تازه پدرها و مادرها تا اسم خرید سیسمونی بچه را می‌شنوند لرزه به تنشان می‌افتد و احتمالا به همان اندازه که برای ورود بچه لحظه شماری کنند از خرید سیسمونی ترس داشته باشند. حتی اگر اولین بار نباشد که طعم پدر شدن یا مادر شدن را تجربه می‌کنید ما به شما حق می‌دهیم اگر در خرید سیسمونی علی الخصوص کامل کردن کم لباس بچه دل نگران باشید.

از بین تمام فاکتورهایی که در خرید سیسمونی بچه ممکن است به ذهنتان برسد یک بخش مهم همیشه دست کم گرفته می‌شود؛ لباس و پر کردن کمد لباس بچه گانه که خیلی از اوقات بعد از تولد اجناسی که خریده‌ایم بلااستفاده می‌شود و مجبور می‌شویم دوباره خرید کنیم.

اگر ایده پدر یا مادر شدن را در سر می‌پرورانید یا دوران خوش 9 ماهه بارداری را سپری می‌کنید فاکتورهایی در این بین وجود دارد که شاید فراموش کرده باشید.

مصائب انتخاب سایز لباس بچه گانه تمام می‌شود!

یکی از مهم‌ترین مسائلی که به ویژه هنگام خرید اینترنتی لباس بچه گانه ارزان به نظر می‌رسد سایز لباس است که خیلی از مواقع بالا پایین می‌شود. مثلا قبلا برای فرزندتان لباس‌های مختلف با سایز متفاوتی تهیه کرده‌اید اما خیلی از آن‌ها اندازه مناسبی ندارند.

خوشبختانه اکثر کودکان تا قبل از این که مستقل عمل کنند یا به مدرسه بروند نیازی به لباس‌های کاملا فیت و چسب ندارند. بنابراین قبل از این که بخواهید با خرید لباس چسبان ریسک کنید بهتر است مدل‌های آزاد را مد نظر قرار دهید.

شاید ارزیابی سایز مناسب لباس بچه برای پر کردن کمد نوزاد آن هم پیش از تولد قطعی نباشد؛ به ویژه اگر حضوری خرید خود را انجام دهید. اما در راهنمای خرید اینترنتی سیسمونی مامان لیست مدل‌هایی که خیلی از والدین می‌پسندند با راهنمای دقیق سایز و بر حسب توصیه تولید کننده قرار داده شده است. پس اگر خرید حضوری شما را به نتیجه‌ای نرسانده تجربه خرید اینترنتی را امتحان کنید.

در انتخاب مدل لباس بچه نکته سنجی کنید

خرید اینترنتی لباس بچه آن هم وقتی که قیمت مناسبی داشته باشد خیلی از اوقات بی هدف انجام می‌شود. مشکلی که در تکمیل سیسمونی بچه وجود دارد همین خرید بی هدف است که والدین نمی‌دانند قرار است فرزندشان این لباس را کجا به تن کنند.

حالا که اکثر پدرها و مادران بودجه محدودی برای پر کردن کمد لباس بچه گانه دارند باید در خرید خود با نکته سنجی بیش‌تری عمل کنید.

تیشرت و شومیز برای فصل بهار و تابستان

تابستان است و گرمای نفس گیرش؛ پس خیلی کمد لباس بچه را با خرید مدل‌های متنوعی که از تناسب آن با فرزند متولد نشده خود اطمینان ندارید شلوغ نکنید!

چه برای دختران و چه برای پسران تیشرت می‌تواند لباسی رسمی و غیررسمی برای فصول گرم باشد. خرید پیراهن‌ با انواع مدل‌هایی که دخترتان شیفته و دلبسته آن می‌شود را فراموش کنید و زیادی روی نکنید. فضا و بودجه شما محدود است. ضمن این که دختر بچه‌ها می‌توانند علاوه بر تیشرت از شومیز هم استفاده کنند.

ژاکت و لباس‌های چند لایه برای پاییز و زمستان

مدل‌های لباس زمستانی کودکان آنقدر زیبا و متنوع است که احتمالا نتوانید وسوسه خرید آن‌ها را در خود کنترل کنید. اما برای کودکان تا دو سالگی هیچ چیز در فصل زمستان جای گرما و پوشش لباس را نمی‌گیرد. از آن جایی که ژاکت‌ها ضد آب نیستند خرید کاپشن یا بارانی ضد آب برای فصل سرد سال هم مهم است.

تا 5 سالگی فقط از نخ پنبه استفاده کنید!

از فاکتورهای فراموش شده هنگام خرید لباس بچه جنس آن است. جنس لباس بچه از دوران نوزادی تا زمانی که کودک نوپا می‌شود و حتی مستقل راه می‌رود باید نخ خالص باشد؛ پس خودتان را درگیر خرید لباس‌هایی نکنید که به خاطر ظاهر پر زرق و برق درصدی الیاف مصنوعی در خود دارند.

اگر مدل‌های مورد نظرتان را انتخاب کرده‌اید اما پیدا کردن لباس‌های نخی برای شما دشوار است همه چیز را به راهنمای خرید سیسمونی سایت مامان لیست بسپارید. محصولاتی که در سایت مامان لیست به صورت تخصصی برای کودک معرفی می‌شوند با در نظر گرفتن جنس پارچه، میزان آبرفت، تبادل حرارتی و کیفیت گردآوری شده‌اند.

کودک را در خریدتان دخالت دهید

تمرین استقلال و تقویت اعتماد به نفس از همان سنین کودکی و دخالت دادن او در امر خرید شروع می‌شود. موضوعی که اکثر ما هنگام خرید لباس بچه گانه به صورت اینترنتی یا حضوری فراموش می‌کنیم و فقط دیدگاه خودمان را در نظر می‌گیریم.

نه در سنین اولیه اما از زمانی که کودکتان درک نسبتا کاملی از اطراف پیدا می‌کند باید سلیقه او را هم در خرید در نظر بگیرید. شاید در سنین اولیه رنگ مهم‌ترین فاکتوری باشد که دخترا و پسران درباره آن نظر می‌دهند؛ اما با افزایش سن این اظهار نظرها گسترده‌تر می‌شود.

از آن جایی که در تکمیل سیسمونی نوزاد خودتان هستید و خودتان، چه بهتر که در انتخاب رنگ لباس‌ها روانشناسی رنگ‌ها را هم در نظر داشته باشید. شاید رنگ‌های خنثی بهترین رنگ برای لباس نوزادی باشند. اگر در خرید لباس بودجه مشخصی دارید همین رنگ‌های خنثی و. کلاسیک هرگز قدیمی نمی‌شوند و از مد هم نمی‌افتند؛ به ویژه اگر سادگی را هم با رنگ خنث پارچه تلفیق کرده باشید.

لباس خواب به اندازه سایر لباس‌ها مهم است!

شاید زمانی که در صدد پر کردن کمد نوزادی با اجناس مختلف هستید لباس خواب او را فراموش کنید. غافل از این که کودکتان حداقل تا سه سالگی بیش از 12 ساعت از روز را در لباس و تخت خواب سپری می‌کند!

شاید لباس‌هایی مثل کاپشن، شومیز و تی شرت‌ها از پنبه صد در صد تولید نشوند؛ اما لباس خواب باید از پنبه سبک و نرمی باشد که با پوست نوزاد و کودک سازگاری داشته باشد.

اگر قرار باشد در خرید لباس خواب رویکرد فصل به فصل داشته باشید احتمالا به بودجه خیلی زیادی نیاز داشته باشید. ضمن این که لباس‌های گرم‌تر که از پشم یا آکریلیک تولید می‌شوند می‌توانند تحریک موضعی ایجاد و باعث خارش و سرخی شوند.

در خرید لباس خواب می‌توانید ذهنتان را کمی دورتر و به سمت طراحی آن سوق دهید. جذابیت لباس خواب می‌تواند کودک را به سمت تخت بکشاند و خلاصه همکاری بیش‌تری در پوشاندن آن داشته باشد.

کمد لباس بچه نباید شلوغ باشد

از آن جایی که رشد کودک در طول هفته‌های اول زندگی به شدت چشمگیر است نباید با شلوغ کردن کمد او هزینه تمام شده تکمیل سیسمونی نوزاد را بالا ببرید.

برخی از اقلام سیسمونی کاربردی‌تر هستند که در راهنمای خرید مامان لیست (www.mamanlist.com) بدون پرداختن به کالاهای اضافی لیست شده‌اند. تنوع لوازم سیسمونی بازار به اندازه‌ای وسیع است که می‌تواند نیازهای نوزاد دلبندتان را به راحتی رفع کند؛ فقط کافی است با حوصله مدل‌های مناسب خود را گلچین کنید.

سخن آخر

در خرید لباس بچه گانه و تکمیل سیسمونی نوزاد فاکتورهای فراموش شده‌ای وجود دارند که توجه دوباره به آن‌ها باعث صرفه جویی در بخش اعظم هزینه‌ها می‌شود. تا 5 سالگی نخ پنبه بهترین پارچه‌ای است که می‌توانید برای پر کردن کمد لباس نوزادان استفاده کنید. از طرف دیگر مدل‌های رنگارنگ و بیش از حد معقول با توجه به رشد دائمی کودک فقط باعث بالا رفتن هزینه‌های خرید سیسمونی می‌شوند.


** این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس