کد خبر 1151803
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
دیوید کوهن

برخی منابع از احتمال انتصاب دیوید کوهن (از معماران تحریم‌های ضدایرانی و قائم‌مقام پیشین سیا) به سمت ریاست سرویس جاسوسی آمریکا خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق به نقل از برخی منابع، «جو بایدن» قصد دارد دیوید اس. کوهن را به ریاست سازمان سیا منصوب کند.

البته بایدن هنوز تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است. با این حال دستیاران ارشد گفته‌اند بایدن علاقه زیادی به کوهن را دارد و «آوریل هاینس» گزینه بایدن برای خدمت به عنوان مدیر اطلاعات ملی نیز از این انتصاب احتمالی پشتیبانی می‌کند.

به گفته برخی منابع نزدیک به تیم انتقالی بایدن، در بعضی مواقع از جمله در ابتدای دولت اوباما، روابط بین دفتر مدیر اطلاعات ملی و سیا پرتنش بوده و اکنون اولویت دولت جدید این است که با انتخاب کوهن به‌طور بالقوه تنش‌ها را به حداقل برساند.

کوهن معمار اصلی تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه، ایران و سوریه بوده است. دیوید کوهن ۵۷ ساله، در دولت اوباما و در مه ۲۰۰۹ به وزارت خزانه‌داری بازگشت و به‌عنوان دستیار وزیر در امور مالی تروریسم منصوب شد. کوهن در منصب دستیار وزیر مسئول تنظیم و هماهنگی فعالیت‌های ضد تامین مالی تروریست‌ها و پولشویی بود.

کوهن در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۱ به‌عنوان معاون وزیر در امور تروریسم و اطلاعات مالی انتخاب شد. مهم‌ترین اقدام کوهن در وزارت خزانه‌داری، اعمال تحریم علیه ایران، روسیه، سوریه بوده است. در زمینه تحریم ایران، وی سفرهای زیادی به کشورهایی نمود که با ایران تجارت داشتند تا آنها را راضی به تحریم ایران و عدم خرید نفت کند. در این زمینه وی به‌طور دقیق شرایط و اوضاع اقتصادی ایران را بررسی و رصد می‌کرده است.

بعد از تحریم‌های ایران، توجه کوهن معطوف به تحریم روسیه بوده است. در زمینه تحریم روسیه وی سفرهای زیادی به کشورهای اروپایی داشته است.

از ۹ فوریه ۲۰۱۵ تا پایان دولت اوباما وی قائم‌مقام مدیر سیا بود. دیوید کوهن در کاخ سفید معروف به «بتمن مالی» بود. «بن رودز» معاون پیشین مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این رابطه می‌گوید: دیوید حضوری مرتب در جلسات سطح بالای کاخ سفید در موضوعات سوریه، اوکراین و ایران داشت.

تا قبل از انتصاب کوهن به عنوان نفر شماره دو سازمان سیا، معاونین سازمان همیشه از مامورین برجسته و یا نظامیان انتخاب می‌شدند که روزبه‌روز عملیات‌ها را کنترل می‌کردند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    3 1
    فامیل کوهن هم که اصلا معلوم نیست یهودیه! اون از وزیر خارجه شون اینم ازین!! این تیم بایدنه یا نتانیاهو؟ نصف بیشترشون یهودی طرفدار سفت و سخت اسرائیل هستن!!
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      2 0
      مثل هیئت دولت خودمون که معلوم نیست انتخاب روحانی هست یا همون کابینه مد نظر موسوی
  • ش. AE ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    2 2
    گور پدر هرکس در آمریکا میخواد بیاد سر هر کاری باید قوی شویم فقط با ساخت باز دارنده بهتر برای مثال وقتی آمریکا به کره شمالی گفت گزینه نظامی روی میز هست رهبر کره شمالی خیلی راحت گفت ما بمب هیدروژنی داریم یعنی ۱۰۰ بار بزرگتر از بمب اتمی این یعنی قوی بودن این یعنی هیچ کس هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    3 1
    کوهن یک تیره یهودی است که در سراسر دنیا پراکنده هستند. کوهن در واقع همان کاهن است.
  • یاور3 IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    2 2
    چه جالب. همنام با رئیس موساد. همه جوره دارن پیام میدن که ساختار اطلاعاتی ایالات متحده هم دست صهیونیست هاست. حالا مذاکره میخواین، بسم الله. قابل توجه آقایان برجامی
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 1
    آن طور که از شواهد کار برمی آید طبق گفته بایدن و دار دسته اش انها نه تنها تحریمها را بر نمی دارن بلکه در صدد هستندکه با انواع مکرها دیگر کشور ها را هم هم نظر کنند با خودشان وبایدن در آخرین صحبتش گفته بسیار دشوار است که به برجام برگردیم و نه تنها از تفاهم حرف نزده بلکه از تقابل صحبت کرده وگفته علاوه بر ایران با چین وروسیه هم باید مقابله شودنگفت تفاهم شود ساده لوحانه است که بعضی از افراد در کشور فکر می کنند که بایدن تحریمهای شدید ترامپ را بر می دارد انها نه تنها این کار را نمی کنند بلکه همان راه ترامپ را با تکنیک دیگر میروند سی آی ای ٫پنتاگون٫وزارت خزانه داری امریکا مگه تعطیل شده آنها سر جاشون هستن وبه دشمنیشون ادامه می دهندواصلا چرا دشمن بایدتحریمهاشو برداره آنها از برجام خارج شدند وهر جنایتی را که تونستن بعدش انجام دادن وکشور ما در برجام باقی مانده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس