انتخابات آمریکا نمایه

درست کمتر از یک هفته از انتشار اخباری درباره حریق عمدی در یکی از صندوق‌های اخذ رأی در کالیفرنیا، یک صندوق رأی‌گیری این بار در بوستون به آتش کشیده شد.

به گزارش مشرق، در حالی که یک هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است، اخباری از ایجاد آشوب‌ها و هرج و مرج‌های پراکنده در شهرهای سراسر این کشور منتشر می‌شود.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، در حالی که هفته پیش رسانه‌های آمریکایی از وقوع آتش‌سوزی که ظاهراً عمدی بوده، در یکی از صندوق‌های اخذ رأی در ایالت «کالیفرنیا» خبر دادند، روز گذشته نیز یکی دیگر از صندوق‌های رأی‌گیری در «بوستون» ایالت ماساچوست به آتش کشیده شد.

بیشتر بخوانید:

آتش‌سوزی در داخل یک صندوق رأی در آمریکا

طبق این گزارش، درست ساعاتی بعد از آنکه رأی‌های درون صندوق رأی‌گیری آتش گرفت،  یک مرد اهل «بوستون» مرکز ایالت «ماساچوست» که در حوالی محل حادثه مشاهده شده بود،  به ظن استفاده از یک وسیله آتش‌زا برای آتش زدن یک صندوق رأی بازداشت شد.

به دنبال وقوع این حادثه، مقام‌های ایالتی خواستار تشدید تدابیر امنیتی برای محافظت از صندوق‌های رأی‌ شدند.

«ورلدی آرماند» ۳۹ ساله غروب روز یکشنبه به وقت محلی بعد از آن بازداشت و به «سوزاندن عمدی و مخرب» صندوق رأی‌ متهم شد که پلیس وی را با حادثه آتش‌ گرفتن صندوق رأی‌گیری در مقابل شعبه اصلی کتابخانه عمومی بوستون مرتبط دانست.

این آتش‌سوزی حدود ساعت ۰۴:۰۰ صبح یکشنبه به وقت محلی زمانی کشف شد که دودی از اطراف صندوق متعلق به رأی‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به هوا برخاست و آتش‌نشان‌ها برای مهار آتش‌، به داخل صندوق آب ریختند.

«ویلیام گالوین» وزیر رفاه عمومی ماساچوست به رسانه‌های محلی در خصوص این حادثه توضیح داد، ظاهراً آرماند از یک وسیله آتش‌زا برای ایجاد حریق استفاده کرده است و خسارت زیادی به پوشش پلاستیکی جعبه وارد آورده است.

واحد مبارزه با مواد مخدر اداره پلیس بوستون، آرماند را در نزدیکی میدان «کاپلی» که صندوق رأی‌گیری آتش گرفته بود با مواد آتش‌زا مشاهده کرده است.

گالوین روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت علیرغم حمله دوجانبه آتش و آب، ۸۷ رأی از ۱۲۲ رأی موجود در صندوق رأی‌گیری خوانا و قابل پردازش است.

وی با اینحال، به شهروندان ماساچوست که در ۱۴ ساعت قبل از وقوع آتش‌سوزی، از آن صندوق برای انداختن رأی زودهنگام استفاده کرده بودند، توصیه کرد تا وضعیت رأی خود را جویا شوند و در صورتیکه تأییدیه دریافت نکردند، از یک صندوق دیگر برای دادن رأی مجدد استفاده کنند.

گالوین در بیانیه ای مشترک با «مارتی والش» شهردار بوستون گفت: «آنچه در ساعات اولیه امروز صبح برای صندوق رأی میدان کاپلی رخ داد، در تضاد با دموکراسی و نادیده گرفتن رأی‌دهندگانی بود که به وظیفه مدنی خود عمل کردند و این اقدام یک جرم محسوب می‌شود».

این دومین بار در روزهای اخیر است که اخباری از آتش زدن صندوق‌های رأی در آمریکا منتشر می‌شود، در تاریخ ۲۹ مهرماه، ، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که وقوع آتش‌سوزی در داخل یک صندوق اخذ رأی در «لس‌آنجلس» باعث آسیب به رأی شهروندان شده است.

مقامات محلی پس از تحقیق درباره این حادثه اعلام کردند که به نظر می‌رسد این آتش‌سوزی عمدی بوده، اگرچه علت و میزان آسیب‌های ناشی از آن تحت بررسی قرار دارد.

گزارش‌ها و اخبار منتشر شده حکایت از آن دارد که انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا (۱۳ آبان ماه) با جنجال و هرج و مرج‌هایی روبرو خواهد بود به طوریکه برخی مقام‌های ایالتی برای مواجهه با هرگونه هرج و مرج در زمان و بعد از انتخابات اعلام آماده‌باش نظامی کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ابوالفضل IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    13 6
    جالب بود مشرق
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    4 3
    بزودی آمریکا در آتش می سوزد
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    6 4
    ابر قدرت به این میگن .انتخابات داخلیش توسط کل جهان پیگیری میشه.تمام کشورهای دنیا در همین انتخابات داخلی ایالات متحده سرنوشتشون تعیین میشه
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    5 3
    انشاالله ، کل آمریکا به آتش کشیده شه
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    کار آمریکا تمامه ....میشه 50تا کشور شک نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس