ماجرای توزیع بادمجان به نیازمندان/ وسع کشاورزان همین بود - کراپ‌شده

امروز تصاویری از توزیع بادمجان توسط جوانان و امام‌جمعه سعدآباد دشتستان در یکی از روستاهای این شهرستان در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش‌های مختلف در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها همراه شد.

به گزارش مشرق، امروز تصاویری از توزیع بادمجان توسط جوانان و امام‌جمعه سعدآباد دشتستان در یکی از روستاهای این شهرستان در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش‌های مختلف در فضای مجازی و برخی رسانه‌های داخلی و خارجی همراه شد.

چرا بادمجان؟

شهرستان دشتستان با داشتن ۱۱۵ هزار هکتار زمین‌های مرغوب زراعی، به‌عنوان اولین قطب محصولات کشاورزی در استان بوشهر محسوب می‌شود. هر محصول بنا به فصل خود کشت و برداشت می‌شود؛ بادمجان هم اوایل آذرماه زمان برداشت این محصول است.

علی یزدانی از کشاورزان و خیرین دشتستانی است که برحسب عادت همه‌ساله و در زمان برداشت محصولات مزرعه، بخشی از محصول فصل خود را در اختیار مردم نیازمند قرار می‌دهد.

اهدای ۶ تن بادمجان به مردم نیازمند روستا

یزدانی در گفتگو با خبرنگار فارس در تشریح این ماجرا چنین می‌گوید: بنده به‌رسم هرساله، همراه عده‌ای از کشاورزان به شکرانه این برداشت، بخشی از محصول خود را در اختیار نیازمندان دیار خود قرار می‌دهیم. باتوجه‌به اینکه زمان برداشت بادمجان اوایل آذرماه است، امسال نیز کار جابه‌جایی و توزیع ۶ تُن بادمجان را به پایگاه بسیج روستای نظر آقا سپردیم.

وی با گلایه از حواشی به وجود آمده توسط برخی افراد در فضای مجازی، ادامه داد: برداشت هر محصول کشاورزی زمان‌های خاصی در سال دارد و در این مقطع زمانی نیز بادمجان محصول اراضی کشاورزی ماست. جوانانی در قالب پایگاه بسیج همیشه همراه ما و مردم مسضعف بوده‌اند و این اقدام هم برای اولین یا آخرین بار صورت نگرفته و هر زمان‌بر اساس وسع کشاورزان، بخشی از محصولات در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

با درخواست خیر دشتستانی، اقدام به توزیع بادمجان کردیم

عیسی فتحی، فرمانده پایگاه روستای نظر آقا نیز در این در این باره می‌گوید: باتوجه‌به درخواست و کمک آقای یزدانی از کشاورزان خیر دشتستانی، اقدام به بارگیری بادمجان‌ها از مزرعه و بسته‌بندی دربسته‌های ۱۰ کیلویی کردیم.

وی افزود: جوانان این پایگاه در برهه‌های مختلف سال به‌ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا با توزیع ماسک و ضدعفونی معابر، همراه و کمک مردم به‌ویژه نیازمندان روستا بوده‌اند و چندی قبل هم ۳۰۰ بسته معیشتی شامل مرغ، برنج، حبوبات و ... را در بین اقشار کم‌بضاعت توزیع کرده‌اند.

وسع کشاورزان سخاوتمند همین بود

امام‌جمعه سعدآباد نیز در تشریح این ماجرا گفت: کشاورزی با سخاوت، چند تُن بادمجان برای خانواده‌های نیازمند در اختیار فرمانده پایگاه مقاومت بسیج سلمان فارسی روستای نظر آقا از بخش سعدآباد می‌گذارد؛ فرمانده پایگاه با همکاری بسیجیان بادمجان‌ها را از مزرعه کشاورز با سخاوت برداشت و به نظر آقا منتقل و در پایگاه توسط بسیجیان بسته‌بندی می‌کند و اعلام می‌کند خانواده‌ای نیازمند که احتیاج به بادمجان دارند، بیایند بادمجان برای خود ببرند.

اگر خلاف شأن می‌دانید، بسم الله...

کشاورز افزود: بنده هم به‌اتفاق رئیس شورای اسلامی نظر آقا جهت تقدیر از زحمات بسیجیان پایگاه در محضر آنان بودم. فرمانده پایگاه گفت که چند بسته را به دست مراجعه‌کنندگان بدهید و بنده هم با افتخار قبول کردم و قرار شد در شب‌های آینده نیز ۱۰۰ بسته مواد غذایی اعم از برنج و روغن در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

امام جمعه سعدآباد تصریح کرد:  توزیع بادمجان که تصویر آن در فضای مجازی خبرساز شده است بعنوان بسته‌های کمک معیشتی نبوده بلکه تقدیر از کشاورزی است که بخشی از محصول خود را به نیازمندان روستا بخشیده است.

حجت‌الاسلام کشاورز با بیان اینکه هر کسی در حدتوان به نیازمندان کمک می‌کند، تصریح کرد: تاکنون کدام‌یک از دوستان بادمجان نخورده و مگر بادمجان اقلام غذایی مردم نیست. افرادی که این عمل را خلاف شأن جامعه می‌دانند و می‌گویند این کمک خلاف عرف و ثروت جامعه است، باید به این فکر باشیم که در این وانفسای گرانی، هر چه از دست کشاورزان و بسیجیان برآمده، دریغ نکرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • عبدالله مومن IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    13 5
    با وجود دولت قحطی مصنوعی. چیزی به نیستی مطلق نمانده است
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    13 2
    خدا خیرشون بده متمولین سرمایه دار و مسئولین کاخ نشین بی درد یاد بگیرن...
  • حسینی IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    13 4
    درود خدا بر جوانان و امام‌جمعه سعدآباد دشتستان
  • یک جانبازجنگ تحمیلی IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    16 0
    دست کشاورزان ودست اندرکاران وهمه ی عزیزانی که دراین امرخیرتلاش کردند، دردنکنه،مگراینان پول ازمردم گرفتند؟هرگز، هدیه دادندحال به هرقیمت وکیفیت که باشدقابل تقدیراست،جزاکم الله خیرالجزاء.
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    10 0
    آنان که در رابطه باصدقات از مؤمنانی که [افزون بر صدقه واجبشان از روی رضا ورغبت] صدقه [مستحبی] می پردازند، عیب جویی می کنند، و کسانی را که جز به اندازه قدرتشان [ثروت و مالی] نمی یابند [تا صدقه دهند] مسخره می کنند؛ خدا هم کیفر مسخره آنان را خواهدداد و برای آنان عذابی دردناک خواهدبود. سوره توبه، آیه ۷۹، ترجمه انصاریان
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    14 3
    اشکالش چیه؟ بادمجان عالیه وانواع غذاها رو میشه باهاش درست کرد
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    10 3
    بازم خدا خیرشون بده همینم دریغ نکردن همینا به دولت احمدی نژاد میگفتن دولت سیب زمینی ولی الان حاضرن کالاها تو گمرک خراب بشه یا تو مرزها گوجه ها بگنده ولی نرسه دست مردم
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    5 1
    خیلی هم عالی خدا خیرشان دهد چه بادمجان های تازه و مرغوبی هم هست کاش به تهرانی ها هم می رسید
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    4 1
    خدا اجرشون رو بده کار بسیار خوبی کردند هرکی بهتر میتونه کمک کنه بسم الله
  • IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    2 3
    اصلا بادمجون چرا میکارن، کدو بهتره ،گل کلم و محصولات دیگر روغن زیاد هم نمیخاد
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 2
    پنیر هم می دن
  • صابر IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    5 1
    بازهم خدا خیرشان بده که در این وضعیت به مردم کمک رسانی می کنند.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    6 0
    اون بی شرف هایی که گوجه و جوجه های یکروزه را برای منفعت شخصی دور میریزند باید خجالت بکشند نه شما
  • سعید IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 5
    روغن ریخته را نذر امام زاده کرده
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    2 0
    دم کشاورزها گرم ...بهر حال آنچه در توان دارند به مردم کمک می کنند .... یکی پول میده . یکی لباس .یکی هم محصول کشاورزیش را ...... خدا خیرتون بدهد فدایی دارید
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      0 0
      بادمجون تو گلدون بفروشن خیلی قشنگه برای جلوی پنجره به هلند هم میشه صادر کرد خخخخ
  • US ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    خوبه ایرادی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس