کد خبر 1150677
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
بورس نمایه

معاملات بازار امروز با حرکت از محدوده منفی به دامنه مثبت پیگیری شد و شاهد رکوردشکنی در تعداد معاملات بود طوری که تعداد معاملات بازار بورس از مرز ۲ میلیون و فرابورس از مرز ۱ میلیون معامله گذشت.

به گزارش سرویس بورس مشرق، معاملات بازار امروز در حالی پیگیری شد که در دقایق ابتدایی فشار عرضه بر تقاضا چربید به گونه‌ای که شاخص بورس افت بیش از ۸ هزار واحدی را ثبت کرد اما رفته رفته با شدت تقاضا در بازار افزوده شد که در نهایت شاخص با افزایش بیش از ۷ هزار واحدی در نقطه ۱ میلیون و ۴۷۳ واحدی قرار گرفت. نکته مهم بازار امروز بازگشایی نماد پالایشی یکم بعد از مدت‌ها انتظار سهامداران بود و همین امر باعث افزایش تقاضا برای نمادهای پالایشی از جمله شپنا، شبندر و شبریز شد.

بیشتر بخوانید:

ارزش روز سهام عدالت، دارایکم و پالایشی یکم+جدول

بازگشایی نماد پالایش باعث شد که گروه فراورده‌های نفتی امروز با ۲۱۰۰ میلیارد تومان در صدر ارزش معاملات بازار قرار بگیرند. گروه خودرو با ۱۷۰۰ میلیارد تومان در رده بعدی قرار گرفت و بانک‌ها با ۱۵۰۰ میلیارد تومان رده سوم را به خود اختصاص دادند. گروه بانکی با جابجایی ۳ میلیارد و ۴۱۸ میلیون سهم، خودرو ۳ میلیارد و ۱۴ میلیون سهم و پالایشی با ۹۷۰ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات بازار را به خود اختصاص دادند.

تعداد معاملات بازار بورس امروز از مرز ۲ میلیون معامله گذشت که در ماه‌های اخیر یک رکورد تازه محسوب می‌شود. در این معاملات ۱۳ میلیارد و ۷۴۴ میلیون سهم به ارزش ۱۶۲۰۰ میلیارد تومان جابجا شد. تاپیکو، فارس، شپنا، فولاد بیشترین تاثیر مثبت و شستا نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

بازار فرابورس نیز امروز به لحاظ تعداد معاملات رکوردشکنی کرد و از مرز ۱ میلیون معامله گذشت. در این معاملات ۴ میلیارد و ۱۷۵ میلیون سهم به ارزش ۷۴۰۰ میلیارد تومان جابجا شد. شگویا، ذوب، صبا و غصینو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای مارون، وسپهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند. در نهایت شاخص فرابورس با افزایش ۱۰۷ واحدی در نقطه ۱۸ هزار و ۳۶۹ واحد ایستاد.

منبع:بااقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شیراز IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    فقط بورس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس