قیمت گوشت مرغ نمایه

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: توزیع گسترده مرغ گرم در میادین میوه استان تهران به قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز شده و در روزهای آتی قیمت سطح شهر هم کاهش خواهد یافت.

به گزارش مشرق، قیمت مرغ طی چند روز گذشته افزایش جهشی یافت و به کیلویی بیش از ۳۵ هزار تومان رسید.

ببینید:

فیلم/ مرغ بگیریم یا کرونا؟

سالمی مدیرعامل شرکت پشتیبانی استان تهران گفت: عرضه گوشت مرغ در میدان میوه‌ و تره‌بار سطح شهر تهران کیلویی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز شده و به زودی قیمت مرغ در مغازه‌های سطح شهر هم کاهش می‌یابد. 

بیشتر بخوانید:

مرغ، به قیمت مصوب برمی‌گردد

وی تأکید کرد: شیب صعودی افزایش قیمت مرغ در بازار هم متوقف شده و امروز در سطح شهر هر کیلوگرم مرغ به ۳۲ هزار تومان رسیده و انتظار می‌رود، در روزهای آتی نیز با اقداماتی که انجام می‌شود، شدیدا کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: پس از افزایش قیمت‌ها دو کار عمده را برای پایین آوردن قیمت انجام می‌دهیم، نخست اینکه توزیع مرغ گرم را از روز شنبه در میادین میوه و تره‌بار استان تهران با کیلویی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز کردیم و در روزهای بعدی این توزیع را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوف منتخب سطح شهر انجام خواهیم داد. 

به گفته سالمی این مرغ‌ها از استان‌های شمالی به تهران منتقل شده و در سطح استان تهران توزیع می‌شود. 

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران اقدام دوم را عرضه گسترده مرغ منجمد عنوان کرد و گفت: توزیع مرغ منجمد ۳ تا ۵ برابر افزایش داده‌ایم و در حال حاضر ۳۰۰ تن و در روزهای آینده ۵۰۰ تن در تهران به قیمت عمده‌فروشی ۱۴ هزار یا خرده‌فروشی ۱۵ هزار تومان توزیع می‌کنیم. 

سالمی در عین حال تأکید کرد که قیمت مرغ در میدان بهمن تهران به صورت عمده‌فروشی به ۲۵ هزار تومان کاهش یافته است. 

این مسئول به مردم توصیه کرد که هیچ نگرانی از تأمین مرغ وجود ندارد و عرضه مرغ کیلویی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار ادامه‌دار خواهد بود و به خاطر مسائل کرونا نیاز به ازدحام و شلوغی نیست و همچنین نیازی به ذخیره‌سازی بیش از اندازه هم وجود ندارد. مردم به اندازه نیاز بخرند و نگران کمبود بازار نباشند.

سالمی در پاسخ به این سؤال که اگر قیمت مرغ در میادین میوه کیلویی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است، چرا در سطح شهر به دو برابر قیمت به فروش می‌رود، گفت: در روزهای آتی این قیمت متعادل خواهد شد.

وی در عین حال افزایش اخیر قیمت مرغ را کاهش جوجه‌ریزی در مهرماه عنوان کرد که اثرات آن اکنون ظاهر شده است. 

سالمی گفت: اواخر شهریور قیمت جوجه بسیار پایین آمد و برای مرغداران صرفه اقتصادی نداشت که تخم‌مرغ نطفه‌دار را  وارد دستگاه کرده و جوجه تولید کنند. 

کاهش جوجه‌کشی از سوی برخی مرغداری‌ها هم در شهریور مطرح شد که تولید جوجه را به دلیل قیمت پایین و هزینه بالا به صرفه نمی‌دانستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عبدالله مومن IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    0 0
    اونچنون رونقی ایجاد کنم که قحطی مصنوعی در پیش آن. شادی و شادمانی باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس