کد خبر 1151438
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
جلسه کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری برگزار شد

کمیسیون سیاسی، ‌اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری بر اهتمام و جدیت بیشتر در فرصت آفرینی اقتصادی، تعامل با همسایگان و شرکای راهبردی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری امروز(پنجشنبه) با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید:

حال عمومی آیت‌الله مصباح‌یزدی مساعد شد

در این جلسه که با حضور مسؤولان امنیتی و اقتصادی تشکیل شد علاوه بر تحلیل مسائل جاری روز، موضوعاتی چون نقش نفوذ و عناصر نفوذی در ایجاد بحران‌های تصنعی و نقطه ای در معیشت مردم و  ناکارآمدی و عدم هماهنگی برخی از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها در مقابله با فشارهای حداکثری اعمال شده از سوی دشمنان،  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعضای کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری، همچنین ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های پیدا و پنهان در مقابله با تحریم های ظالمانه و خنثی سازی اهداف شوم دشمن بر موارد زیر تأکید کردند:

- ضروری است نتایج و فرصت های حاصله، تحت الشعاع فضای ایجاد شده ناشی از انتخابات آمریکا قرار نگیرد و تمرکز بر تقویت و قوی شدن اقتصاد کشور با رهایی از واردات و تکیه بر تولید داخل استمرار یابد.

- با توجه به رویکردهای وزارت خزانه داری و اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، تدابیر لازم جهت عدم امکان تحمیل کنوانسیون های پالرمو و CFT و خسارت‌های جبران ناپذیر آن اندیشیده شود.

- نظر به تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ۱۷ ربیع و همچنین جلسه معظم له با شورای عالی هماهنگی اقتصادی، ضروری است با رویکردی فعال تر هماهنگی های لازم بین دستگاه‌های اقتصادی، وزارتخانه های اقتصاد، نفت، صمت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی در راستای شناسایی و حل مسائل اقتصادی که منجر به فشار معیشتی به مردم عزیز شده است به عمل آید.

- با استفاده از آسیب شناسی واگذاری های انجام شده و آثار و تبعات آن که گاه سبب لطمه های جبران ناپذیر به توانمندی راهبردی اقتصادی، تولید ملی و اشتغال کشور شده است در واگذاری های آتی بنگاههای اقتصادی دولت در نظر گرفته شود.

- اهتمام و جدیت بیشتر در فرصت آفرینی اقتصادی و تعامل با همسایگان و شرکای راهبردی در دستور کار قرار گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس