انتخابات آمریکا نمایه

رسانه‌ های آمریکا اعلام کردند که جو بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا پیروز شده است، اما به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ مصمم است که در قدرت بماند.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ در شب انتخابات آمریکا پیروزی خود را اعلام کرد و متعهد شد که برای جلوگیری از شمارش آرا به دیوان عالی کشور برود؛ این بدترین ترس برای برخی از آمریکایی‌هاست؛ ترس از تضعیف روند «دموکراتیک» در این کشور.

بیشتر بخوانید:

برنامه انتخاباتی ۲۰۲۴ ترامپ در روز تحلیف بایدن

به گزارش «ایندیپندنت»، این نخستین بار نیست که این سوال به یکی از مسائل آمریکا تبدیل می‌شود: اکنون که بایدن ظاهرا در انتخابات آمریکا پیروز شده، اگر رییس جمهور آمریکا از ترک کاخ سفید خودداری کند، چه اتفاقی می‌افتد؟

این نخستین بار نیست که این سوال از اهمیت در آمریکا برخوردار می‌شود؛ هر بار که یک رییس جمهور در آمریکا می‌گوید که نتایج انتخابات را فقط به نفع خودش می‌پذیرد، رسانه‌ها محدودیت‌های قانون اساسی را که در بحث برکناری از ریاست جمهوری با آنها روبرو خواهد شد، جست وجو می‌کنند.

جو بایدن، ارتش وکلا و کارشناسان قانون اساسی خود را برای مقابله با چالش‌های حقوقی ترامپ در مورد همه موارد، از رای گیری گسترده پستی در هنگام شیوع ویروس کرونا تا موضوع تقلب در رای گیری که ترامپ آن را مطرح می‎کند، آماده کرده است.

بایدن عنوان کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات و خودداری ترامپ از قبول نتایج و انتقال قدرت، مقامات فدرال ترامپ را به بیرون از کاخ سفید مشایعت می‌کنند.

آنچه که شاید نگران کننده‌ترین موضوع در مورد امتناع رییس جمهور آمریکا از پذیرش نتایج باشد این است که چگونه آمریکا برای برخورد با چنین سناریویی که سابقه ندارد، آماده شود.

قانون اساسی آمریکا هیچ اشاره‌ای به چگونگی برکناری رییس جمهور در صورت شکست در انتخابات و امتناع از واگذاری قدرت به حریف خود ندارد.

«ایندیپندنت» در پایان می‎نویسد «همین نشان دهنده وجود خلاء و بحران در قانون اساسی این کشور است؛ بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده اند که با نزدیک شدن به موعد تحویل قدرت از ترامپ به بایدن ممکن است این کشور از نظر قانونی و اجتماعی با بحران مواجه شود.»
 

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    5 1
    پایان section 230 نزدیک هست و این رسانه ها ماه عسل شون بزودی تموم میشه! و دیگه اینقدر توی روند اموری که بهشون مربوط نیست دخالت نخواهند کرد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس