فقر نمایه

سازمان ملل در گزارشی جدید اعلام کرد که همه گیری ویروس کرونا می‌تواند ۳۲ میلیون نفر را در سراسر جهان در معرض فقر شدید قرار دهد.

به گزارش مشرق به نقل از آرتی عربی، سازمان ملل متحد در گزارشی جدید اعلام کرد ویروس کرونا ممکن است نزدیک به ۳۲ میلیون نفر را در کشورهای کمتر توسعه یافته جهان با فقر شدید روبرو کند.

بیشتر بخوانید:

صنعا مذاکره مستقیم میان طرف های درگیر در یمن را خواستار شد

در این گزارش که از سوی کمیسیون تجارت و توسعه سازمان ملل متحد موسوم به «آنکتاد» صادر شده، آمده است: کاهش سطح درآمد، افزایش بیکاری و ناتوانی مالی روزافزون ناشی از همه‌گیری کرونا می‌تواند ۳۲ میلیون نفر را در چهل و هفت کشوری که در رده‌بندی کشورهای کمتر توسعه یافته قرار دارند، به سمت فقر شدید بکشاند.

در این گزارش آمده است: تلاش‌های انجام شده برای بازسازی اقتصاد کشورهای فقیرتر در مرحله پساکرونا تا حد زیادی تحت تاثیر همه گیری کرونا قرار خواهد گرفت مگر اینکه ظرفیت‌های تولیدی آن کشورها بهبود یابد.

سازمان ملل اعلام کرد: این اپیدمی نیاز شدید توسعه ظرفیت‌های تولیدی در کشورهای کمتر توسعه یافته جهت تحقق تحول ساختاری و کاهش صدمات خارجی و ایجاد انعطاف پذیری را نیازمند است.

«موکیسا کیتویی» دبیرکل کمیسیون آنکتاد در این گزارش همچنین گفته است: توسعه ظرفیت‌های تولیدی در بیشتر کشورهای کمتر توسعه یافته برای غلبه بر چالش‌ها و شوک‌های توسعه‌ای عمده‌ای نظیر کووید-۱۹ بسیار کند بوده است.

سازمان ملل پیشتر در گزارشی درباره وضعیت و چشم‌انداز اقتصاد جهان همچنین پیش‌بینی کرده بود که پاندمی کرونا به تشدید «فقر و نابرابری» منجر می‌شود و برآورد شده که ۳۴.۳ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ احتمالا به زیر خط فقر شدید سقوط می‌کنند که ۵۶ درصد از این افراد در آفریقا هستند.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در نامه‌ای خطاب به سران گروه ۲۰ هشدار داد که بحران کنونی می‌تواند ۱۱۵ میلیون فرد دیگر را به فقر شدید دچار کند و گرسنگی مطلق را برای بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان ایجاد کند.

سازمان ملل با اشاره به شرایط موجود در جهان، تعلیق بدهی کشورها تا پایان سال ۲۰۲۱ و افزایش فراگیری این مسئله برای کشورهایی با درآمد متوسط که از بحران کرونا رنج می‌برند و نیازمند بخشودگی در طول سال میلادی آینده هستند را خواستار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس