کد خبر 1147079
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۸
حبس در انتظار مجرمان کرونایی - کراپ‌شده

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود جرم محسوب شده و مجرم به مجازاتی تا یک سال حبس محکوم خواهد شد.

به گزارش مشرق، علیرضا آقاجری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس طی بیانیه‌ای ضمن تأکید بر مجرم بودن افراد کرونایی که اقدام به ترک قرنطینه می‌کنند، اظهار کرد: مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود جرم محسوب شده و مجرم به مجازاتی تا یک سال حبس محکوم خواهد شد.

وی گفت: تشخیص اینکه اقدام مزبور تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته می‌شود یا خیر و نیز اعلام جرم مذکور به عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس افزود: مطابق با ماده ۲۲ قانون طرز جلوگیری از بیمارهای آمیزشی و واگیردار که ۱۱ خرداد ماه ۱۳۲۰ به تصویب رسید قانون‌گذار ما می‌گوید اشخاصی که مانع اجرای مقررات بهداشتی می‌شوند یا در اثر غفلت باعث انتشار یکی از بیماری‌های واگیردار می‌شوند به هشت روز تا دو ماه حبس تأدیبی یا جریمه نقدی و یا به یکی از این دو کیفری محکوم می‌شوند.

آقاجری ادامه داد: همچنین در ماده ۱۲ قانون طرز جلوگیری از بیمارهای آمیزشی و واگیردار افرادی که دارای علائم ابتلاء به ویروس کرونا هستند موظف هستند به‌صورت شخصی خود را قرنطینه کنند تا از انتقال این ویروس به دیگران جلوگیری بشود تا سلامت افراد جامعه به خطر نیافتد.

وی در خصوص تعطیلی اماکن پرخطر برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و تبعیت از مصوبات ستاد مبارزه با کرونا نیز تأکید کرد: به ادارات صنعت و معدن و تجارت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اداره اماکن انتظامی دستور داده می‌شود که نسبت به پلمب واحدهای صنفی بدون پروانه کسب و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق مصوبه ستاد ملی کرونا به مدت یک ماه اقدامات لازم را انجام دهند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس بیان کرد: کلیه مراسمات عروسی و ترحیم تا اطلاع ثانوی و خارج شدن از وضعیت هشدار شیوع ویروس کرونا در شهرستان پردیس ممنوع است و با متخلفان برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    2 0
    عجب ! چه راحت برایت جرم سازی می کنند . از حبس و غل و زنجیر مردم لذت می برند . سرپیچی و یا بی توجهی از دستور ات کرونائی جرم نیست ، تخلف است ، تخلف هم جریمه نقدی دارد یا یک هشدار کتبی قانونی ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس