واکنش فدراسیون فوتبال به ماجرای اصفهانیان، مومنی و زمین چالوس

اساسنامه فدراسیون فوتبال با ۷۰ رای موافق به تصویب اعضای مجمع فدراسیون فوتبال رسید.

به گزارش مشرق، مجمع عمومی فدراسیون فوتبال امروز(شنبه) در محل هتل آکادمی با حضور سرپرست و دبیرکل فدراسیون فوتبال و همچنین مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در هتل آکادمی برگزار شد و بر این اساس، اساسنامه جدید که مورد تایید فیفا بود به تصویب اعضای مجمع نیز رسید.

مهدی محمد نبی در این باره اظهار داشت: بر اساس آرایی که از اعضای مجمع اخذ شد اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال با ۷۰ رای موافق به تصویب رسید.

گفتنی است در مجمع ۷۳ نفر از ۷۵ عضو، آنلاین و بر خط بودند و در این نظرسنجی شرکت کردند.

حیدر بهاروند در این رابطه گفت: اصلاح اساسنامه کار سختی بود و با درایت وزارت ورزش و کمک‌هایی که صورت گرفت، اساسنامه به تایید رسید و ما در همه فدراسیون‌ها شاهد بودیم که وزیر ورزش عضو مجمع است، اما وزیر ورزش برای حل مشکل اساسنامه شخصاً کمک کردند و پس از خروج وزیر از مجمع، این مشکل با فیفا حل شد. جای تشکر از سلطانی فر و وزارت ورزش است.

بیشتر بخوانید:

بازی خطرناک منفعت‌طلبان با فوتبال ایران پس از تایید فیفا

وی افزود: از طرفی برخی سعی داشتند کارشکنی کنند تا اساسنامه به تایید نرسد که با وجود این کارشکنی‌ها اساسنامه به تایید فیفا رسید. پیش از مجمع نیز آماری از اعضای مجمع در خصوص تایید اساسنامه گرفتیم که نظرها مثبت است و آمار بی نظیری در این خصوص کسب کردیم. با تایید اساسنامه یک اتفاق ماندگار در فوتبال کشور رقم خواهد خورد.

وی افزود: از همکارانمان در فیفا و AFC هم باید تشکر کنیم.ان شاالله با تصویب اساسنامه، انتخابات فدراسیون را برگزار کنیم. ارزیابی بسیار مثبت و حمایت قاطع از اساسنامه را داشتیم که بی نظیر بود. در سال ۱۳۹۰ هم ندیدیم اساسنامه‌ای تصویب شود. آمار ارزیابی فعلی ما بیش از ۹۵ یا ۹۶ درصد است که اساسنامه را تایید کرده‌اند. این نشان می‌دهد اساسنامه‌ای خوب و مثبت و ماندنی خواهد بود. ان شاءالله تمام بندهای اساسنامه را اجرا کنیم.

بهاروند تصریح کرد: در سال ۹۸-۹۹ فوتبال اکثر کشورها تعطیل بود ولی ما از معدود کشورهایی بودیم که همه مسابقات را برگزار کردیم که در منطقه منحصر به فرد بود. فوتبال یک الگو برای تمام ورزش‌ها مشخص شد. سال گذشته هیچ فدراسیونی مسابقه برگزار نکرد ولی امسال همه فدراسیون‌ها در حال برگزاری مسابقات هستند.خوشبختانه تا الان اتفاقی رخ نداده است. جای تشکر از هیات‌ها و باشگاه‌ها وجود دارد که برای برگزاری مسابقات کمک کردند.

بهاروند با اشاره به برگزاری اردوهای ملی تاکید کرد: تا به حال پیگیری‌های فدراسیون و بخصوص مهدی تاج به عنوان نایب رئیس AFC برای وصول مطالبات از فیفا و کنفدراسیون آسیا نتیجه نداشت. فدراسیون‌ها و فوتبال مستقل هستند و فیفا نباید تحت تاثیر یک کشور برای تحریم باشد.

حیدر بهاروند با تاکید بر اینکه ملاک برگزاری انتخابات فقط اساسنامه جدید است، گفت: چون اساسنامه تایید نشده بود اجازه برگزاری انتخابات فدراسیون نبود. بعد از این مجمع، تاریخ و زمان برگزاری انتخابات مشخص می‌شود. ملاک ما برای برگزاری انتخابات فقط همین اساسنامه خواهد بود و موظف هستیم بر اساس آن انتخابات را پیش ببریم. ملاک فقط اساسنامه است.

منبع: فدراسیون فوتبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    به افتخار تصویب اساسنامه حقشه 70 میلیون دلار از بیت المال مردم بعنوان پاداش بین اعضای فدراسیون توزیع بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس