کد خبر 1145287
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
image-20201118120617-3.jpeg

حمل و نقل بار به روش های گوناگونی انجام می شود که هر کدام در بخش های مختلف تفاوت هایی اساسی با هم دارند.

حمل با کانتینر، حمل بار زمینی، حمل بار دریایی و حمل بار هوایی روش‌های گوناگونی برای جا به جایی بار به حساب می آیند اما تفاوت در چیست؟ چرا هر فرد یکی از این روش ها را انتخاب می‌کند؟

بهترین روش انتقال بار

باید بگوییم تصمیم گیران و مدیران اقتصادی به دلایل گوناگونی همواره بین این روش‌ها یکی را انتخاب می کنند، دلیل آن‌ها نیز به کاهش یا افزایش هزینه حمل و نقل، محلی که قرار است کالا بارگیری یا ترخیص شود، سرعت حمل‌ونقل و مواردی از این دست مربوط می‌شود.

شرکت حمل و نقل بین المللی صادرات کالای لتکا آبی کیش، از معتبرترین برندهای موجود در کشور برای حمل بار با کانتینر است. اگر شما هم مانند بسیاری از مدیران اقتصادی در صدد جا به جایی بار خود هستید، پیشنهاد می کنیم از این شرکت کمک بخواهید و با خیالی آسوده از بهترین روش های انتقال بار استفاده نمایید.

تاریخچه حمل بار با کانتینر

اما به بحث اصلی خودمان که همان حمل بار با کانتینر است بازگردیم. جالب است بدانید حمل بار با کانتینر روشی مدرن است که سابقه آن به بیش از نیم قرن نمی‌رسد. استفاده از کانتینرهای متحرک که در ادامه در مورد مزایای آن با شما صحبت خواهیم کرد  از 50 سال قبل آغاز شد و به مرور رواج بسیاری پیدا کرد به طوری که که امروزه به یکی از اصلی ترین روش های انتقال بار در جهان تجارت و صنعت تبدیل شده است.

این روند به گونه ای پیش رفت که در عرض نیم قرن، بیش از نیمی از حجم حمل و نقل بار در کل جهان، به وسیله حمل و نقل دریایی آن هم با استفاده از کانتینرهای باری انجام گرفت.

اشتباه نکنید! اگر تصورتان بر این است که مگر پیش از این، حمل مواد با بسته بندی انجام نمی‌گرفت، باید بگوییم به این شیوه خیر. در گذشته استفاده از چیزی شبیه کانتینر مرسوم نبود. هنگامی که  مالکوم مک لین و کیث تانتلینگر با ایده خلاقانه و شگفت‌انگیزشان کانتینرهای امروزی را ساختند، حمل و نقل با کانتینر رواج بسیاری پیدا کرد.

 اما دلیل این استقبال چیست؟ مزایای بی‌شماری از جمله افزایش سرعت و سهولت در بسته بندی و انتقال و هم چنین امکان استفاده گوناگون از وسایل چون کشتی، قطار، کامیون و...از جمله این دلایل می‌باشند.

انواع کانتینر

اگر قصد صادرات کالا با کانتینر را دارید، بهتر است بدانید کانتینرها انواع مختلفی دارند که باید بهترین و مناسب‌ترین را برای خود انتخاب کنید. انواع کانتینر عبارتند از:

•     کانتینر کالا خشک

•     کانتینر یخچالی

•     کانتینر پهلو باز

•     کانتینر رو باز

•     کانتینر عایق بندی شده

•     کانتینر تهویه دار

•     کانتینر حرارتی

•     کانتینر مخزن دار

•     کانتینر تاشو

•     کانتینر مسطح

•     کانتینر احشام و حیوانات

کانتینر حمل خودرو و...

مزایای حمل بار با کانتینر

افزایش بهره وری

ظرفیت کشتی‌های باری بسیار بیشتر از سایر وسایل همچون قطار، هواپیما و ... می‌باشد. به طور مثال یک کشتی باری می‌تواند حدود دویست هزار کانتینر را در 12 ماه سال جابه‌جا کند. اما نکته شگفت انگیز اینجا است که کشتی های مذکور علاوه بر این تعداد کانتینر، قادر هستند بیش از هشت هزار مسافر را به صورت همزمان، به مقصد مورد نظر انتقال دهند. این ارقام بسیار حیرت آور و قابل تأمل می‌باشند.

به همین دلیل است که حمل بار با کانتینر یکی از روش‌های مرسوم محسوب می شود چرا که به هیچ عنوان نمی توان با روش‌های دیگر به چنین ارقامی دست پیدا کرد.

حفظ محیط زیست

حمل بار با کانتینر ایزو برای حفظ محیط زیست بسیار ارزشمند است زیرا که نه تولید گازهای گلخانه ای را به همراه دارد و نه همچون انتقال بار از طریق حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی نیاز به سوخت فسیلی دارد.

تامین امنیت

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود امروزه حمل بار به وسیله کانتینر چنین مورد توجه قرار بگیرد، بحث امنیت آن است. حمل بار با کانتینر می تواند امنیت بار شما را تا حد بسیار زیادی تأمین کند زیرا کانتینر در برابر عوامل محیطی چون باران و برف، طوفان، تصادف و ...مقاوم است و هم‌چنین سرقت و جا به جایی آن امری دشوار و ناممکن برای سارقین به حساب می‌آید.

کاهش هزینه حمل و نقل

افزایش حجم بار با استفاده از کانتینر تنها مختص کشتی نیست و راه های ریلی و زمینی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در واقع استفاده از کانتینر می تواند در افزایش حجم بار انتقال داده شده تاثیر بسیاری داشته باشد. تصور کنید شما به اندازه 20 تن بار دارید. برای حمل و نقل این بیست تن بار به چه تعداد کامیون نیاز دارید؟

شاید بگویید 20 کامیون. اما این رقم با کمک کانتینر می تواند حدود 20 تا 30 درصد کاهش یابد. در واقع نیازی نیست شما هزینه 20 کامیون را بپردازید و می توانید با تعدادی به مراتب کمتر، بار خود را منتقل کنید. این یعنی کاهش هزینه حمل و نقل!

قابل چرخش بودن

قابلیت چرخش کانتینرها به جا به جایی آن‌ها بسیار سهولت می‌بخشد. برای پیاده کرده آن از کامیون می‌توانید آن را در هر نقطه ای قرار دهید تا سهولت دسترسی به بار داخل کانتینر را ایجاد کنید.

شرکت معتبر برای حمل بار

شرکت نمایندگی کشتیرانی لتکا آبی کیش افتخار دارد با بیش از چهار دهه سابقه درخشان در صنعت کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی کالا، به عنوان شرکت حمل و نقل بین المللی پیشرو در این صنعت، با کیفیت‌ترین و جامع‌ترین خدمات نمایندگی کشتیرانی، حمل و نقل بین المللی کالا و لجستیک را در سرتاسر جهان به هموطنان عزیز ارائه دهد. خدمات کلی شامل حمل دریایی ، حمل و نقل هوایی ، حمل و نقل زمینی و ریلی می باشد. اما خدمات این شرکت تنها به حمل های ساده ختم نشده و تمرکز این شرکت بر ارائه خدمات جامع حمل و نقل و لجستیک می‌باشد.

سخن پایانی

برای حمل بار با کانتینر، لازم است ابعاد آن را به خوبی بدانید. اندازه کانتینرها بر اساس فوت محاسبه می شوند که پر کاربرد ترین آن‌ها کانتینرهای 10، 20، 30 و 40 فوتی است. دقت کنید که شرکت‌های کشتی‌رانی برای حمل و نقل بار از کانتینرهای 40 فوتی استفاده می کنند که عموما کاربرد آن‌ها در انتقال سنگ معدن، سنگ آهک و... است.

برگرفته شده از وب سایت شرکت لتکا آبی کیش به آدرس اینترنتی https://www.bluelotka.com/


** این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس