خطیب‌ زاده: روند فعلی صلح در افغانستان پروژه کاخ سفید است

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه آمریکا و برخی کشورهای دیگر به‌دنبال تضعیف دولت مرکزی افغانستان هستند، تاکید کرد که تهران از مذاکرات صلح دوحه خشنود نیست و روند فعلی صلح یک پروژه سیاسی است.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد آمریکا به‌دنبال تخریب ساختارهای افغانستان همزمان با خروج نظامیانش از این کشور است.

«سعید خطیب زاده»، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه ایران در گفت‌وگو با آریانا نیوز گفت که تهران و کابل گواه اقداماتی هستند که برای تخریب نهادها در افغانستان در دست گرفته شده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی افغانستان را در اشغال آمریکا ‌خواند و مردم افغانستان را دنبال خارج شدن از زیر سایه اشغال.

بیشتر بخوانید

واکنش وزارت خارجه به توئیت وزیرخارجه سوئد پس از گفتگو با ظریف


وی همچنین تاکید کرد که تهران خواستار خروج فوری نظامیان آمریکایی از افغانستان است.

خطیب زاده در این باره گفت: ”رژیم ایالات متحده و ارتش ایالات متحده باید هرچه زودتر منطقه را ترک کند. این منطقه نیازی به چکمه پوشان آمریکا برای امنیت خودش ندارد. مردم افغانستان و جمهوری اسلامی افغانستان این توانایی را دارد تا کشور خودش را اداره کنند.»

به گفته وی، از نظر تهران، ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای دیگر دنبال تضعیف دولت مرکزی افغانستان هستند و با معامله و رابطه با طالبان می‌خواهد حکومت را در میز مذاکرات به حاشیه بکشاند.

خطیب زاده در این باره گفت:” شاید تنها کشوری هستیم که جمهوری اسلامی افغانستان را در حالتی که آمریکا و بسیار دیگری از کشورها در حالت تضعیف این دولت مرکزی هستند و ایران با تمام تلاش‌ها کوشش می‌کند از دستاوردهای این حکومت حمایت خواهد کرد.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه گفت که تهران از مذاکرات صلح دوحه خشنود نیست و گفت‌وگوهای دوحه مشکوک است و روند فعلی صلح یک پروژه سیاسی کاخ سفید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس