رئیس سازمان بسیج مستضعفین سردار غلامرضا سلیمانی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج در سال‌ جاری مجموعاً ۲۴۹۳ نفر از زندانیان غیرعمد را آزاد کرده است.

به گزارش مشرق، در هفته بسیج و در راستای مرحله سوم نهضت کمک مومنانه، مراسم امضای تفاهم‌نامه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، عصر امروز (سه‌شنبه ۴ آذرماه) با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و محمّدمهدی حاج‌محمّدی، رئیس سازمان زندان‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

در این نشست، سردار سلیمانی، حفظ کرامت انسان‌ها را حائز اهمیت دانست و گفت: نباید اجازه داد هموطنی که به‌دلیل جرم غیرعمد وارد زندان‌ شده به خاطر عدم تمکن مالی در زندان بماند.

وی ادامه داد: کمک برای آزادی زندانیان غیرعمد، اقدامی زیباست و مردم عزیزی که توانایی دارند یا توانایی آن‌ها اندک است با در کنار هم قرار دادن این کمک‌ها منجر به آزادسازی زندانیان می‌شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تا پیش از این، آزادسازی زندانیان در دستور قرار داشت، خاطرنشان کرد: بسیج در سال‌جاری مجموعاً ۲۴۹۳ نفر از زندانیان غیرعمد را آزاد کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در هفته بسیج بیش از هزار زندانی غیرعمد آزاد خواهد شد، گفت: این روند در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: درعین حال ما باید تلاش کنیم تا در کاهش ورودی پرونده به محاکم، قوه قضائیه را یاری دهیم.

سلیمانی ادامه داد: یکی از آثار مهم آزادسازی زندانیان، بعد اقتصادی است و زندانی آزادشده، وارد بازار کار می‌شود و از طرفی به کانون گرم خانواده برمی‌گردد و امید را به خانه برمی‌گرداند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس