موضعی برای تسکین درد موثر است ، اما باید توسط داروخانه ترکیب شود زیرا هیچ نوع تجاری از این دارو وجود ندارد . یک بار تزریق سم بوتولینوم به اسفنکتر مقعد به طور موثری درد هموروئید خارجی ترومبوز را کاهش می دهد.

جراحی هموروئید

روش های جراحی هموروئید در مطب نیز انجام می شود و پزشک می تواند بواسیرهای مقاوم به درمان دارویی را به طور موثر درمان می کند. به طور کلی ، هرچه درجه پایین تر باشد ، احتمال موفقیت روش جراحی در مطب نیز بیشتر خواهد بود ، اگر هموروئید درمان شده دوباره عود کند نیاز به جراحی دوباره خواهد داشت.

روش های مبتنی بر درمان

بواسیر خارجی ترومبوز می تواند بسیار دردناک باشد. اگرچه پزشک به شکل محافظه کارانه با درمان های موضعی شروع به درمان خواهد کرد ، اگر به سرعت ترمبوز با روش جراحی برداشته شود، به طور معمول 2 تا 3 روز طول می کشد تا علائم خطر و درد کاهش پیدا کند و روش جراحی باعث می شود به ندرت بواسیر دوباره عود کند.

اقدامات اولیه در مطب برای درمان هموروئید داخلی درجه I تا III شامل جلوگیری از لخته شدن با استفاده از نور مادون قرمز است، بواسیر به صورت ایسکمیک نکروز می شود و همزمان با کشیده شدن مخاط مقعد درمان شروع می شود ، به همین ترتیب مخاط مقعد تحتانی کشیده خواهد شد. این نیز روشی است که می تواند به درمان هموروئید کمک کند. امروزه درمان هموروئید بسیار آسان است و به راحتی این نوع بیماری تشخیص داده می شود.


** این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس