کد خبر 1156684
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
محدودیت‌های شب یلدا در تهران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره اعمال محدودیت در شب یلدا و افزایش شانس ابتلا به کرونا در هوای سرد توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش مشرق، زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره شرایط استان تهران توضیح داد: استان تهران شبیه سایر استان‌های کشور نسبتا روزهای آرام تری را در طول هفته گذشته طی کرد. تعداد نسبت مراجعین و بستری‌ها کاهش یافته، اما متاسفانه جان باختگان نسبت به سایر شاخص‌ها هنوز به حد قابل قبولی نرسیده است. این شرایط کاملا شکننده است و تجربه تلخ آبان و ابتدای آذر ماه نشان داد که ما در تهران حداقل برخی از شاخص‌ها با شتاب تصاعدی افزایش پیدا می‌کند. تحلیل آماری امواج ما در تهران نشان می‌دهد در طول یک یا دو هفته به صورت کاملا تصاعدی و جهشی َشاخص‌های ما تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

۵ راهکار مهم برای کاهش مرگ و میر کرونا در کشور/ «دیر مراجعه کردن به پزشک» بلای جان بیماران

او درباره محدودیت‌های شب یلدا گفت: همکاری مردم می‌تواند به عنوان نقطه اتکایی باشد تا از این مرحله عبور کنیم، اما اگر دورهمی‌ها استمرار پیدا کند، محفل‌های خانوادگی می‌تواند منبع مهمی برای انتقال و گسترش ویروس کرونا باشد.

زالی گفت: محدودیت‌هایی که در تهران وجود دارد اگر ستاد ملی هم تصویب کند، ساعت تردد شبانه که این شب ها  ۲۱ است کاهش پیدا کند و ساعت تعطیلی مشاغل نیز به ابتدای غروب انتقال پیدا کند. البته پیشنهاد شده هم برای شنبه و هم یکشنبه این محدودیت‌ها اعمال شود.

زالی درباره شکننده بودن تهران توضیح داد: اگر تهران را از لحاظ کمی بررسی کنیم به شکننده بودن آن پی می‌بریم. کماکان ۳ هزار و ۱۰۰ بیمار کرونایی در استان تهران بستری هستند که از این مجموع هزار و ۱۷۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. امروز در تهران در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۴ بیمار جدید در بخش کرونایی بستری شدند. سهم بیمارانی که درای سی یو بستری شدند بالغ بر ۱۱۰ بیمار بود. همچنین بالغ بر ۵ هزار و ۲۰۰ بیمار در بخش‌های بهداشت و درمان مراجعاتی داشتند. در استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۵۴ بیمار جان باختند. این آمار نشان می‌دهد که هنوز به افول قطعی بیماری نرسیده ایم و هنوز نیازمند رعایت اصول بهداشتی و کاهش رفتارهای افزایشی انتقال ویروس کرونا هستیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با توجه به برودت و سردی هوا گفت: اولا ویروس کرونا سرما دوست است و با برودت هوا شرایط منتاسب این ویروس را در محیط ایجاد می‌کند و به بقای بیشتر ویروس کمک میکند. نکته دوم به دلیل سردی هوا افراد بیشتر در مکان مسقف و تهویه نامناسب حضور پیدا می‌کنند که این خود نقض کننده فاصله اجتماعی و افزایش شانس ابتلا به بیماری همراه است. نکته سوم در فصول سرد بیماری‌های تنفسی دیگر مانند سرماخوردگی نیز افزایش پیدا می‌کنند که این بیماری‌ها با تضعیف سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به کرونا را چند برابر می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس