قره‌باغ نمایه

وزیر امور خارجه ارمنستان در واکنش به ابتکار ایران برای حل مناقشات قره باغ گفته موضع ایران در مورد صلح و امنیت منطقه سازنده و مسئولیت‌پذیر است.

به گزارش مشرق، «زهراب مناتسکانیان»، وزیر امور خارجه ارمنستان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری روسی «ریانووستی» از موضع ایران درمورد صلح و امنیت منطقه تمجید کرد و آن را سازنده و مسئولیت پذیر خواند.

بیشتر بخوانید:

منتظر پاسخ طرف‌های مناقشه قره‌باغ به طرح تهران هستیم

به نوشته خبرگزاری ارمنستانی «ارمنیا نیوز»، مناتسکانیان در این خصوص گفت: «ایران در منطقه ما کشور بزرگی است و بر خلاف ترکیه، در مورد امنیت و صلح منطقه‌ای موضعی مسئولیت‌پذیر و سازنده اتخاذ می‌کند.»

وزیر امور خارجه ارمنستان با اشاره به ابتکار ایران برای حل مناقشات قره باغ گفت: «در عین حال رؤسای مشترک گروه مینسک تنها قالب بین‌المللی برای میانجیگری و مذاکرات [درباره این مناقشات] هستند و نقش آنها در بیانیه مشترک ۱۰ اکتبر و بیانیه‌های بعدی ۱۷ و ۲۵ اکتبر مجدداً تأیید شد.»

گروه مینسک در سال ۱۹۹۲ با ریاست مشترک آمریکا، روسیه و فرانسه به منظور حل مناقشات میان جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان در منطقه «قره باغ کوهستانی» تشکیل شد. تاکنون تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب این گروه بی‌نتیجه بوده است.

اخیراً نیز مذاکرات وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان با مشارکت این گروه که قرار بود روز پنجشنبه در ژنو برگزار شود به روز جمعه موکول شده است.

تاکنون طرفین درگیر در این منطقه سه بار یکدیگر را به نقض توافق آتش‌بس متهم کرده‌اند.

روز گذشته (چهارشنبه) سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه و فرستاده ویژه جمهوری‌ اسلامی ایران به منظور معرفی و تبیین ابتکار ایران برای پایان دادن به اختلافات جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ وارد باکو شد. عراقچی بامداد امروز نیز به مسکو سفر کرد. وی پنجشنبه شب نیز مسکو را ترک کرد و راهی ایروان شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    5 3
    ارمنستان و حیف از ارمنستان که در دامی مثل صربستان گرفتار شد و آبروی خودش را با اشغال قره باغ برد و هم از نعمات نفت و گاز خزر بی نصیب شد
    • US ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      0 0
      نفت و گاز خزر چه ربطی به ارمنستان داره
  • US ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    10 4
    ایران حامی کشورهای مظلومه
    • IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      0 0
      ارمنستانی که بعد از اشغال قره باغ مسجد هارو تبدیل به طویله کرد مظلوم است واقعا خجالت نمی کشید
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      0 0
      یعنی ارمنستان اشغالگر شده مظلوم
  • حمید IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 0
    با کمک خدا و مسلمین و امام زمان ظلم محو بشه. ولی از ترقی و قدرت و پیشرفت آذربایجان واقعا خوشم اومد.آفرین
  • IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 0
    ولی ترکیه شده آتش بیار و فتنه انگیز خاورمیانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس