کد خبر 1140323
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کانادا

کانادایی ها برای مسلح کردن 15 فروند ناو محافظ جدید خود اقدام به خرید دو مدل موشک پدافندی ساخت آمریکا و اروپا کردند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، کانادا اخیرا اقدامات گسترده ای را برای تقویت توان دریایی خود آغاز کرده است و در همین راستا در روزهای اخیر دست به خرید های سنگینی برای مجهز کردن این شناورها با موشک های پدافندی کرده است. کانادایی ها به صورت کلی 15 فروند شناور را سفارش داده اند. این ناوها که در کانادا به اسم Canadian Surface Combatant شناخته می شوند در حقیقت بر پایه طرح ناوهای محافظ تایپ 26 ساخت انگلستان توسعه پیدا خواهند کرد. وزن این ناوها در حدود 7800 تن و طول آن ها نیز در حدود 151 متر خواهد بود.

در دو خرید اخیر برای مسلح کردن این شناورها کانادایی ها اقدام به خرید 100 تیر موشک پدافند هوایی از مدل SM-2 Block IIIC  از آمریکا کرده است که این خرید با موافقت آمریکا رو به رو شده و با احتساب موشک ها و قطعات یدکی و خدمات جانبی ارزش این قرارداد در حدود 500 میلیون دلار خواهد بود. این موشک با برد 167 و ارتفاع درگیری 24 کیلومتر از پرتاب گرهای عمودی بر روی این ناوها پرتاب شده و در عین برخورداری از سیستم های راداری فعال و نیمه فعال برای مرحله آخر پرواز به سمت هدف از سیستم هدف گیری فروسرخ نیز بهره می برد. البته در حال حاضر این موشک هنوز در حال طی کردن مراحل توسعه بوده و هنوز برای نیروی دریایی آمریکا نیز وارد خدمت نشده است. پیش بینی می شود تحویل به نیروی دریایی آمریکا و البته کانادایی ها جایی در حدود پس از سال 2023 میلادی رخ بدهد.

موشک Sea ceptor در جریان آزمایش های دریایی

خرید دیگر پدافندی کانادایی ها برای این 15 ناو جنگی موشک های کوتاه برد سری Sea ceptor ساخت کمپانی اروپایی MBDA خواهد بود که 25 کیلومتر برد داشته و از پرتاب گرهای عمودی شلیک می شود. هنوز جزییات بیشتری از قرارداد این موشک مثل تعداد موشک ها یا بهای تمام شده آنها منتشر نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی خدایی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    7 1
    امیر دریادار سیاری و امیر دریا دار خانزادی گفته بودند که برای دو تا ناو تازه ساخته شده دماوند و دنا که امسال رونمایی و عملیاتی خواهد شد نوع جدیدی از تسلیحات طراحی شده که یک از نوع جدید تسلیحات پرتاب سیلو یی عمود پرتاب است هم آ،ندی هم پدافندی که واقعا این در ناو های ایران جای خالی شان احساس میشه
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    5 1
    تجهیز ناو با سامانه های بروز موشکی کوتاه برد امری حیاتیست و در حقیقت با فلسفه وجودی ناو گره خورده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس