کد خبر 1149320
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
تفاوت‌های اساسنامه جدید و قدیم فدراسیون فوتبال

رییس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال تفاوت‌های اساس‌نامه جدید و قدیم فدراسیون فوتبال را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، «احمدرضا براتی» رییس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال روز شنبه در حاشیه برگزاری آنلاین مجمع فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: مهمترین تفاوت این اساسنامه درباره ماهیت حقوقی فدراسیون بود و ما ماه‌ها تلاش کردیم تا به نقطه‌ای برسیم که فدراسیون به عنوان شخصیتی حقوقی تعریف شود و بعد از آن فدراسیون یک سال فرصت خواهد داشت تا به نقطه‌ای برسد که به عنوان یک نهاد مستقل تعیین شود. 

وی افزود: این تغییر به شیوه‌ای باشد که با همکاری مجلس، وزارت ورزش و کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شود. جدا از شکل حقوقی، به اعضایی مجمع می رسیم که تعداد آن از ۷۵ به ۸۹ نفر رسیده که افزایش چشمگیری نسبت به اساسنامه قبل داشتیم. همچنین اینکه ما بگوییم وزیر از مجمع حذف شده است، درست نیست و فقط وضعیت حضور وزیر ورزش در مجمع تغییر کرده و از عضو صاحب رای به عضو افتخاری تبدیل شده است و همانطور که می‌دانید عضو افتخاری عضوی بسیار مهم است و فقط حق رای ندارد.

براتی عنوان کرد: موضوع بعدی افزایش اختیارات مجمع است. قبل از این تمام کمیته‌ها براساس هیات رئیسه انتخاب می‌شدند اما براساس اساسنامه جدید کمیته‌های حقوقی و ارکان قضایی با پیشنهاد هیئت رئیسه و توسط مجمع انتخاب می‌شوند. همین اتفاقی که در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می‌شود. بعد از آن هم تعداد اعضای هیات رییسه هم افزایش پیدا کردند. یک عضو به نماینده هیئت‌ها و یک عضو به باشگاه‌ها اضافه شده است و تعداد اعضای مجمع از ۹ نفر به ۱۱ نفر افزایش پیدا کرده است.

رییس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال ادامه داد: همچنین محدودیت حضور رئیس، نواب رئیس و اعضای هیئت رئیسه به سه دوره رسیده است و امکان حضور بیش از سه دوره برای هیچکس در هیئت رئیسه وجود ندارد.

وی، تصریح کرد: یک نکته دیگر بحث سرپرستی بود که باعث چالش می‌شد. در اساس نامه جدید هرگاه پست دبیرکل یا پست های دیگر به دلیل برکناری یا هر دلیلی خالی شود، رئیس فدراسیون می‌تواند حداکثر سه ماه برای آن پست سرپرست تعیین کند.

براتی در پایان، گفت: جا دارد از همه کسانی که کمک کردند تا این اساسنامه با توجه به همه محدودیت‌ها تدوین شود تشکر کنم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس