کد خبر 1146487
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
ورود بازرسی کل استان هرمزگان به ماجرای تخریب منزل زن سرپرست خانوار/ شهردار بندرعباس شبانه فراخوان شد

در اینکه اجرای حکم در مقابل چشم دختری یتیم که فریاد می‌زند و مادری که جلوی دختر یتیمش اشک می‌ریزد، اشتباهی نابخشودنیست، شکی نیست.

به گزارش مشرق، سیدمصطفی موسوی نژاد، فعال رسانه‌ای طی یادداشتی که در کانال تلگرامی قلمدان منتشر شد به بررسی اجرای نامناسب حکم و لزوم توجه به نکاتی فرای احساسات در ماجرای بندرعباس پرداخت.

در اینکه اجرای حکم در مقابل چشم دختری یتیم که فریاد می‌زند و مادری که جلوی دختر یتیمش اشک می‌ریزد، اشتباهی نابخشودنیست، شکی نیست. کاش مادر و دختر را حین اجرای حکم حداقل از مکان حادثه دور می‌کردند.

حتی می‌شد با کمک نهادهایی نظیر بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، بهزیستی و مسکن و شهرسازی، خانه‌ای هرچند کوچک بصورت جایگزین برای وی آماده می‌کردند، بعد خانه را تخریب می‌کردند.

اما در اینکه آن خانه باید تخریب می‌شد شکی نیست. خانه بصورت کاملا ناامن در بستر رودخانه ساخته شده بود. اگر ویران نمی‌شد، چه بسا خانه‌های دیگر به همان ترتیب در همان محل ساخته می‌شد و با آمدن یک سیل، همه آنها ویران شده و اهل خانه‌ها همه غرق شده و سیل انتقادات به مدیران روانه می‌شد.

از سوی دیگر اتفاقات بعد آن حادثه نظیر ساختن خانه مجدد با کمک یک هیئت، پرداخت همه هزینه‌های درمان، برخورد با مسببین حادثه و... هر چند با فشار رسانه باشد، اتفاقاتی خوب است. چه بسیار کشورهایی که رسانه‌ها هر چه فشار بیاورند، حاکمیت کار خود را می‌کند.

یکی از مواردی که در میان این جریان به ذهنم رسید، لعنت به آن شخصی بود که مسکن مهر نیازمندان را مزخرف خواند و خودش هیچ طرح جایگزینی اجرا نکرد. خانه‌های ۵۰-۶۰ متری مسکن مهر را قوطی کبریت نامید اما رفقای خودش چندی بعد پیشنهاد خانه‌های ۳۰ متری را دادند، اما همان را هم اجرایی نکردند. مسکن مهرهایی که امروز به قیمت یک میلیارد تومان رسیده و همان بی‌بضاعت ها با قیمتی اندک آنها را خریده بودند. همان‌هایی که خانه‌دار شدن را حتی در خواب خود نمی‌دیدند. بخشی از گناه این حوادث به‌گردن همین انسان‌های کوته‌فکر است.

در پایان بد نیست دو کلامی به رفقای حزب‌اللهی‌ام بگویم که رفیق! فحش دادن به جمهوری اسلامی با دیدن یک حادثه تلخ هنر نیست. مثلاً می‌خواهی نمایش بی‌طرف بودن بدهی؟ هر وقت نمایش دادنت تمام شد باید خدمتت بگویم که اگر جمهوری اسلامی نبود، امروز من و تو نمی‌توانستیم بدنبال حق این مادر و دختر بیفتیم و چون ظلمی بر او شد، با فشار رسانه و ... بتوانیم مسبب داستان را به دادگاه بکشانیم و خانه‌ای برای آن دو مظلوم فراهم کنیم. باید قدردان این موقعیت بود نه اینکه برای شوآف بی‌طرفی در جایگاه اپوزیسیون بنشینی. هر چند وقتی طرف در دفتر رهبری جایگاه دارد و اپوزیسیون بازی علیه جمهوری اسلامی براه می‌اندازد، از حزب‌اللهی عوام چه انتظاری؟!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    4 0
    اگر دنبال اجرای قانون هستند چرا قانون اساسی رو اجرا نمیکنند، حق مسکن برای تمام ایرانیان
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    آخه کسی که مجبور میشه تو بستر رودخونه خونه بسازه پول نداره جای دیگه بسازه. علت پول نداشتنش هم مسئولین هستن. از میل حضرات که بگذریم چون امکان نداره از خوردنشون کم بشه حداقل قسمت حیف کردن ثروت رو یه کاری بکنید تا پول لازم برای تامین احتیاجات چندنفر تامین بشه.
  • DE ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    کجا خونه فراهم شده؟ صرفا قولش داده شده که مثل میلیونها قول دیگه فراموش میشه و تمام!
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    راستی تازه فهمیدین ؟بازخوبه
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    از این موارد حواشی شهر ها پره . اون کسانی که این مورد را با دوربین گوشیشون شکار کردند باید بعنوان قهرمانان به مردم معرفی شوند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس