کد خبر 1141374
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

"تولید محتوا" در زمینه بازاریابی دیجیتال به معنای تولید متن، مقالات، تصاویر، ویدیو و یا هر ترکیبی از این موارد است. تولید محتوا در واقع برای اهداف خاصی از جمله جذب ترافیک و مشتری بالقوه مهم است و در عین حال اطلاعاتی مفیدی به مخاطب می دهد یا موجب سرگرمی می شود.

تولید محتوا و نحوه ارتباط آن با بازاریابی ورودی

بازاریابی ورودی رویکرد کاملاً متفاوتی در تبلیغات است. در واقع در این شکل از بازاریابی به جای اینکه به مشتری ها تبلیغات ناخواسته نشان داده شود، توجه مشتری به محتوای مورد علاقه شان جلب می شود. در تولید محتوا با سیبی مواجهیم که دقیقا خواسته مخاطب است و این بار به جای اینکه از بهشت خارجش کند، او را به بهشت اطلاعات و خدمات مورد نظرش می رساند.

به عنوان مثال، بیایید یک گزینه ورودی را در نظر بگیریم: یک فروشگاه اسباب بازی که خدمات و کالاهای مرتبط با کودکان را ارائه می دهید، با داشتن مقالات و محتوایی که در رابطه با رشد کودک و انواع بازی های مورد نیاز برای کودکان است، مخاطبی را به سایتش می کشاند که به احتمال زیاد یک کودک دارد و کنجکاو است که برای بچه اش سرگرمی مناسبی فراهم کند. وقتی چنین سایتی با رویکردی درست بازی مناسب برای بچه ها را توضیح دهد، نظر مخاطب را به خودش جلب کرده و خط مشی کاری اش را توضیح می دهد.

در نهایت کسی وارد سایت و مطالعه این مقاله می شود که به موضوع علاقه دارد و اینجا برای مثال دنبال بلیط تئاتر نیامده است. این امکان هم وجود دارد که صرفا برای سرگرمی چنین موضوعی را جست و جو کرده باشد و در نهایت بدون نتیجه از سایت خارج شود. ولی نام و خاطر شما را به ذهن می سپارد.

به همین دلیل تولید محتوا در بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است: به افراد کمک می کند تا برای افزایش فروش به هدف مناسب برسند.

تولید محتوا برای بازاریابی دیجیتال چگونه کار می کند؟

وقتی محتوا تولید می کنید و آن را در یک وب سایت یا شبکه اجتماعی ارسال می کنید ، توسط افرادی که به دنبال اطلاعات مرتبط هستند، دیده می شوید. کسب و کارها  برای اینکه مطمئن شوند تولید محتوایشان دیده می شود، به اصول سئو روی می آورند.

این بهینه سازی به معنای دنبال کردن استراتژی های  گوگل برای کلمات کلیدی، ایجاد لینک ، تحویل و غیره است، تا مشتری های بالقوه وقتی مطالب وب را جستجو می کنند، در میان اولین نتایج ظاهر شوند.

صدها فاکتور وجود دارد که باید برای استراتژی محتوا در نظر گرفته شود تا مطلب مورد نظر دیده شود. برای شروع، باید برنامه ای ریخت که مطالب با توجه به اهداف کاری، نیازها، انتظارات مشتری ، اقدامات رقبا و ... باشد.

در مرحله بعد چنین محتوایی باید به شبکه های اجتماعی و صفحات مرتبط تحویل داده شود و در آخر ، نتایج باید تجزیه و تحلیل شوند تا استراتژی را بهبود ببخشند و باعث رشد شوند.

محتوای با کیفیت چیست؟

چندین روش برای ایجاد و ارسال محتوای با کیفیت وجود دارد. یک نویسنده حرفه ای محتوا با تجربه در این زمینه می تواند به شما در حفظ کیفیت بالا کمک کند. برخی از ویژگی های محتوای با کیفیت شامل موارد زیر است:

محتوای تازه و یونیکی که به طور منظم به روز شود

جریانی از محتوای جدید که به صورت وبلاگ در وب سایت شما قرار بگیرد

پست های شبکه های اجتماعی معطوف به خواسته و نیاز مشتریان شما قرار بگیرد

نوشتاری اصیل و جالب با منبع معتبر

اطلاعات واقعی که مشتریان بالقوه می توانند استفاده کنند

محتوایی که به خوبی با تصاویری که استفاده می کنید ادغام شود

محتوای بدون خطای ویرایشی و املایی

محتوایی که به منابع معتبری که رقیب نیستند قابل لینک باشد

تولید محتوا  در قالب SEO برای کسب و کار شما

اگرچه چندین روش مناسب برای نوشتن محتوا وجود دارد که در هر زمینه سازگار است، اما نوع نوشتن محتوایی که برای شما بهترین عملکرد را داشته باشد، به کسب و کار شما بستگی دارد. شاید هدفتان از تولید محتوا صرفا آشنایی مخاطبتان با موضوع کسب و کارتان است، شاید کسب و کارتان طوری است که بتوان شوخی را وارد محتوا کرد. شاید می خواهید در راستای رشد کسب و کارتان به مخاطب نکاتی را آموزش دهید تا به تخصص شما اعتماد کنند. هر هدفی که از نوشتن دارید، فرقی نمی کند و در نهایت یک نویسنده حرفه ای تولید محتوا می تواند به شما کمک کند تا مسیر خود را به طور مناسب ترسیم کنید.

چه کسی مسئول تولید محتوا است؟

ایجاد محتوای متنی با کیفیت که بتواند مشتری های بالقوه را جذب کند، غالباً شامل یک کار تیمی است. افرادی که می توانند در این حوزه به شما کمک کنند:

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ: این افراد متخصص هایی هستند که از کل روند بازاریابی ورودی مطلع هستند و می توانند تحقیقات لازم را برای تولید یک محتوای کارآمد انجام دهند.

نویسندگان تولید محتوا: این افراد در نوشتن متن مهارت دارند و می توانند در زمینه های مختلف، متنی که قابلیت سئو را دارد، تولید کنند.

طراحان و ویراستاران: این افراد در ایجاد و ویرایش محتوای سمعی و بصری، مانند عکس، فیلم یا پادکست به کمکتان می آیند.

ادمین شبکه های اجتماعی: این افراد می توانند تصمیم گیری و اجرای استراتژی های ارائه محتوا در شبکه های اجتماعی را بر عهده بگیرند.

اگر برای وبلاگ و کسب و کارتان نیاز به تولید محتوای تخصصی دارید، با تیم بیزون تماس بگیرید. تیم تخصصی بیزون با تولید محتوایی متناسب با میزان ترافیک ورودی و مرتبط با کسب و کار شما در خدمت شماست.


** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس