کد خبر 1143949
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
دلار نمایه ارز نمایه

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران گفت: این بازار در نظر دارد از فردا دوشنبه ۲۶ آبان نرخ های خود را به شکل عمومی و از طریق سایت و مجاری رسمی متعلق به این بازار منتشر کند.

به گزارش مشرق، مهدی گوهررستمی، مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران، با بیان اینکه از فردا نرخ‌های ارز در بازار متشکل ارزی منتشر خواهد شد، اظهارداشت:‌ پیش از این بازار متشکل ارز ایران هیچ‌گاه نرخ‌های خود را به شکل عمومی انتشار نداده است و نرخ ارزهای معاملاتی (شامل دلار، یورو و درهم) تنها از طریق سامانه معاملاتی این بازار در اختیار کارگزاری‌های بازار متشکل ارز ایران قرار می‌گرفت.

بیشتر بخوانید:

نرخ ارز استعداد فراوانی برای کاهش دارد

وی افزود: از این پس متقاضیان ارز می‌توانند از طریق سایت www.ice.ir یا با جست‌وجوی نام کاربری iceiran در تلگرام و icemarket.ir در اینستاگرام به جمع مخاطبان بازار متشکل ارز ایران پیوسته و از نرخ‌ها و اخبار این بازار آگاه شوند.

گوهررستمی ادامه داد: متاسفانه تا امروز و پیش از اعلام رسمی نرخ های بازار متشکل ارز ایران، عده‌ای سودجو با استفاده از نام و اعتبار این بازار، بیش از ۱۰ کانال تلگرامی تقلبی راه اندازی کرده‌اند که به وسیله آنها به اعلام نرخ‌های غیرواقعی و ایجاد نوسانات ساختگی در بازار ارز می‌پرداختند؛ این موضوع اکنون از مجاری قانونی درحال پیگیری است و به‌زودی با عاملان آنها برخورد قضایی خواهد شد.

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران تصریح کرد: از این پس مردم و رسانه‌ها می‌توانند نرخ‌های بازار متشکل ارز ایران را به عنوان تنها مرجع رسمی تعیین نرخ عمده ارز از طریق سایت و کانال‌های رسمی این نهاد دریافت کنند.

بازار متشکل ارز ایران در سال ۱۳۹۷ با هدف ایجاد و توسعه بازار شفاف، منصفانه، رقابتی و کارای ارزهای خارجی و انسجام بخشی به آن تاسیس و در سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. در حال حاضر تعداد کارگزاران این نهاد به بیش از ۳۰۰ عضو رسیده است و تعداد قابل توجهی از صرافان در مراحل عضویت این بازار قرار دارند که این موضوع می‌تواند نقش این نهاد ارزی در کنترل و ثبات بخشی به بازار ارز را افزایش دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس