کد خبر 1146824
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
افزایش ۱۳ درصدی قیمت روغن

ستاد تنظیم بازار، حداکثر افزایش قیمت مصرف کننده انواع روغن در بسته بندی پت را ۱۰ درصد و سایر انواع بسته بندی ها را ۱۳ درصد اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت صمت، در یکصد و سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار در راستای اجرای مصوبات جلسه قبلی کارگروه تنظیم بازار در خصوص تعیین قیمت مدیریتی روغن خام، کارگروه مربوطه تشکیل و با توجه به افزایش قیمت جهانی انواع روغن (مورد تأیید کمیته ارزی) تغییرات قیمت جهانی بر نهاده‌ها، روغن خام و محصولات نهایی محاسبه و تعیین شد.

بیشتر بخوانید:

کشف ۱۶۰ تُن روغن احتکار شده در انبار یک فروشگاه رنجیره‌ای در بندرعباس

بر این اساس، قیمت هر کیلوگرم روغن خام سویا و پالم در مبادی ورودی ۵۵ هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم روغن خام آفتاب و کلزا در مبادی ورودی نیز ۶۰ هزار ریال تعیین شد.

بیشتر بخوانید:

روغن نباتی باز هم گران شد

ستاد تنظیم بازار با توجه به افزایش قیمت روغن خام و سایر هزینه‌ها از جمله ملزومات بسته بندی و ورق، حداکثر افزایش قیمت مصرف کننده انواع روغن در بسته بندی پت را ۱۰ درصد و سایر انواع بسته بندی ها را ۱۳ درصد اعلام کرد.

در این ستاد مقرر شد قیمت احجام و بسته بندی‌های مختلف روغن توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و در سامانه ۱۲۴ بارگذاری شود.

همچنین مقرر شد سازمان‌های صمت ۳۱ استان ضمن اهتمام هرچه بیشتر در خصوص رعایت قیمت‌های مصوب، نسبت به کنترل اسناد و مدارک مربوط به ورود و خروج روغن نباتی از کارخانجات تولیدی و انبارهای مستقر در استان، نحوه توزیع آن و ممانعت از فروش به عوامل واسطه (با هدف بازارسازی و افزایش قیمت) اقدام و با تخلفات احتمالی برخورد قانونی نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    8 0
    چرا با سقوط قیمت طلا در دنیا طلا و دلار اینجا ارزان نمیشه ؟
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      6 0
      دوست عزیز قیمت در ایران مثل شیر یک طرفه می ماند . برگشت ندارد. مثلا دلار می شود 30 تومن قیمت ها افزایش می یابد . می شود 25 تومان باز هم قیمت ها افزایش می یابد. بعد یه جوری تو سایت ها می زنن که فلان چیز گرون شد که انگار فقط همون چیز گران شده.
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      2 1
      چون تقصیر دکتر ملک زاده
  • عدالتخواه IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    5 0
    از اول قحطي روغن معلوم بود كه اين يك بازي براي گران كردن است مثل قحطي مرغ، قحطي كره و خيلي از قحطي هاي ديگه اين هم دروغي ديگر از حسن روحاني صد رحمت به ترامپ آقاي روحاني گفت گراني هست اما قحطي نيست اين قحطي است آقاي روحاني به سفره ي خودت نگاه نكن
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    6 0
    دلار سی و سه تومن بود مرغ کیلو هفده تومن الان دلار شده بیست و پنج تومن مرغ شده سی و چهار تومن !! چه خبره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    7 0
    ستاد تنظیم بازار! یا ستاد بالا بردن قیمت کالاها!
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 2
    لاریجانی هایم ارزوست
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    6 1
    سیاست داخلی ایران به نفع سودجویان اجازه پایین اومدن هرگرانی نمیدهند
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 0
    مامردم موقع انتخابات باید از احزاب برنامه بخواهیم .هیچ رییس جمهوری تو انتخابات از خودکفایی تامین نهاده های دامی نمیگه یا هیچ رییس جمهوری از خود کفایی وتامین سویا ودانه های روغنی حرفی نمیزنه .اگر واردات برنج هندی وپاکستانی قطع بشه اگر واردات دانه های روغنی قطع بشه گر نهاده های دامی با دلار آزاد هم وارد نشه تکلیف امنیت غذایی کشور چی میشه؟متاسفانه موقع انتخابات مردم احساسی عمل می کنند ودوقطبی کاذبی که برای بازارگرمی انتخابات پیش میاد عملا به ضرر مردم هست.
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    2 0
    این که قرار بود ارزون بشه !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس