سازمان انرژی اتمی مکلف به طراحی راکتور آب سنگین ۴۰ مگاواتی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان انرژی اتمی را مکلف به طراحی راکتور آب سنگین ۴۰ مگاواتی جدید با هدف تولید رادیو ایزوتوپ بیمارستانی کردند.

به گزارش مشرق، وکلای ملت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران، با ماده ۵ این طرح موافقت کردند.

بیشتر بخوانید:

سازمان انرژی اتمی موظف به تامین اورانیوم با غنای بالای ۲۰ درصد شد

بر اساس این مصوبه، سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است، در راستای بند ۴ قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران، همزمان با عملیات بهینه سازی و راه اندازی عامل واکنش( راکتور ) ۴۰ مگاواتی آب سنگین اراک، نسبت به طراحی یک عامل واکنش (راکتور) آب سنگین ۴۰ مگاواتی جدید با هدف تولید همسان‌های پایدار ( رادیو ایزوتوپ ) بیمارستانی با جدول زمان‌بندی اقدام کند و جدول زمان بندی این موضوع را ظرف یک ماه پس از تصویب این قانون به اطلاع مجلس شورای اسلامی برساند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    2 0
    دقیقا روغن به نان دلالان زدند
  • حسین ازارومیه IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 1
    جان من انتقام شهیدفخری زاده ..ایران رااتمی کنید وکلاهک هسته ای بسازید بزاریدتااخرعمراسرائیل بسوزد والله اگربامن بودمثل کره شمالی عمل میکردم نتسیدشمابسازید هرگفت بگوحسین گفته
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    1 0
    آره حتما از فردا اون رئیس سازمان دستور ساخت و صادر می کنه...علی برکت ا...
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    1 1
    احسنت ،این همان کاری بود که باید ابتدای سال 99 و در جواب ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز انجام میدادیم ،لذا دقیقا به جای شعار و بی عملی باید به دول بد عهد غربی فهماند که خیلی کارها از دست ایران اسلامی ساخته است که حتی آنها در خواب هم نمی بینند. وقت دادن به دشمن یعنی گرفتن فرصت از دوستان . پس مجلس انقلابی لطفا به دوستان فرصت بیشتر دهید و هیچ مهلتی به دشمنان اسلام و ایران ندهید. اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 2
    ما که توانایی ساخت راکتور 40 مگاوات رو داریم کافیه مینیاتوریش کنیم . اونوقت میشه مولد قدرت برای زیردریایی ها و کشتی های اقیانوس پیما (همون پیشران اتمی). چنین راکتوری برق لازم برای کار موتورهای الکتریکی زیردریایی را تامین می کند و آن موتورهای الکتریکی پروانه کشتی یا زیردریایی را می چرخانند و به جلو می برند.
  • DE ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    سازمان انرژی اتمی مکلف به طراحی راکتور آب سنگین ۴۰ مگاواتی شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس