صحرایی

۱۵ آذر ماه، سالروز تاسیس شرکت بورس اوراق بهادار تهران گرامی باد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، علی صحرائی مدیر عامل بورس تهران در پیامی، چهاردهمین سالروز شرکت بورس تهران را تبریک گفت و خاطرنشان کرد بورس تهران برای تعالی بازار سرمایه و ارتقای نقش این شرکت در اقتصاد ملی گام های بلند و استوار بر می دارد.

بیشتر بخوانید:

خبرهای خوش بورسی

متن پیام علی صحرائی به مناسبت چهاردهمین سالروز تاسیس بورس تهران به این شرح است:

شرکت بورس اوراق بهادار تهران با بیش از ۵۳ سال تجربه بورس در ایران براساس قانون جدید بازار سرمایه، در پانزدهم آذر ماه  ۱۳۸۵ تاسیس شد و قدم در راهی پر پیچ و خم گذاشت که چشم انداز آن رسیدن به جایگاه برترین بورس در منطقه و موتور محرک برای رشد اقتصادی کشور است.

سالی که گذشت سایه کووید ۱۹ بر جامعه جهانی و کشور ما سایه افکند و موجب محدودیت در کسب و کارها شد. در این پاندمی جهانی، بورس تهران با رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان به فعالیت خود ادامه داد و با ایجاد بستری مناسب طرح ملی سهام عدالت را که مورد توجه عموم جامعه است تحت عنوان سرمایه گذاری های استانی پذیرش و عرضه کرد، تا با افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه در سراسر ایران با دورنمایی روشن و توسعه‌ای پایدار، به اولویت اول سرمایه‌گذاران تبدیل شود و مشارکت عموم مردم در بازار سرمایه از طریق بورس تهران تاریخ ساز شود.

بورس تهران علاوه بر تحقق اهداف و اجرای مسئولیت های محوله، با ایجاد بستری بر پایه  شفافیت اطلاعاتی به عنوان رکن اصلی بازار سرمایه برای هدایت نقدینگی و تامین مالی بنگاه های بزرگ اقتصادی به منظور  توسعه اقتصادی، نگاهی ملی و منطقه ای به توسعه فرهنگ سرمایه گذاری و ارتقاء دانش مالی آحاد جامعه دارد و با گسترش خدمات در تالار های منطقه ای ۲۲ گانه خود و توجه به مسئولیت اجتماعی، تامین زیر ساخت و تسهیل امکان ورود به بازار به‌صورت غیر مستقیم با برگزاری وبینارهای آموزشی متعدد، حتی در دوران پاندمی به این مهم پرداخته است.

در این ۱۴ سال پر فراز و نشیب به همت کارکنان متعهد و پر تلاش خود سعی کرده ایم، به جایگاهی در خور توجه در اقتصاد ملی دست یابیم. اقبال عموم مردم به بازار سرمایه در دو سال گذشته و رشد بی نظیر حجم و ارزش معاملات و سایر نماگرهای بورس تهران به خوبی بیانگر ارتقای  جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد ملی است.

امروز دیگر داشتن ابزارهای مالی به جز سهام، رویا نیست و طراحی و راه‌اندازی ابزارها و نهادهای جدید همچون اوراق مرابحه، اوراق اجاره و انواع صکوک، تنوع در ابزارهای معاملاتی بازارهای سهام، بدهی، اختیار معامله و آتی نقطه عطف بازار سرمایه است. همچنین با اضافه شدن سازو کار فروش تعهدی جعبه ابزارهای کلاسیک بازار سرمایه کامل شد.

جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی از دیگر اولویت های بورس تهران به شمار می‌آید. بر همین مبنا از ظرفیت تفاهم‌نامه با بورس‌های بین‌المللی بهره برداری و  از سفیران و فعالان کشورهای دیگر برای بازدید و آشنایی با فرایند معاملات در بورس تهران دعوت به عمل  آمد.

 ایمان دارم رشد و شکوفایی و ایجاد ابزارهای متنوع مالی جدید در بورس تهران در سایه الطاف الهی، با داشتن نیروی انسانی متعهد، خدوم و توانمند در پرتو دانش و تخصص هیات مدیره بصیر امکان پذیر بوده است. از تلاش و همدلی همکاران صدیق و دلسوز، سهامداران صبور، همگام و همراه، قدردانی و سپاسگزاری می کنم.

 فرارسیدن ۱۵ آذر، سالروز تاسیس شرکت بورس اوراق بهادار تهران را به تمامی شما همکاران عزیز در تهران و تالارهای منطقه ای، سهامداران و همچنین ذینفعان بازار سرمایه تبریک عرض می کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس