کد خبر 1136232
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
آمریکا ۸ نفر را به جاسوسی برای چین متهم کرد

وزارت دادگستری آمریکا ۸ نفر را به همکاری با دولت چین برای تجسس متهم و اعلام کرد که ۵ نفر از آنان بازداشت شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دادگستری آمریکا ۸ نفر را متهم کرد که برای دولت چین کار کرده و یک نفر را در ایالت نیوجرسی که تحت تعقیب پکن است، تحت فشار قرار داده‌اند تا برای محاکمه شدن به چین بازگردد.

وزارت دادگستری آمریکا که ۵ نفر از این افراد را روز چهارشنبه بازداشت کرده، مدعی شده است که این افراد در عملیات مخفی دولت چین برای ترساندن و تحت فشار قرار و آزار قرار دادن اهداف پکن نقش داشته‌اند.

بنا بر ادعای واشنگتن، این اقدامات بخشی از عملیات «شکار روباه» پکن بوده که برای شناسایی اتباع فراری چین با اهداف مشروع طراحی شده، اما در عمل از آن برای تعقیب مخالفان و رقیبان سیاسی سوء استفاده شده است.

در این پرونده خاص، وزارت دادگستری آمریکا ادعا کرده که این متهم مردی را که پیشتر در یکی از شهرهای چین مقامی در دولت محلی داشته، از طریق آزار خانواده او تحت فشار قرار داده‌اند تا به چین بازگشته و تحت محاکمه قرار گیرد.

به گفته مقام‌های قضایی آمریکا، این افراد یادداشتی برای این مقام پیشین چین که از ۱۰ سال گذشته در آمریکا زندگی می‌کند، ارسال کرده و گفته‌اند اگر به چین بازگشته و ۱۰ سال حبس را تحمل کند، خانواده‌اش در امان خواهند بود و آزار آن‌ها به پایان خواهد رسید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس