کد خبر 1149223
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
قیمت پای مرغ هم از نرخ مصوب مرغ بیشتر شد/ هر کیلوگرم ۲۷۷۰۰ تومان

در حالی که حداکثر نرخ مصوب مرغ ۲۰۴۰۰ تومان است با افزایش قیمت مرغ و از طرفی افزایش تقاضا برای خرید پای آن، قیمت هر کیلوگرم از آن به ۲۷۷۰۰ تومان افزایش یافته که حتی بالاتر از نرخ مصوب خود مرغ است.

به گزارش مشرق، درحالی که حداکثر قیمت مصوب مرغ در بازار ۲۰۴۰۰ تومان است هر کیلوگرم پای مرغ در میدان میوه و تره بار تهران ۲۷۷۰۰ تومان و بالاتر از نرخ مصوب خود مرغ به فروش می رسد.

بیشتر بخوانید:

اگر دولت همین امروز مشکل نهاده را حل کند، مرغ ۵۰ روز دیگر ارزان می‌شود

در حال حاضر هر بسته پای مرغ ۴۰۰ گرمی در میادین میوه و تره بار تهران ۱۱۱۰۰ تومان به فروش می رسد در حالی که قیمت این محصول پیش از گرانی مرغ ۶ هزار تومان بود و همزمان با افزایش قیمت مرغ در بازار قیمت پای آن نیز افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

تمدید عوارض ۳۵۰۰ تومانی برای صادرات تخم‌مرغ +سند

قیمت پای مرغ در بسته های ۴۰۰ گرمی نیز در فروشگاه های سطح شهر ۱۲۰۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است و قیمت پای مرغ در نرخ نامه میدان میوه و تره بار نیز در بسته های ۵۰۰ گرمی ۱۱۱۰۰ تومان اعلام شده و در واقع میدان میوه نیز نرخ مصوب خود را با کم فروشی رعایت نمی کند.

در حالی که قیمت مرغ در بازار به قیمت های متفاوت و البته بسیار بالاتر از نرخ مصوب به فروش می رسد و از قیمت های  ۳۳ هزار تومان و حتی ۴۰ هزار تومان رد شده است اما این محصول توسط شرکت پشتیبانی امور دام در میدان میوه و تره بار به قیمت ۱۸۵۰۰ تومان توزیع می شود که پایین تر از نرخ مصوب تنظیم بازار است.

بخشی از پای های مرغ های تولید شده  در کشور به چین صادر میشود و بخشی از پای مرغ نیز در بازار و برای مصارف مختلف استفاده می شود که با گرانی مرغ تقاضا برای خرید پای آن افزایش یافته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مسعود IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    2 0
    گرانفروشی به پوست مرغ هم میرسه وقتی هیچ نظارتی دربازار نیست نه بازارمرغ همه بازارها شاهد گرانی وگرانفروشی هست واصلا نظارتی توبازارها نیست فقط حرف میزنن که نظارت میکنیم ولی در عمل هیچ اقدامی نمیکنن فقط هرروز جلسه دولت میزارن وحرفهای توخالی میزنن این شاهکارشونه فقط همین
  • ڪیان IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    2 0
    گندشودرآوردن
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    تولید کم است وقتی جنسی متناسب با تقاضا تولید نشود نه فقط گرانی که شاهد نایاب شدن ان هستیم!دولت خواسته یا نا خواسته در راه ایجاد قحطی قدم میزند!
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    1 0
    نگو پای مرغ ، بگو پاچه عالیجناب مرغ ! قلم عالیجناب مرغ !!!
  • حقیقت IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    بخدا قسم همه ا شفتگی بازار وگرونی کار دولت هست ‌خود همین نامرد پیشنهاد گرونی رو به همه تولید کننده ها میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس