کد خبر 1153434
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
بورس نمایه

ارزش معاملات بازار امروز تحت تاثیر بازگشایی نماد «فملی» قرار گرفت و از مرز ۲۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفت و شاخص کل با افت بیش از ۵ هزار واحد در نقطه ۱ میلیون و ۵۰۷ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، معاملات بازار امروز با افزایش عرضه‌ها در بازار آغاز شد و شاخص کل ابتدا ۲۰ هزار واحد افت کرد اما بازگشایی نماد «فملی» و افزایش بیش از ۱۵ درصدی ارزش بازار این شرکت در نقش ضربه‌گیر شاخص کل ظاهر شد و تا حدودی باعث افزایش تقاضا در بازار شد. شاخص کل در نهایت به لطف بازگشایی «فملی» با افت نزدیک به ۵ هزار واحدی به کار خود پایان داد و همچنان در کانال ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی آرام گرفت. ارزش معاملات امروز به روال روزهای قبل چشمگیر بود به طوری که با جابجایی بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم از مرز ۲۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

بیشتر بخوانید:

ارزش روز سهام عدالت، دارایکم و پالایشی یکم +جدول

در میان صنایع گروه خودرو بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد به طوری که با جابجایی ۴ میلیارد و ۳۲۷ میلیون سهم از ۲۱۰۰ میلیارد تومان عبور کرد. در میان گروه بانکی نیز با جابجایی ۴ میلیارد و ۲۴۴ میلیون سهم بیش از ۱۹۰۰ میلیارد تومان پول جابجا شد و گروه فلزات اساسی با حجم معاملات ۷۳۹ میلیون و ۹۶۸ هزار سهم ارزشی بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای خود رقم زد و در رده سوم بازار به لحاظ حجم و ارزش معاملات ایستاد.

بازار بورس امروز شاهد بیش از ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار معامله بود و در این معاملات ۱۴ میلیارد و ۴۲۴ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات بازار بورس امروز نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد تومان بود. نمادهای فارس، شستا، کگل  وشپنا بیشترین تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند و نماد «فملی» بیش از ۱۰ هزار واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشت.

در بازار فرابورس نیز ۱ میلیون و ۱۶۷ هزار معامله صورت گرفت و ۳ میلیارد و ۱۰۱ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات بازار فرابورس بیش از ۶۴۰۰ میلیارد تومان بود و شاخص فرابورس در نهایت ۴۸ واحد به ارزش خود اضافه کرد. آریا، صبا و دی بیشترین تاثیر منفی بر شاخص و نمادهای مارون و کگهر نیز بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند.

منبع:بااقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس