محمدحسین زاهدی فرد

داور دیدار هفته دوم استقلال در لیگ برتر بیستم همان کسی است که در آذر ماه سال گذشته خطای دست کی روش استنلی درون محوطه جریمه سپاهان مقابل همین تیم را ندید!

سرویس ورزش مشرق - محمدحسین زاهدی فر از سوی کمیته داوران برای قضاوت حساس روز جمعه تیم های فولاد و استقلال تهران در اهواز انتخاب شد. داوری که البته استقلال با او بیشتر خاطرات خوش دارد تا تلخ ولی هواداران این تیم نسبت به داوری های زاهدی حس خوبی ندارند و عمده دلیل آن ها به خاطر دیدار سال گذشته برابر سپاهان و نگرفتن هند پنالتی واضح کی‌روش استنلی است. این موضوع حتی موجب شده که باشگاه استقلال نسبت به انتخاب این داور برای بازی با فولاد اعتراض کرده و خواستار تغییر داور بازی شوند!

زاهدی فر از سال ۲۰۱۲ به جمع داوران بین المللی درآمد و از همان سال در لیگ برتر دوازهم کارش را با سوت زدن در مصاف نفت مسجد سلیمان و استقلال اهواز آغاز کرد. زاهدی فر از فصل شانزدهم به سطحی از تجربه دست یافت که کمیته داوران قضاوت دیدارهای تیم های بزرگ اعم از استقلال را به او بسپارد و از همان سال ها تا به حال ۱۲ بار دیدارهای آبی پوشان تهرانی را سوت زده است. کارنامه قضاوت های وی برای استقلال را با هم مرور می کنیم:

*آمار مثبت زاهدی فر برای استقلال!

محمدحسین زاهدی فر تاکنون ۱۲ بار برای استقلال بازی قضاوت کرده که از این تعداد استقلالی ها در ۸ مسابقه با برد زمین را ترک کرده اند. ۳ بار تن به تساوی داده و تنها یک بار طعم شکست با سوت این داور را در خاطر دارند.

*اولین دیدار؛ اولین تساوی!

دیدار رفت استقلال و ماشین سازی در لیگ شانزدهم با سوت این داور به تساوی ۲-۲ به پایان رسید. مسابقه ای در چارچوب هفته یازدهم که ۵ آذر ۱۳۹۵ برگزار شد و محسن حسینی ابتدا با گل به خودی دروازه خودشان را باز کرد و سپس محسن کریمی دومین بار برای استقلال گل زد. در آن مصاف فرناندو با دریافت کارت قرمز در دقیقه ۷۴ از زمین بازی اخراج شد.

*دومین مصاف؛ دومین تساوی!

استقلال در هفته بیستم و در دیداری که در خانه روبروی سیاه جامگان برگزار می کرد با سوت زاهدی فر به دومین و آخرین تساوی اش با سوت این داور دست یافت. سیاه جامگان در تهران با تک گلی که امید ابراهیمی از روی نقطه پنالتی برای تیمش زد یک تساوی ۱-۱ ارزشمند بدست آورد.

سومین مصاف؛ اولین برد!

در همان فصل دیدار برگشت دو  تیم ماشین و استقلال باز هم با سوت همین داور قضاوت شد! دیداری در چارچوب هفته بیست و سوم که البته تیم منصوریان سرحال تر از دور رفت ۰-۳ برنده از زمین بیرون رفت. دوم اسفند سال ۱۳۹۵ استقلال با گلهای علی قربانی، مجتبی حقدوست و امید نورافکن به استقابل بهاری دل انگیز رفت.

*چهارمین مسابقه؛ برد دوم!

سپاهان در همان لیگ شانزدهم ودر هفته سی ام با سوت زاهدی فر به استقلال باخت. ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ استقلال با دو گل جابر انصاری و فرشید باقری در استادیوم خانگی اش سپاهان را ۱-۲ شکست داد.

*پنجمین دیدار؛ تنها شکست!

چهارم مهر ماه سال ۱۳۹۶ روزی بود که استقلال تاکنون با سوت زاهدی فر تن به شکست داده است. سایپا در ورزشگاه خانگی اش با یک گل از سد تیم استقلال گذشت. ۲۶ مرداد ماه ۹۶ روز تلخی برای استقلال قعرنشین بود که البته روزبه شاه علیدوست هم با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه ۴+۹۰ از زمین اخراج شد.

*ششمین رویارویی؛ برد سوم آبیها!

زاهدی فر در رشت باید دیدار سپیدرود مقابل استقلال را سوت می زد. ۴ مهر ۱۳۹۶ در هفته هشتم و لیگ هفدهم. استقلال با هدایت مک درموت با دو گل جابر انصاری و داریوش شجاعیان حریفش را شکست داد.

*هفتمین مسابقه؛ باز هم پیروزی!

۲۷ مهر ماه سال ۱۳۹۷ یک سال پس از آخرین قضاوت زاهدی فر، این داور باید سوت دیدار سایپا و استقلال در چارچوب هفته نهم لیگ هجدهم را می زد. بازی که در پایان با گلهای محمد دانشگر و وریا غفوری ۱-۲ به سود تیم شفر تمام شد.

*هشتمین مصاف؛ پنجمین برد!

استقلال در خانه همنام خوزستانی اش هم با این داور برنده شد. ۴ آذر سال ۱۳۹۷ در هفته سیزدهم استقلال با سوت زاهدی فر و گل روح اله باقری ۰-۱ برنده به تهران برگشت.

نهمین مصاف؛ تساوی در مشهد!

در تاریخ ۲۲ آذر ماه همان سال استقلال در خانه پذیرای تیم مشهدی شهرخودرو بود. دیداری که در پایان ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم حاصلی بهتر از تساوی ۰-۰ نداشت. یک بازی کسل کننده و کم افت و خیز که البته تنها حاشیه اش خطای پنالتی روی اللهیار صیادمنش بود که زاهدی فر آن را تشخیص نداد ولی کارشناسان داوری معتقد بودند پنالتی بوده است. صیادمنش در همان دیدار در دقیقه ۵۹ جای روح اله باقری به میدان رفت و با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه ۸۹ از زمین بازی اخراج شد.

*دهمین مسابقه؛ برد جنجالی ۹۸ دقیقه ای!

۲۳ فروردین سال ۱۳۹۸ در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر هجدهم استقلال در خانه سپاهان مهمان بود. این تیم ابتدا در اواخر نیمه دوم توسط علی کریمی به گل رسید ولی داور کاملا اشتباه، گل سالم را مردود اعلام کرد تا بازی برای دقایقی متوقف شود. جنجال و اعتراض ها به قدری بود که به نظر می رسید بازی قطع شود ولی استقلالی ها با حملات زیادشان در نهایت توسط پاتوسی در دقیقه ۸+۹۰ به گل برتری رسیدند.

*یازدهمین مصاف، هفتمین برد!

این داور تا آبان سال ۱۳۹۸ دیگر برای استقلال سوت نزد و سرانجام سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ استقلال برای دیدار با صنعت نفت آبادان با این داور به میدان رفت و یک برد شیرین ۵ بر صفر را کسب کرد. در آن دیدار دانشگر، دیاباته، قایدی، غفوری و میلیچ گلهای استقلال را زدند.

*دوازدهمین مصاف؛ جنجالی ترین سوت!

اما آخرین و دوازدهمین دیداری که زاهدی فر برای استقلال سوت زد همان دیداری بود که در صحنه برخورد دست کی روش استنلی به توپ در محوطه جریمه سپاهان فریاد استراماچونی به آسمان بلند شد. خطای دستی که استقلالی ها معتقد بودند از کره ماه مشخص بود ولی داور، کمک اولش و داور پشت دروازه اش آن را ندیدند! شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ بازی در نقش جهان اصفهان برگزار می شد. دیداری که در پایان با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. گلهای استقلال در آن دیدار را مهدی قایدی و شیخ دیاباته زدند ولی سوتی که زاهدی فر در آن صحنه نزد جنجالی ترین صحنه داوری در لیگ نوزدهم را رقم زد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    5 12
    جماعت هوچی گر استقلالی همینن حتی آمار و ارقام رو هم قبول ندارن فقط داوری میخان که براشون بازی رو در بیاره فقط همین تنها داوری خوبه که براشون گل بزنه
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      9 3
      اگه اعتراض می کنند علتش اینکه بابا مسعود را ندارند که جام اسنپی براشان بفرسته.
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    12 3
    مشرق فوق لنگی مگه به برد تیم ها میگن داور خوبه یا بد این آقا صیادمنش رو با سخت کیرانه ترین حالت از بازی اخراج کرد گل مقابل پدیده رو مردود کرد گل علی کریمی مقابل سپاعان رو بدون هیییچ‌دلیلی مردود کرد هند استنلی هم دیگ مهر شک تو عدم سلامت این داور بود.اینقد گربه رقصونی نکن علیه استقلال سانسور هم نکن حرف بدی نزدم
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 8
    خلیل زاده: آقای وزیر، ولله تا 4 5 صبح به مدت 20 روز مدام من را تحت فشار گذاشته بود که باید استراماچونی را به استقلال برگردانی. وزیر پرسپولیسی
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      5 0
      این آقایان مهره وزارت ورزش هستند .و ماموریت دارند از پرسپولیسی بودن وزیر رفع اتهام کنند.اگه ماموریت خودشان را درست انجام ندن موقعیتشان تهدید می شود.
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      0 0
      عزیز من دوران این چیزا دیگه تموم شده وقتی یکی برای معروفیت خودش و شرکت و هتلش میاد استقلال تا از کنار باشگاه تبلیغ کارش رو بکنه فکر میکنی میاد حرف درست بزنه -شما خودت هم خوب میدونی که هیچکدوم از حرفاش درست نبود
  • ارژنگ عباسی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    7 3
    سردبیر سرویس یا خبرنگار ورزشی مشرق کاملا مشخصه یه پرسپولیسیه. یه جوری نوشته انگار بازی های استقلال رو داور دراورده تا بازیکن ها. اونقدری که از علاپت تعجب استفاده کردی از نقطه ایتفاده نکردی. به کم ارومتر استقلال رو بزن کسی نفهمه
  • رضا IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 5
    فقط هدف وهوچيگري وفشار روي داور همون جور كه با هوچيگيري روي دستگاههاي دولتي ووزارتخانه فشار ميارن تا باج گيري كنند وگرنه استقلال اگر در چهار پنج بازي اخر ليگ به سفارش وزارت ورزش داورا كمكش نميكردن نه سهميه ميگرفت نه به فينال حذفي ميرفت
  • مهدی IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    اینقدر ساده نباشید.دران بازی ماموریت زاهدی فر سوزاندن دو امتیاز بازی به نفع پیروزی بود اگه استقلال 3بر صفرهم عقب بود زاهدی فر بازی را مسوی میکرد
  • لنگی IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    4 0
    مشرق - لنگ پیوندتان مبارک بابامسعودتون به امید روزی که اصلا مشرقی نباشه یا بدون تعصب خبر پخش کنه
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    1 1
    وخیلی جالبه تو کارنامه اکبریان حتی یک نمونه اشتباه به ضرر پیروزی پیدا نمیشه اما در سابقه زاهدی فر در سه بازی بر علیه استقلال اشتباه کرده و هیچوقت اشتباهی به سود آبی ها نداشته . رد کردن گل صحیح علی کریمی ، 2_ نگرفتن پنالتی صددرصد درست روی صیادمنش 3_ نگرفتن پنالتی کی روش استنلی که به قول خداداد عزیزی از کره ماه قابل دیدن بود . حالا اگر امروز دوباره این ناداور به ضرر استقلال مثلا اشتباه کنه نباید از چشم بابامسعود دید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس