مشکل ترخیص ۱۱۰۰ تن کالای تولیدی از گمرک بوشهر برطرف شد

مدیرکل و ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: مشکل ترخیص ۱۱۰۰ تن کالای تولیدی و ۲۴ هزار و ۶۰۰ تن برنج از گمرک بوشهر برطرف شد.

به گزارش مشرق، بهروز قره‎بیگی روز پنج‎شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به مصوبه ستاد اقتصادی دولت گره کاری کد منشا ارز که منجر به ماندن کالاها در گمرک شده بود در بحث کالاهای اساسی و تولیدی برطرف و با برطرف شدن مسائل سیستمی گشایش لازم حاصل شده است.

وی بیان کرد: با توجه به این مصوبه تاکنون مشکل یکهزار و ۱۰۰ تن کالا مربوط به ۵۲ فقره اظهارنامه از صاحبان کالاهای تولیدی در گمرک بوشهر حل و در زمان حاضر نزدیک به ۴۰۰ تن از این کالاها بارگیری و خارج شده و مابقی نیز در حال بارگیری برای خروج هستند.

قره بیگی اضافه کرد: تمام فهرست کالایی وزارت صمت شامل سه هزار و ۲۰۰ قلم کالا در حوزه تولید که به گمرک ابلاغ و مورد تائید ستاد اقتصادی دولت است همگی می‎توانند از تسهیلات فراهم شده برای ترخیص استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در بحث کالاهای اساسی نیز به استثنا پنج قلم کالای دارای ارز ترجیحی، مابقی کالاهای گروه‎های یک و ۲۱ تا ۲۴ مشکل ترخیص آنها برطرف شده و بدون نیاز به کدرهگیری از بانک ترخیص می‎شود.

به گفته قره بیگی در بحث کالاهای اساسی بخش خصوصی کد رهگیری سه هزار تن برنج را از بانک دریافت کرده و یکهزار تن آن از گمرک خارج و مابقی نیز در حال ترخیص است.

وی اظهار کرد: همچنین ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن برنج نیز در گمرک منطقه ویژه مربوط به شرکت بازرگانی دولتی ایران است که براساس گزارش دریافتی بالغ بر هشت هزار تن آن ترخیص و مابقی آن نیز در حال ترخیص است.

قره بیگی ادامه داد: در زمان حاضر ۱۰هزار و ۵۰۰ تن برنج نیز در انبار اختصاصی شرکت بازرگانی دولتی وجود دارد که کد رهگیری از بانک دریافت شده و مشکلی برای ترخیص ندارد.

وی عنوان کرد: در حوزه کالاهای تولیدی در بحث کالاهایی که ثبت سفارش آنها نیاز به اصلاح داشت براساس پیشنهاد گمرک ایران و با موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکل ترخیص آنها برطرف شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس