نیویورک‌تایمز| ترامپ با پاکسازی پنتاگون به دنبال خروج کامل از افغانستان است

به نوشته نشریه آمریکایی، رئیس‌جمهور این کشور بعد از اعلام پیروزی بایدن از سوی رسانه‌ها و آغاز بحران انتخاباتی، هیچ اقدام جدیدی برای مهار بحران مرگبار کرونا در آمریکا انجام نداده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جلسات کارگروه ویژه کروناویروس کاخ سفید در پنج ماه گذشته شرکت نکرده و برای کاستن از سرعت شیوع کرونا از زمان اعلام شکستش در انتخابات، اقدامی انجام نداده است.

یک مقام ارشد آگاه به «واشنگتن پست» گفت: رئیس‌جمهور در هیچ یک از جلسات کارگروه کروناویروس در دست‌کم پنج ماه گذشته شرکت نکرده است. بنابر این گزارش، ترامپ دیگر نقش فعالی در مدیریت این بحران ایفا نمی‌کند.

نقش ترامپ که زمانی در جلسات روزانه این کارگروه پای ثابت بود، بعد از سخنان عجیبش در ماه آوریل درباره استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده برای جلوگیری از انتقال ویروس، کم‌رنگ شد. ترامپ در ماه‌های اخیر هم متعهد شد که محدودیت‌های گسترده از طرف دولت وی برای مهار ویروس اعمال نخواهد شد و نقش او در اقدامات دولتی برای مبارزه با ویروس به طور فزاینده‌ای کم‌رنگ شده است.

این در حالی است که دکتر «آنتونی فائوچی» روز جمعه در سخنانی در موسسه «چتم هاوس» درباره وضعیتی چالش‌برانگیز و شوم در آمریکا با نزدیک شدن فصل زمستان هشدار داد. او در انتقادی در لفافه از ترامپ گفت که آمریکا خیلی زود بعد از اوج بیماری در فصل بهار اقدام به بازگشایی کرد و افزود: وقتی ما تلاش کردیم اقتصاد و کشور را بازگشایی کنیم، این کار را به شکلی ناموزون انجام دادیم. ما به طور یکپارچه از دستورالعمل‌ها پیروی نکردیم.

«جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها که علیرغم عدم پذیرش ترامپ خود را پیروز انتخابات و رئیس‌جمهور منتخب می‌داند، وعده داده به محض روی کار آمدن در بیستم ژانویه مبارزه دولت فدرال علیه همه‌گیری کرونا را تجدید کند. او روز جمعه در اظهاراتی از ترامپ خواست اقدامات بیشتری برای مقابله با کرونا به کار ببندد.

دونالد ترامپ این روزها و بعد از اعلام نتیجه پیروزی بایدن در انتخابات از سوی رسانه‌های آمریکایی مشغول دعواهای حقوقی برای زیر سوال بردن نتیجه انتخابات است. رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین اقدام، وکیل شخصی خود را مأمور رسیدگی به تمامی پرونده‌های مربوط به ادعای تقلب در انتخابات کرده است. تیم انتخاباتی ترامپ که مدعی تقلب گسترده در انتخابات است، از پذیرش شکست امتناع کرده گفته تعیین تکلیف انتخابات را به دیوان عالی آمریکا می‌کشاند.

این در حالی است که آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکنیز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم یکهزار ۲۷۴ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۲۴۵ هزار و ۵۷۸ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۱۶۰ هزار و ۷۸۸ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۰ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۸۷۰ نفر رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    1 0
    همه در ایران و جهان می دانند که تغلب در انتخابات آمریکا شده و ترامپ را سرویس های مخفی دموکرات بزور از کاخ سفید بیرون می کنند
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 0
    دموکرات ها در و پنجره ها بسته و بایدن را از غیب رئیس جمهور کرده اند بازشماری را هم قبول ندارند شما خودتان بودید آیا قبول می کنید
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 0
    دموکرات ها رسان ها و نظام انتخاباتی امریکا را تحت کنترل گرفته اند و می خواهند با نفوذ در ارتش و اف بی ای کودتای خود علیه ترامپ را عملی کنند و با قدرت نظامی ترامپ را از ریاست جمهوری خلع نمایند و تسلیم بازشماری ارا نیز نشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس