با یک تماس در منزلتان روضه دایر کنید/ تجربه برپایی روضه در ۲۰۰ خانه طی محرم و صفر

یک شاعر و مداح اهل بیت(ع) از مردم خواسته در فاطمیه امسال، مجالس روضه خانگی برپا کنند. او اعلام آمادگی کرده تا در این مجالس خانگی بدون هیچ چشمداشتی روضه‌خوانی کند.

به گزارش مشرق، شیوع ویروس کرونا موجب تغییرات مختلفی در برگزاری جلسات هیأت‌های مذهبی شده است. در ابتدای شیوع این بیماری، اکثر جلسات مجازی بود و در ایام محرم نیز مجالس به فضای باز رفت، اما همواره جلسات روضه‌های خانگی و این ایام خانوادگی از رونق خاصی برخوردار بود.

حسین صیامی، شاعر و مداح اهل بیت(ع) ابتدای محرم امسال با انتشار فراخوانی در فضای مجازی از مردم برای برگزاری مجالس روضه خانگی و خانوادگی دعوت کرد و اعلام داشت، براساس نذری که دارد به صورت رایگان در این مجالس حضور پیدا می‌کند و روضه می‌خواند. او فراخوان روضه‌های خانگی خود را در آستانه فاطمیه دوباره تکرار کرده است.

صیامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: براساس نذری که مادرم برای سلامتی من در بدو تولد داشت، همواره مجلس عزاداری فاطمیه در منزل ما برگزار می‌شد. من نیز شخصاً از روضه‌های خانگی برکات زیادی به دست آوردم. بنابراین در محرم امسال این فراخوان را اعلام کردم و تا پایان صفر هم ادامه داشت و الحمدلله با استقبال مردم مواجه شد.

وی افزود: در این دو ماه با تماس‌های مردم در ۲۰۰ منزل تهرانی‌ها حضور پیدا کردم و روضه‌خوانی داشتم که الحمدلله با توجه به شرایط خاص کشور به قول مداحان جلسات خوب گرفت و مردم با حال و هوای آماده فیض بردند؛ طوری که با شروع روضه و بسم‌الله الرحمن الرحیم اشک می‌ریختند.

صیامی با ذکر خاطره‌ای از این جلسات گفت: یک مرتبه به منزلی دعوت شدم که از قبل صاحبخانه گفته بود به دلیل کرونا خودشان و همسایه‌ها نسبت به رفت و آمد حساس هستند، اما چون در جلسات حضور پیدا نکردند همچون دل‌مرده‌ها شده‌اند و دوست دارند روضه بشنوند. به منزل آن‌ها رفتم که صاحبخانه گفت در راهرو بنشینید و روضه بخوانید. من هم پذیرفتم و شروع کردم. تصورم این بود، روضه‌ام را همسایه‌ها هم در خانه می‌شنوند، اما بعد از خواندن چند بیت دیدم، تمام همسایه‌ها در خانه را باز کردند و در مقابل در نشسته و روضه گوش می‌کنند.

این شاعر و مداح اهل بیت(ع) افرود: فرد دیگری به من زنگ زد و دعوت کرد که در روزهای دهه اول محرم به خانه‌شان بروم. به او گفتم تا ساعت ۱۱ شب وعده داده‌ام. گفت: عیبی ندارد. هر وقت توانستی بیا. من پذیرفتم و ساعت ۱۲:۳۰ شب به خانه‌ آن‌ها رفتم، دیدم جمعی از اقوام‌شان هم منتظر من بودند تا روضه بشنوند. یعنی تا این میزان عشق و علاقه در مردم برای مجالس اهل بیت(ع) وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه بارها به خانه‌هایی رفته که تنها اعضای ۴ و ۵ نفره یک خانواده مستمع بودند، تصریح کرد: حال و هوای روضه‌های خانگی متفاوت است  و برکات بسیاری دارد. بنابراین تصمیم گرفتم در فاطمیه هم که برنامه جلسات مشخص نیست و شاید نتوان همچون سال‌های گذشته عرض ادب و ارادت کرد، این پویش را برگزار کنم.

صیامی گفت: مردم در تهران می‌توانند برای برگزاری جلسه روضه خانگی هم در ایام فاطمیه اول و هم دوم با من تماس بگیرند تا ان‌شاءالله حضور پیدا کرده و عرض ادب کنم.

برای ارتباط با این شاعر و مداح می‌توانید با شماره ۰۹۱۹۱۹۲۸۴۴۹ تماس بگیرید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • JP ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ
  • نبی زاده مداح هستم IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    آقای صیامی چه کارقشنگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس