کد خبر 1142323
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۱
تقویت سیستم ایمنی با مصرف مواد غذایی حاوی امگا 3

مصرف موادغذایی حاوی امگا ۳ نقش مهم و موثری در تقویت سیستم ایمنی دارد و در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ به منظور پیشگیری توصیه می شود

به گزارش مشرق، مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: ارتقا و تقویت سیستم ایمنی تا حدودی با استفاده از ۵ گروه غذایی روزانه و گنجاندن مواد مغذی در برنامه غذایی امکان پذیر است، بنابراین با آگاهی از اصول صحیح تغذیه علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی از بیماری ها به ویژه کووید ۱۹ پیشگیری کنید.

بیشتر بخوانید:

۶ منبع ویتامین دی برای تقویت ایمنی

انیسه وطن دوست، ماهی را منبع خوبی از سلنیوم معرفی کرد و اظهار داشت: آجیل ها نیز منبع خوبی از سلنیوم، روی و ویتامین ای است و گنجاندن آن در برنامه غذایی به منظور تقویت سیستم ایمنی به خصوص در شرایط کنونی لازم و ضروری به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید:

نوشیدنی مغذی برای قلب، مغز و گوارش

وی با تاکید بر مصرف صبحانه حاوی تخم مرغ، شیر کم چرب، نان وغلات سبوس دار، پنیر کم نمک و ... یادآور شد: استفاده از منابع خوب اسیدهای چرب امگا۳ نظیر انواع ماهی نیز حداقل دوبار در هفته توصیه می شود .

وی اضافه کرد: مصرف گریپ فروت، پرتقال، نارنگی، لیموترش و ... که حاوی ویتامین سی و موثر در تقویت سیستم ایمنی است را در شرایط کنونی فراموش نکنید .

وی با بیان این که ویتامین B۶ در متابولیسم پروتئین نقش مهمی دارد، خاطرنشان کرد: مصرف فست فودها و غذاهای آماده را به دلیل نمک زیاد، کالری بالا و ... تا حد امکان به ویژه در شرایط کنونی به حداقل برسانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • BE ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    1 0
    چه عجب بعد از ۸ ماه -- چه میشد هر روز یک ستون راجبه همین اصل سیستم ایمنی برای ویروس ملکه میگفتید!
  • محمد حسین IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    1 0
    جناب مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شوخی میکنه ولی بلده خوب نطق کنه ،فکر کنم نظر جنابعالی امثالی مثل ماها که بازنشسته هستیم و افرادی که زیر فقر هستند نباشه خدا وکیلی راست حسینی با این تورم افسارگسیخته میشه تغذیه سالم داشت البته لازم به ذکر است که خود رسانه ها اعلام کرده اند زیر ده میلیون تومان دراین وضع کنونی زیر فقر محسوب میشه خواهشا جوک نکید که حال خنده کردن را هم نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس