کد خبر 1148837
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
1

برخی فروشگاه ها نیز این روز را بهانه اعلام حراج و فروش کالا کرده اند. اما تاریخ مذکور، سر رسید وعده دولت هم هست.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

پس فردا ۹۹.۹.۹ است؛ یک تاریخ لاکچری! برخی خانم های باردار یا همسران آنها به صرافت افتاده اند فرزند خود را سزارینی، در این تاریخ رُند به دنیا بیاورند؛ پزشکان متخصص درباره آسیب های این کار و تولد نوزادان نارس و ناقص الخلقه یا حتی مرگ آنها هشدار داده اند.

کار به جایی رسیده که سخنگوی ثبت احوال اطمینان داده امکان صدور شناسنامه متولدین ۱۵روز اول آذر به تاریخ ۹۹.۹.۹ وجود دارد و والدین، جان فرزند خود را به خطر نیندازند.

برخی فروشگاه ها نیز این روز را بهانه اعلام حراج و فروش کالا کرده اند. اما تاریخ مذکور، سر رسید وعده دولت هم هست. آقای روحانی روحانی ۱۳۹۹/۰۷/۲۲ اعلام کرد:

"سامانه جامع تجارت در ۹۹/۹/۹ برای مبارزه با فساد رونمایی می شود. من سالها و ماه هاست به دنبال این موضوع هستم تا از روزی که کسی ثبت سفارش می‌کند، تا زمانی که جنس در مغازه به فروش می‌ رسد، بتوانیم همه را در این سامانه دنبال کنیم؛ از گمرک و انبارداری تا این‌که جنس کجا رفته و برای مقابله با احتکار. باید تمام اقدامات بانک مرکزی در سامانه قرار گیرد".

روحانی اضافه کرد: "برای کسانی که در کامل شدن این سامانه تلاش کرده‌اند تقدیر نامه ارسال خواهد شد و از آنها که از برنامه عقب هستند سوال (نه مواخذه!) می‌شود که چرا عقبند. راه‌ اندازی سامانه، بسیاری از مشکلات ناشی از عدم شفافیت، انحصارگرایی، و ناهماهنگی در صادرات و واردات را مرتفع و مانع قاچاق خواهد شد".

اگر چه آقای روحانی وعده رونمایی سامانه در ۹۹/۹/۹ را داده، اما این سامانه‌، قبلا راه‌ اندازی شده و قدمت آن، به سال  ۹۵ بر می گردد؛ البته بدون کارکرد واقعی! هم‌اکنون، وبگاهی با همین عنوان وجود دارد و حتی برای آن ۱۳ زیر سامانه  تعریف شده، از جمله:

سامانه تجارت داخلی، سامانه تجارت خارجی، سامانه نیما، سامانه همتا، سامانه شناسه کالا، سامانه امضای الکترونیکی، سامانه انبارها، سامانه مجوزها، سامانه شناسه رهگیری، سامانه سرویس‌های تجاری، گذرگاه سرویس‌های سامانه جامع تجارت، سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری و سامانه تخصیص تایر.

با این وجود، نه تنها هنوز برخی از زیر سامانه‌ها فعال نشده، بلکه اختلاف‌ هایی بین دستگاه‌ها وجود دارد. دو ماه قبل رئیس کل گمرک اظهار کرد "سامانه جامع تجارت، یک سامانه نظارتی است و وظایف قانونی و حاکمیتی گمرک قابل اجرا در سامانه‌های دیگر نیست"؛ سخنانی که بوی نارضایتی می‌داد.

با این اوصاف، انتظاری که از دولت می رود و هفت سال است به تاخیر افتاده، عملیاتی شدن سامانه است و نه راه‌اندازی و رونمایی چندباره آن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    جاهلیت مدرن چنین زن و مردی شایستگی ندارند اونها رو پدر و مادر صدا کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس