کد خبر 1136065
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
مشکل باشگاه سپاهان در ممیزی AFC چیست؟

مسؤول کمیته مجوز حرفه‌ای باشگاه سپاهان توضیحاتی را در خصوص روند دریافت این مجوز از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرد.

به گزارش مشرق، محمدعلی بصیریان در خصوص موضوع دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه سپاهان اظهار داشت: در حال انجام کارها هستیم، مدارک ارسال شده و مشکلی از این بابت نداریم، اما در اواخر تکمیل مجوز حرفه‌ای تغییراتی در باشگاه صورت گرفت که ثبت آنها به گذشت چندماه زمان نیاز دارد. چون مسائل حقوقی مانند تغییر امضا، تغییر مجمع، تغییر اعضای هیأت مدیره و همچنین تغییر اساسنامه باید در نظر گرفته شوند.

بصیریان تصریح کرد: این موارد مشکلاتی را از نظر حقوقی در زمان حال ایجاد می‌کند و همین مسأله کمی روند دریافت مجوز حرفه‌ای ما را دچار مشکل کرده است. اما نگرانی وجود ندارد، در حال برطرف کردن این مشکل هستیم که البته مستلزم زمان است.

با نظارت فدراسیون فوتبال مدارک را برای AFC می‌فرستیم

مسؤول کمیته مجوز حرفه‌ای باشگاه سپاهان با تأکید بر ارسال مدارک به AFC عنوان کرد: باید مدارکمان را بروز رسانی کنیم که مربوط به انجام کارهای حقوقی باشگاه است. کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه‌ای در اختیار ما قرار داده و از این طریق مدارک را از ما دریافت می‌کند. از طریق بارگذاری روی سیستم مدارک را برای آنها ارسال می‌کنیم. تمام کارهایمان از طریق سیستم انجام می‌شود. کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال با ریاست سهیل مهدی روی آن نظارت دارد و گزارش آن را به AFC می‌دهد. مرتب با سهیل مهدی در تماس هستیم و او ایرادات را به ما اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید:

خرید جنجالی لیگ بیستم کدام بازیکن است؟

وی در خصوص این که آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا زمانی را برای بروز رسانی مدارک در نظر گرفته، گفت: ما وقتی مدارک قبلی را ارسال می‌کنیم یک پیش‌زمینه به AFC می‌دهیم که مثلاً در فلان تاریخ مدارک بروز شده را ارسال می‌کنیم. آنها بر این اساس تصمیم‌گیری می‌کنند اما هنوز تصمیم‌گیری لازم انجام نشده، به ما وقت داده‌اند تا کارهای لازم را انجام بدهیم. بابت تشکیل مدارک مشکلی نداریم. همانطور که اشاره کردم مدارکمان ارسال شده فقط بحث حقوقی آن وجود دارد که آن هم تا دو ماه آینده برطرف و مدارک بروز شده را ارسال می‌کنیم.

مسعود تابش به عنوان صاحب امضا معرفی شده

بصیریان اضافه کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا به تغییرات هیأت مدیره و دیگر مسائل حقوقی کاری ندارد. این نهاد می‌گوید شما باید در زمان مقتضی مدارک را ارسال کنید. ما هم ارسال می‌کنیم، بعد از آن این مدارک وارد مرحله ممیزی می‌شوند. در آنجا سؤال می‌کنند که مثلا صاحب امضا چه کسی است؟ در موارد حقوقی سال قبل مسعود تابش معرفی شده اما الان محمدرضا ساکت امضا می‌کند که این مسأله از نظر حقوقی دارای اشکال است.

تقصیری متوجه AFC نیست

مسؤول کمیته مجوز حرفه‌ای باشگاه سپاهان اظهار داشت: در آنجا ما باید به AFC توضیح بدهیم که در زمان ارسال مدارک در باشگاه تغییراتی صورت گرفته و به همین خاطر نیاز به زمان داشتیم. آنها تصمیم‌گیری می‌کنند که فرجه بدهند و این که آیا تغییرات صورت گرفته قابل قبول هست یا خیر. معمولا هم قبول می‌کنند اما ما نباید تقصیری را متوجه AFC بدانیم. در باشگاه‌های ما مدیران و ساختارها مرتب عوض می‌شود و به همین خاطر در دریافت مجوز حرفه‌ای مشکلاتی به وجود می‌آید. البته این یک بخش کار است و بخش دیگر آن مربوط به بدهی‌ها می‌شود که ما خوشبختانه بدهی نداریم.

وی در خصوص این که آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا  زمانی را برای تصمیم‌گیری اعلام کرده گفت: هنوز اعلام نکرده‌اند اما همیشه بعد از دریافت مدارک زمان انجام ممیزی را اعلام می‌کنند. آنها باشگاه‌های معرفی شده را ممیزی می‌کنند. چند باشگاه را هم به طور تصادفی برای ممیزی انتخاب و اصل مدارک آنها را صحه‌گذاری می‌کنند.

برخی باشگاه‌ها جریمه می‌شوند و وزارت ورزش جریمه‌شان را می‌دهد

بصیریان با اشاره به سابقه سپاهان در دریافت مجوز حرفه‌ای اظهار داشت: خوشبختانه همیشه مدارک ما کامل بوده، در این 9 سال فقط یک سال مجوز حرفه‌ای نگرفتیم چون استادیوم را نقش جهان معرفی کرده بودیم اما این ورزشگاه هنوز شرایط ایده‌آل و استاندارد AFC را ندارد، به همین خاطر باید ورزشگاه فولادشهر را معرفی می‌کردیم و به این دلیل فقط یک بار مجوز حرفه‌ای را نگرفتیم. ولی در بقیه سال‌ها با مدارک درست و منطقی این مجوز را گرفتیم، نه بدهی بالا آوردیم و نه بابت مدارک توسط AFC جریمه شدیم. در صورتی که خیلی از باشگاه‌ها جریمه شدند و جریمه آنها را هم وزارت ورزش داد.

سکوهای نقش جهان باید راه دسترسی به چمن داشته باشند

وی در خصوص مشکلات نقش جهان برای معرفی به AFC عنوان کرد: ورزشگاه خانگی سپاهان فعلا فولادشهر است چون نقش جهان یکسری ایرادات امنیتی دارد. سازه این ورزشگاه برای حدود 40 سال پیش است و استانداردهای AFC خیلی تغییر کرده، ما تا جایی که توانستیم تغییرات زیادی را به وجود آوردیم اما یکسری کارها را فعلا نمی‌توان انجام داد. استانداردهای AFC طوری است که باید همه موارد ایمنی امنیتی را داخل ورزشگاه دیده باشیم. البته این موارد برطرف می‌شوند. نکته مهمی که در نقش جهان وجود دارد این است که AFC می‌گوید هنگام بروز خطر ایمن‌ترین جا زمین چمن است و سؤال می‌کند که راه‌های دسترسی تماشاگر به چمن کجا است؟ ما این مسأله را نداریم، چون سکوها نمی‌توانند هواداران را به سمت وسط زمین منحرف کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس