کد خبر 1148643
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
بنیامین نتانیاهو نمایه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد در صورت عدم همکاری حزب آبی و سفید، برگزاری انتخابات زودهنگام اجتناب ناپذیر است.

به گزارش مشرق به نقل از جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورتیکه حزب آبی و سفید به زودی مصالحه نکنند، گریزی از انتخابات زودهنگام نخواهد بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت اگر از حزب آبی و سفید رویکرد متفاوتی را شاهد باشیم و آن‌ها به جای اینکه همانند یک دولت درون دولتی دیگر عمل کنند، شروع به همکاری کنند، ما می‌توانیم به کار خود ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید:

ارتش اسرائیل هم از سفر نتانیاهو به عربستان اطلاع نداشت

نتانیاهو افزود اگر این اتفاق نیفتد، متاسفانه این امر به انتخابات منجر می‌شود. ترجیح من اینست که متحد شویم و به دنبال ایجاد صلح، تهیه واکسن و کمک به اقتصادمان باشیم.

حزب آبی و سفید در واکنش به اظهارات نتانیاهو اعلام کرد: این نتانیاهو است که به دلایل سیاسی توافق‌ها را نقض می‌کند، از انتصابات جلوگیری می‌کند و تصویب بودجه را به مدت دو ماه معلق کرده است. به همین دلیل همه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم نتانیاهو را مسئول انتخاباتی می‌دانند که انتظار می‌رود با اختلافات بسیار برگزار شود. آن‌ها حقیقت را می‌دانند. اگر قرار نبود او محاکمه شود، اکنون بودجه تصویب شده بود.

یک منبع نزدیک به نتانیاهو اعلام کرد کنست احتمالا چهارشنبه آینده لایحه‌ای را به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام تصویب خواهد کرد. روز گذشته نیز ایذار شای، وزیر علوم و فناوری رژیم صهیونیستی به شبکه تلویزیونی کان اعلام کرد حزب آبی و سفید انحلال کنست را در روزهای آتی در دست بررسی قرار می‌دهد.

کابینه به اصطلاح ائتلافی رژیم صهیونیستی از همان ابتدای شکل گیری اختلاف و شکاف‌های عمیق میان طرفین خود را بروز داد. نتانیاهو و گانتس اندکی پس از تشکیل کابینه ائتلافی اختلافات خود را علنی کردند. این دو مدتهاست که بر سر موضوعات مختلف همدیگر را هدف انتقاد قرار می‌دهند. کابینه ائتلافی احزاب لیکود و آبی و سفید که پس از مدت‌ها کش و قوس سیاسی در اراضی اشغالی شکل گرفت و انتظار می‌رفت پایان بخش بن بست سیاسی در این منطقه باشد، خود سرآغاز بحران‌های سیاسی بیشتری شد.

در صورتی که کابینه رژیم صهیونیستی تا ۲۳ دسامبر (۳ دی) به توافقی درباره بودجه نرسند، روند انتخابات جدید به صورت خودکار در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت.

اختلافات در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی به اوج خود رسیده و نتانیاهو و گانتس هر کدام منتظر فرصتی برای بیرون کردن رقیب از میدان هستند. به نظر می‌رسد آشفتگی سیاسی در کابینه رژیم صهیونیستی به زودی صهیونیست‌ها را به پای صندوق‌های رای بکشاند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس