کد خبر 1146445
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
بورس نمایه

ارزش معاملات بازار امروز بورس و فرابورس با افزایشی خیره کننده به نزدیکی ۲۴ هزار میلیارد تومان قرار گرفت و حجم معاملات دو بازار نیز بیش از ۲۴ میلیارد سهم بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار سرمایه در اولین روز هفته با اقبال سهامداران مواجه بود به طوری که شاخص تا دقایق پایانی بازار نزدیک ۲۸ هزار واحد افزایش یافت اما در دقایق پایانی با افزایش عرضه‌ها در بازار شاخص کل بورس با ۲۱ هزار واحد افزایش به کار خود پایان داد. ابلاغ شیوه‌نامه ساماندهی زنجیره فولاد اگرچه دوقلوهای معدنی را به سقف چسباند اما این اتفاق به مذاق فلزی‌ها خوش نیامد و امروز اکثر نمادهای فلزی در بیشترین دقایق بازار در محدوده قرمز معامله شدند.  بازگشایی وتجارت و افزایش بیش از ۷ درصدی قیمت سهام این شرکت نیز از جمله اتفاقات بازار امروز بود. حجم و ارزش معاملات بازار بورسر و فرابورس امروز نیز به مانند روزهای قبل خیره‌کننده بود به طوری که ارزش معاملات در آستانه ۲۴ هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

کرونا کمک حال بازار سرمایه شد

در میان صنایع نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات از آن گروه خودرو بود. در میان صنایع خودرویی حدود ۸ میلیارد و ۶۳۱ میلیون سهم جابجا شد که از این میزان نزدیک به ۷ میلیارد سهم از آن دو نماد خودرو و خساپا بود. ارزش معاملات امروز گروه خودرو بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان بود. گروه بانکی با جابجایی ۴ میلیارد و ۸۸۲ میلیون سهم رده دوم بیشترین حجم معاملات را از آن خود کرد و صنایع چند رشته‌ای نیز با جابجایی ۱ میلیارد و ۳۸ میلیون سهم رده سوم بیشترین جابجایی سهم را به خود اختصاص دادند. همچنین گروه چند رشته‌ای بعد از گروه خودرو با ۲۸۰۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را داشت و گروه بانکی با بیش از ۱۸۶۰ میلیارد تومان در رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات ایستاد.

بازار بورس امروز شاهد نزدیک به دو میلیون معامله بود که در این معاملات نزدیک ۲۱ میلیارد سهم جابجا شد. ارزش معاملات بازار بورس ۱۸۳۰۰ میلیارد تومان بود. نمادهای فملی، شستا، کگل و شپنا بیشترین تاثیر را بر صعود شاخص گذاشتند.

در بازار فرابورس که کار خود را با افت ۵ واحدی به پایان رساند، نیز امروز ۸۰۷ هزار و ۸۲ معامله انجام شد و در این معاملات ۳ میلیارد و ۵۳۵ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات فرابورس امروز ۵۵۰۰ میلیارد تومان بود. نمادهای آریا، هرمز، وسپهر و وهور بیشترین تاثیر منفی و دو نماد دی و شگویا نیز بیشترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

منبع:بااقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    1 0
    ارزش بازار سرجای خودش اما انهایی که می بینن مردم تو صف خرید دارن سهم می خرن بعد ساعت 11 صف خرید و تبدیل به صف فروش می کنند پاسخگو باشن !!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس