کد خبر 11511
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۹

15 سرنشين يک کشتي اماراتي در آب‌هاي جاسک و 42 مسافر شناور "صدف خليج فارس " در مسير دريايي کيش به بندرچارک، از غرق شدن نجات پيدا کردند.

به گزارش مشرق، رئيس اداره حفاظت و ايمني دريانوردي اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان در گفت‌وگو با فارس با بيان اينکه کشتي باري اماراتي با نام "پاراماتا " paramata که بعدازظهر ديروز از دبي به سمت سومالي در حال حرکت بود به علت انفجار در موتور خانه و آبگرفتگي شديد اعلام اضطرار کرده است اظهار داشت: اين کشتي از مرکز فرعي جستجو و نجات دريايي جاسک در خواست کمک کرده بود و اين مرکز نيز با کمک مرکز جستجو و نجات دريايي بندرعباس، به کمک سامانه AIS نزديک‌ترين شناور به محل حادثه را براي کمک به شناور حادثه ديده اعزام کرد.
قاسم عسکري‌نسب ادامه داد: همچنين به علت نزديک بودن محل حادثه به کشور عمان با مقامات پليس اين کشور در راستاي اعزام شناور، هماهنگي صورت گرفت که شناور "خالد‌بن‌وليد " به همراه گارد ساحلي عمان به محل سانحه شتافتند و موفق به نجات جان 15 سرنشين اين کشتي شدند.
رئيس اداره حفاظت و ايمني دريانوردي اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان ابراز داشت: اين شناور در نهايت بر اثر شدت خسارت وارده، غرق شد اما حال عمومي خدمه آن سالم گزارش شده است.
*شناور مسافري غرق شد، 42 مسافر و خدمه آن نجات يافتند
عسکري‌نسب در ادامه گفت: همچنين عصر ديروز يک شناور مسافري که در نزديکي آب‌هاي بندر چارک واقع در نزديکي بندرلنگه دچار سانحه شد، پس از نجات جان مسافرانش، غرق شده است.
رئيس اداره حفاظت و ايمني دريانوردي اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان ابراز داشت: در اين شناور مسافري (صدف خليج فارس) که با 42 مسافر از کيش قصد عزيمت به بندر چارک را داشت در يک مايلي ورودي بندر چارک، دچار حريق در ناحيه موتور خانه خود شده بود.
وي ادامه داد: مرکز جستجو و نجات دريايي بندرعباس ضمن اعلام اضطرار و درخواست کمک از شناورهاي متردد در منطقه، موفق به نجات جان سرنشينان و خدمه اين شناور شد.
اين مقام مسئول افزود: با وجود اعزام يدک کش صدف براي خاموش کردن شناور صدمه ديده، به علت فايبرگلاس بودن جنس بدنه شناور مسافري، تلاش‌ها براي اطفاي حريق بي نتيجه ماند و شناور مذکور کاملا در آتش سوخت و غرق شد.
گفتني است حال تمامي مسافران و خدمه اين شناور سالم گزارش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس