عبدالمهدی نصیرزاده

رئیس سازمان لیگ کشتی گفت: اتحادیه جهانی از فدراسیون ایران خواسته مسابقات بین المللی اش را برگزار کند.

به گزارش مشرق، عبدالمهدی نصیرزاده در پاسخ به این سوال که این همه اصرار برای برگزاری مسابقات از کجا نشات می‌گیرد، اظهار داشت: من آدم بدشانسی هستم، سال گذشته تازه انتخابات روز ۲۶ تیر برگزار شد و ابتدای مرداد علیرضا دبیر مسئولیت لیگ را به من سپرد و خیلی تلاش کردیم که بتوانیم لیگ کشتی را متفاوت از سال های گذشته برگزار کنیم چون دبیر هم به لیگ اعتقاد داشت اما چون دیر آمدیم و از قبل هم نمی دانستم قرار است اینجا کار کنم، نتوانستیم آنچه مد نظرمان بود را پیاده کنیم. مسابقات باشگاه های جهان که ابتکار خوبی از سوی فدراسیون قبل بود هم با آن جریان افزایش قیمت بنزین مواجه شد و همچنین بعد از آن ترور سردار سلیمانی اتفاق افتاد و همه اینها در برنامه های ما تاثیر گذاشت. 

وی ادامه داد: از بهمن ماه برای لیگ بعدی برنامه ریزی کردیم و بنا داشتیم در اردیبهشت ماه لیگ دسته اول را شروع کنیم. تیم های خیلی خوبی هم اعلام آمادگی کرده بودند اما درنهایت کرونا اجازه برگزاری این مسابقات را نداد. صبر کردیم و گفتیم لیگ برتر را در تیر ماه برگزار کنیم که در ادامه با موضوع دریافت مجوز از سوی وزارت بهداشت مواجه شدیم و با تلاش زیاد و با همکاری وزارت بهداشت و وزارت ورزش توانستیم مجوز برگزاری مسابقات را اواخر شهریور ماه بگیریم. این مجوز برای برگزاری مسابقات به صورت متمرکز صادر شد.

نصیرزاده در مورد اینکه گفته می شود کشتی گیران و مربیان زیادی در جریان لیگ به کرونا مبتلا شده  اند، تصریح کرد: در دور رفت لیگ یک نفر کرونایی هم نداشتیم اگر در اردوی تیم ملی اتفاقی افتاد، مربوط به ماساژور تیم ملی بود که او هم دو بار تستش منفی شده بود. ما خیلی سخت می گرفتیم و در دور رفت لیگ کسی کرونا نگرفت.

وی در مورد سقف قراردادها و استفاده از کشتی گیران خارجی در لیگ برتر گفت: سال گذشته قراردادها در شرایطی منعقد شد که مسابقات رفت و برگشتی بود. امسال قراردادی در دوربرگشت منعقد شده که برای یک نیم فصل است و ۶۰۰ میلیون تومان است و درواقع ما شاهد افزایش دو برابر و نیم نسبت به سال گذشته هستیم. تا امروز دو تیم فرش ایرانی و صبانور با کشتی گیر خارجی قرارداد بسته اند.

نصیرزاده با اشاره به انتقاداتی که از زمان در نظر گرفته شده برای برگزاری دور برگشت لیگ می شود، خاطرنشان کرد: هدف اول ما کسب درآمد کشتی گیران بود، ضمن اینکه امروز اتحادیه جهانی نامه زده و از ایران خواسته که مسابقه بین المللی اش را برگزار کند. درواقع ما به فکر برگزاری جام تختی و مسابقات باشگاه های جهان هستیم. شاید بگویند تیم های خارجی نمی آیند اما ما براساس شرایط داخلی خودمان مسابقه برگزار می کنیم. اسفند ماه که مسابقات قهرمانی آسیا را داریم، در فروردین و اردیبهشت ماه گزینشی المپیک در پیش است و اگر می خواستیم مسابقات را در آذر برگزار نکنیم، چه زمانی می توانستیم کشتی گیران را در اختیار کادرفنی قرار دهیم؟ علاوه بر این، بحث برگزاری مسابقه کشتی با فوتبال فرق دارد. کشتی گیر پیک آمادگی دارد، وزن کم می کند و نمی شود کشتی گیر را در بازه زمانی طولانی در اوج نگه داشت. همینجوری ۴۵ روز بین دور رفت و برگشت فاصله افتاد نمی توانستیم بیشتر از این کشتی گیران را در آمادگی نگه داریم و باید مسابقه برگزار می شد. در این فاصله هم مسابقات انتخابی تیم ملی به انجام رسید. 

رئیس سازمان لیگ از افزایش هزینه های فدراسیون کشتی با برگزاری متمرکز رقابت ها گفت و ادامه داد: قبلا مسابقات لیگ رفت و برگشتی برگزار می شد و هزینه ها برعهده میزبان ها بود، برگزاری متمرکز رقابت ها در دور رفت ۲ میلیارد هزینه به فدراسیون تحمیل کرد. بعد از اینکه در دور برگشت هم برگزاری رقابت ها در مجموعه ۱۲ هزار نفری منتفی شد و با توجه به سختگیری در اجرای پروتکل ها، برگزاری دور برگشت هم ۴ میلیارد برای فدراسیون هزینه دارد. 

وی از چرخه مالی ۴۵ تا ۵۰ میلیاردی در کشتی خبر داد و در مورد اینکه آیا فینال لیگ هم در خانه کشتی برگزار می شود، تصریح کرد: سالن شهید هادی کمپ تمرینی است و شرایط برگزاری مسابقه را ندارد. در تلاش هستیم که فینال لیگ برتر را در جای مناسب و با شرایط بهتر برگزار کنیم.

نصیرزاده که میهمان این هفته برنامه دایره طلایی بود، در مورد انتقاد محمدرضا منصوریان کارشناس کشتی از اصرار سازمان لیگ برای برگزاری کشتی‌ها در این وضعیت کرونا، خاطرنشان کرد: هیچ کدام از این نفراتی که کرونا گرفتند، در شروع لیگ و حتی اردوی تیم ملی، کرونای شان مثبت نبود. به خانه کشتی بیایید و ببینید چه پروتکل‌هایی رعایت می‌شود.

ضمن اینکه برگزاری مسابقات ورزشی، دستور اکید وزیر ورزش هست، شما می گویید از دور رفت یک چیزی حدود ۲۰ نفر کرونا گرفتند چطور منِ سازمان لیگ این را نمی دانم ولی شما می دانید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس