کد خبر 1144077
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴

ورود ویروس کرونا و در پی آن بیماری کوید-19 به زندگی ما، باعث شده ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری برای تقویت سیستم ایمنی خود اهمیت قائل باشیم. تاکنون دستورالعمل‌های زیادی از سوی افراد متخصص و پزشکان داخلی و خارجی ارائه شده است که رعایت آن‌ها احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد. علاوه بر این دستورالعمل‌ها، توصیه‌های طب سنتی نیز می‌تواند برای تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مفید باشد.

توصیه‌های طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی

بهره بردن از خواص گیاهان دارویی، مصرف برخی داروهای گیاهی که با عصاره‌های ارگانیک تهیه شده‌اند و استفاده از عناصر معدنی، از جمله توصیه‌ها برای تقویت سیستم ایمنی با طب سنتی است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به گیاهان و خواص شگفت انگیز آن‌ها علاقه دارید و دوست دارید کمی از داروهای شیمیایی فاصله بگیرید، در ادامه با ما همراه باشید تا چند راهکار خوب برای افزایش ایمنی بدن با طب سنتی را به شما معرفی کنیم.

تقویت ایمنی بدن با گیاهان دارویی

در طب سنتی برخی از گیاهان ارزش بسیار بالایی برای افزایش ایمنی بدن دارند. این گیاهان در تشدید پاسخ سیستم ایمنی و مبارزه با عوامل بیماری زا بسیار مؤثر عمل می‌کنند. در ادامه به چند مورد از تاثیرگذارترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

شما می‌توانید این گیاهان را به صورت ادویه در غذاها یا به صورت دمنوش استفاده کنید که در هر دو صورت طعم و عطر بسیار دلپذیری خواهند داشت.

زنجبیل 

امکان ندارد صحبت از ایمنی باشد و کسی زنجبیل را به یاد نیاورد! زنجبیل سرشار از زینک، منیزیم، ویتامین E و ویتامین C است. یعنی هرچه سیستم ایمنی برای آماده سازی سلول‌های دفاعی خود نیاز دارد، را در اختیار شما قرار می‌دهد. عصاره این گیاه در بسیاری از داروهای گیاهی و حتی شیمیایی برای بهبود سرماخوردگی، تب و مشکلات گوارشی استفاده می‌شود. مصرف روزانه زنجبیل به رفع کمبود زینک در بدن کمک می‌کند. این عنصر به طور چشمگیری توانایی دفاع سیستم ایمنی را در مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌ها افزایش می‌دهد. در ادامه بیشتر درباره آن خواهیم گفت.

میخک برای تقویت سیستم ایمنی  

میخک دیگر گیاهی است که نام آن را روی شربت‌های سرفه می‌بینیم. این گیاه در عصاره خود مواد معدنی مهمی از جمله ویتامین B5، تیامین (B1)، نیاسین (B3)، ریبوفلاوین (B2)، ویتامین A و C را جای داده است. این ویتامین‌ها نه تنها برای رفع التهاب گلو بسیار مؤثر اند، بلکه به بهبود کم خونی و خون رسانی به اندام‌ها و افزایش قدرت سلول‌های سیستم ایمنی نیز کمک می‌کنند.

تقویت ایمنی بدن با گیاهان دارویی

نعناع فلفلی

نعناع فلفلی منبع غنی ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان های قوی موجود در طبیعت است. منتول مهم‌ترین و اصلی‌ترین ترکیب در عصاره این گیاه است که به رفع احتقان گلو و گرفتگی بینی کمک می‌کند. علاوه بر این، وجود مقدار قابل توجهی ویتامین A و آهن در کنار این ترکیبات، برای رفع التهاب در بافت‌های اپیتلیال بدن، بلوغ و تکثیر سلول‌های سیستم ایمنی به ویژه لنفوسیت‌ها و پاسخ به عفونت‌ها بسیار مؤثر است.

پونه کوهی

مصرف روزانه مقداری پونه کوهی همراه با غذا یا نوشیدنی‌ها، تأثیر فوق العاده ای روی افزایش ایمنی بدن دارد. این گیاه ویتامین‌های ضروری از جمله A،C ، E و K را در خود جای داده است. این ویتامین‌ها با خاصیت ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد قارچی خود، به سیستم ایمنی در مبارزه با باکتری‌ها کمک می‌کنند. این گیاه نیز مانند زنجبیل در تقویت سیستم ایمنی با طب سنتی ارزش بسیار زیادی دارد.

داروهای گیاهی؛ بهترین راه برای استفاده از خواص عصاره‌های گیاهی  

بسیاری از ما شاغل هستیم و در روز آنقدر مشغله داریم که وقت تهیه غذاهای سالم همراه با گیاهان مؤثر یا دم کردن دمنوش های گیاهی را نداریم و در واقع از خواص عصاره‌های گیاهی برای افزایش ایمنی بدن بی نصیب می‌مانیم. در این شرایط داروهای گیاهی می‌توانند کمک‌کننده و کاربردی باشند.

مصرف داروهای گیاهی راه دیگری برای تقویت سیستم ایمنی با طب سنتی است. زیرا این محصولات توسط متخصصین این حوزه تولید می‌شوند. این داروها عصاره‌های گیاهی را به صورت پودری، قرص یا شربت در کنار هم قرار می‌دهند که با مصرف آن‌ها می‌توان از خواص چند گیاه مؤثر باهم بهره برد. مصرف داروهای گیاهی نیز مانند خود گیاهان، برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مؤثر است.

شربت گیاهی برون کلد برای تقویت ایمنی بدن

شربت برون کلد هلث اید یکی از داروهای گیاهی بسیار مؤثر برای تقویت سیستم ایمنی، بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا است. این شربت محصول کشور انگلیس بوده و در آن علاوه بر عصاره زنجبیل و میخک، عصاره گیاهان مؤثر دیگری مانند رازیانه و نعناع فلفلی نیز وجود دارد. این ترکیب تأثیر ویتامین C، زینک و ویتامین B را در افزایش ایمنی بدن چند برابر می‌کند.

قدرت زینک در تقویت سیستم ایمنی

زینک عنصری است که هم در علم پزشکی و هم در طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بسیار حائز اهمیت است. وجود زینک کافی در بدن از ایجاد استرس اکسیداتیو (عامل مهم تضعیف سیستم ایمنی) جلوگیری می‌کند. زینک یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی است که جلوی تجزیه پروتئین، DNA و چربی ضروری بدن را توسط رادیکال‌های آزاد می‌گیرد.

زینک یا روی به طور مستقیم در تحریک سلول‌های سیستم ایمنی از جمله لنفوسیت‌ها و سلول‌های T کشنده دخالت دارد. دیگر عملکرد بسیار مؤثر این عنصر برای افزایش ایمنی بدن، کمک به تخریب سلول‌های باکتری و ویروس‌ها در بدن است. زینک این کار را با افزایش ترشح یک سری آنزیم‌های تخریب کننده انجام می‌دهد. به همین دلیل است که طب سنتی نیز تاکید زیادی بر مصرف فرآورده‌های حاوی زینک دارد. روی معمولاً در غذاهایی که به صورت روزانه مصرف می‌کنیم، در گیاهان دارویی، مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌های تقویت سیستم ایمنی یافت می‌شود.

نقش مکمل‌های زینک در سیستم ایمنی بدن

البته باید دقت کرد که زینک موجود در مواد خوراکی بیشتر از نوع زینک سولفات، زینک گلوکونات و سایر ترکیبات زینک هستند. اما در برخی مکمل‌های زینک، این عنصر به صورت خالص قرار دارد که تحمل آن برای معده و روده‌ها ممکن است کمی مشکل باشد. از این رو، امروزه در بسیاری از داروهای تقویت سیستم ایمنی از ترکیبات زینک استفاده می‌کنند. شربت زینک سولفات رازک یکی از این موارد است که تأثیر بسیار خوبی در تقویت سیستم ایمنی دارد.

در خانه بمانید و خود و خانواده خود را ایمن کنید

در این شرایط علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، ماندن در خانه نیز شرط بسیار مهمی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری است. شما می‌توانید محصولات گیاهی مورد نظر خود از جمله شربت‌هایی که در این متن معرفی شد را از  وبسایت داروخانه آنلاین مفید طب خریداری کنید. با این کار شما زمان کمتری را بیرون از خانه خواهید بود و می‌توانید بیشتر به سلامت خانواده خود نیز رسیدگی کنید.


** این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس