وضعیت مطلوب مراکز درمانی بیماران کرونا در استان تهران/ توزیع واکسن آنفلوآنزا بین بیماران پرخطر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه وضعیت مراکز درمانی در کل استان تهران متعادل است، گفت: در بخش مراقبت ویژه مقداری محدودیت داریم، اما در بخش تخت‌های عادی بیمارستان‌ها مشکل خاصی نداریم.

به گزارش مشرق، جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این پرسش که «وضعیت مراکز درمانی بیماران کرونا در سطح استان تهران چگونه است؟»، ابراز داشت: با توجه به پیش بینی صورت گرفته در مراکز درمانی مختلف شامل دولتی، خصوصی، عمومی غیر دولتی از جمله تأمین اجتماعی، مراکز درمانی ارگان‌ها و سازمان‌ها که امکانات لازم را دارند، خوشبختانه در کل استان تهران وضعیت، وضعیتی بالانس و قابل تحمل است.

وی اضافه کرد:‌ البته در بخش تخت‌های مراقبت ویژه مقداری محدودیت داریم و شرایط سخت است، اما تحمل می‌کنیم؛ ولی در بخش عادی بیمارستان‌ها مشکل خاصی نداریم و امیدواریم در روزهای آتی این مشکلات نیز کمتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این پرسش که «ارزیابی شما نسبت به میزان رعایت مردم در تعطیلات دو هفته‌ای چیست؟»، تصریح کرد:صنوف و مردم نکات بهداشتی لازم را رعایت کردند، اما باز هم مواردی از بی‌توجهی افراد را مشاهده می‌کنیم؛ البته در مجموع اتفاق خوبی افتاده و ما نسبت به گذشته رعایت بیشتری از سوی مردم را شاهد هستیم، صنوف تحمل کرده و رعایت می‌کنند و ساختارهای دولتی نیز به صورت یک سوم و دورکاری فعالیت خود را دارند.

کوهپایه زاده در پاسخ به این پرسش که «وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا  به کجا رسیده است؟»، بیان داشت: یک بخش از این واکسن وارد و توزیع شد؛ به طوری که اکنون بیشتر بیماران پرخطر، زنان باردار، جانبازان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای شدید این واکسن را دریافت کرده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: بخش دوم واکسن آنفلوآنزا نیز که خواهد آمد، اولویت‌های دیگر برای دریافت آن نیز به صورت رایگان واکسینه خواهند شد؛ احتمالا در دور دوم و سوم نیز  واکسن در اختیار داروخانه‌ها نیز قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    4 0
    کرونا داشتم هر بیمارستان رفتیم پزیرش نکر ند با آباد بشود بیمارستان میلاد
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    3 0
    چشم نزنید که ملت می ریزن بیرون مطلوبتون نا مطلووووووووووووووووووووب میشه
  • ناشناس IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    با یکهفته تعطیلی که معلوم نیست کجا هم تعطیل شده،معجزه شد؟
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    مردم می ترسند برند بیمارستان با اخبار های ناگواری که می شنوند قبلا تعداد شفا یافتگان را می گفتن الان فقط فوتی ها را میگن چه خبری ؟همه چیز تو این مملکت هراس آور و ترسناک شده کاش یک شهاب سنگ بزرگ بخوره به کره زمین از این همه جنایاتی که بشر به دست خودش ایجاد میکند همه راحت بشیم
  • ه- ا IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    بخدا اگه ما اثری از واکسن آنفولانزا پیدا کرده باشیم! برای مادرم که هم بیمار قلبی هست هم بالای 65 سال هر سال راحت گیر میاوردیم و میزدیم ولی امسال دریغ!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس