سیدموسی موسوی - کراپ‌شده

با حضور مسئولان ارشد وزارت نیرو، وزارت صنعت، استانداری و نمایندگان فارس در مجلس، پروژه‌های آبرسانی به جنوب استان فارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، شامگاه سه‌شنبه با دعوت نماینده لامرد و مهر در مجلس و با همکاری رئیس کمیسیون عمران و استاندار فارس، مجلس شورای اسلامی میزبان مسئولان عالی‌رتبه وزارت نیرو، وزارت صنعت و شماری دیگر از مسئولان ملی و استانی بود.

در این جلسه که در محل کمیسیون عمران و با حضور معاون وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، معاون وزیر صنعت و رئیس ایمیدرو ، نمایندگان شیراز، لار و فیروزآباد در مجلس، معاونین استاندار و مدیران استانی و سایر مسئولان مرتبط برگزار شد، دو پروژه مهم « انتقال آب از دریا به شهرستانهای لامرد و مهر» و نیز « آبرسانی به بخش‌های علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم » مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس با انتقاد از تعلل در طرح انتقال آب از دریا به جنوب فارس، به تاریخچه این پروژه اشاره کرد و گفت: در انتهای دوره قبلی نمایندگی اینجانب بالاخره تمام مجوزهای لازم اخذ و حتی مناقصه پروژه نیز برگزار شد، اما بعد از آن چندین‌سال کار متوقف شد تا اینکه در اسفند ۹۷ ، کلنگ پروژه با حضور ۳ وزیر به زمین خورد اما بعد از گذشت نزدیک به ۲ سال از این مراسم، حتی هنوز قرارداد این پروژه نیز در هاله‌ای از ابهام باقی مانده و کار متوقف است!

سیدموسی موسوی با انتقاد از پروپاگاندای رسانه‌ای و عدم اجرای پروژه، به اهمیت این طرح راهبردی در تأمین مصارف شرب و صنعت تأکید کرد و افزود: این پروژه قرار بوده با ظرفیت ۱۵ میلیون مترمکعب آب اجرا شود تا هم مصارف شرب در شهرستان‌های لامرد و مهر را از منبعی پایدار تأمین کرده و هم نیاز پروژه‌های بزرگ صنعتی به ویژه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را پشتیبانی کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگری از این نشست با اشاره به مشکلات جدی مناطق علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم که در رسانه‌ها به «غیزانیه فارس» مشهور شده است ، خواستار تعیین‌تکلیف هر چه سریعتر این پروژه و تسریع در آبرسانی به این مناطق محروم شد.

در ادامه این نشست اعضای حاضر در جلسه به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند و مقرر گشت پروژه انتقال آب از دریا به لامرد و مهر با جدیت دنبال شده و ایمیدرو و شرکت آبفا قرارداد خرید تضمینی با سرمایه‌گذار را امضاء کنند.

در خصوص پروژه آبرسانی به بخش‌های علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم نیز مقرر شد به جای اجرای پروژه خط دو آب‌رسانی از سد سلمان که طرحی زمان‌بر و هزینه‌بر است، آب این مناطق از محل افزایش ظرفیت خط یک که اکنون موجود است، تامین شده و برای افزایش حجم آب خط یک نیز پروژه ترمیم و تأمین تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان اجرا گردد .

همچنین مقرر گشت اعتبار لازم جهت انجام مطالعات خط انشعاب از خط یک به مناطق یاد شده تأمین گردد و پس از آن پیگیری لازم جهت صدور مجوز از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و آغاز عملیات اجرایی پروژه انجام گردد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شهروند سمنانی IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    پس مسیؤلین و ارت نیروونمایندگان سمنان ومازندران و،،،،کجایندوچه کاری برای بی آبی سمنان کردن البته باتوجه به اینهمه مهاجران از استانهای شمال کشور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس