کد خبر 1135430
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
بورس نمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: با جمع شدن صف فروش، ارزش معاملات در بازار روز گذشته حدود ١٠ هزار میلیارد تومان بود، به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که هیجان فروش کاهش پیدا کرده و از فشار فروش کاسته شود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، امین دامچه به روند معاملات بورس اشاره کرد و افزود: شاخص کل بورس اکنون به محدوده حمایتی خود رسیده است که این محدوده از نظر تکنیکالی شامل تلاقی اصلاح و محدوده کف کانال روند نزولی است.

بیشتر بخوانید:

دلایل نزول ۱۵درصدی بورس در ۷روز کاری

وی با بیان اینکه روز گذشته در نیمه دوم بازار شاهد برگشت برخی از سهم ها به فاز صعودی و پایان یافتن صف های فروش بودیم، اظهار داشت: نخستین گروه شاخص سازی که با برگشت مواجه شد گروه فلزات بود، این برگشت با رهبری سهام شرکت فولاد خوزستان که گزارش ماهانه مناسبی را روانه کدال کرد، رخ داد. براساس آمار ارائه شده مبلغ فروش فولاد خوزستان در مهر ماه سه هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان بود.

دامچه اظهار داشت: سهام ایران خودرو بعد از  چندین روز افت و اصلاح در نهایت روز گذشته سبزپوش شدند و با جمع آوری پرقدرت صف فروش این شرکت خودروسازی، برخی از سهام به صف خرید در بازار رسیدند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با جمع شدن صف فروش ایران خودرو که این روزها به عنوان لیدر بازار تلقی می شود در اکثر نمادها شاهد جمع شدن صف فروش و بهبود روند معاملات بودیم.

وی گفت: با جمع شدن صف فروش، ارزش معاملات در بازار روز گذشته حدود ١٠ هزار میلیارد تومان بود، به همین دلیل می توان انتظار داشت که هیجان فروش در بازار کاهش پیدا کرده باشد و در روزهای آینده از فشار فروش و عرضه کاسته شود.

دامچه با بیان اینکه به نظر می رسد تا ١٣ آبان ماه شاهد وجود برخی از نوسان ها در بازار باشیم، افزود: اگر شاخص بورس از کانال یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحد  عبور کند و  به سطح پایین حرکت کند حمایت بعدی شاخص بورس کانال یک میلیون و ٢٥٠ هزار واحد خواهد بود اما اگر از کانال یک میلیون و ٣٣٠ هزار واحد برگردد و در مسیر صعودی قرار گیرد، مقاومت شاخص بورس عدد یک میلیون و ٤٥٠ هزار واحد خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: سهم ها اکنون برای خرید در شرایط مناسبی قرار دارند اما به دلیل ریسک های سیاسی و اقتصادی نقدینگی برای مدتی بدون استفاده خواهد ماند و برای سرمایه گذاری وارد بازار نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در آینده شاخص جهانی قیمت دلار کاهشی باشد و به دنبال آن قیمت کامودیتی ها مانند مس، روی، طلا و نفت با رشد همراه شود، گفت: در بازار ارز هم دلار در بازار داخلی پس از اصلاح ناگهانی از قیمت ٣٢ هزار تومن تا ٢٦ هزار تومن با برگشت همراه شد و دوباره تا قیمت ٣٠ هزار تومن رشد کرد اما ممکن است باز هم تا محدوده ٢٦ هزار تومان افت کند و بعد از آن شاهد کوچک شدن نوسان ها در بازار باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه افزایش نرخ سود بانکی را به عنوان ریسک دیگر بازار مطرح کرد و گفت: رییس بانک مرکزی در پیامی اعلام کرد که دنبال روش دیگری برای کاهش تورم است و نرخ سود بانکی با افزایش همراه نمی شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه در مهر ماه ٩٩، حدود ٤١ درصد بود که نسبت به شهریور ماه سال جاری حدود هفت درصد افزایش یافت، افزود: در این شرایط اگر نرخ سود بانکی به ٢٥ درصد هم برسد باز هم نرخ بهره واقعی منفی ١٥ درصد است، به همین دلیل سرمایه گذاری در بانک با هیچ مبنای منطقی همراه نیست و وجود سرمایه ها در بانک توجیه عقلانی و اقتصادی نخواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در موقعیت فعلی افراد را به سرمایه گذاری در بازار سرمایه دعوت می کنیم زیرا بورس از بازارهای موازی عقب مانده و اکثر سهم ها با قیمت هایی که در حال معامله هستند فاصله زیادی با ارزش ذاتی خود دارند.

وی گفت: بهتر است سهامداران برای سرمایه گذاری در بورس به شرکت های مشاوره سرمایه گذاری و سبدگردان ها اعتماد کنند زیرا اکنون این شرکت ها گزینه های خوبی را برای سرمایه گذاری در بازار در اختیار دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • GB ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    20 0
    آقای کارشناس - عین همین نظر را بیش از 20 بار است که ظرف دو ماه گذشته - دوستان شما - که خودشان را مثل شما کارشناس معرفی میکردند - گفته اند و غلط از آب در آمد. کار شناسی که می گوید چون تورم مهرماه 41 درصد بوده است و نتیجه می گیرد پس بورس افزایش پیدا می کند. از بورس ایران هیچ آگاهی ندارد
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    15 0
    تا وقتی حقوقی و دولت با برنامه ریزی دارن بوری رو چپه میکنن هیچ امیدی نیست. فقط ی ادرس بدم نماد شپنا هر روز صف فروش فیک درست میکنه و اردر ترس میذاره و یکی از حقوقی ها ۱۶.۷ میلیون سهم خرید میزنه به اندازه حجم مبنا که سهم منفی کامل بخوره و دیگه خرید نمیزنه . خیلی واقعا مضحک هستش که هیچ نهادی جلوی این همه تخلف نمیگیره .
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      7 0
      کاملا درسته. در نماد حکشتی هم همین اتفاق می افته و هیچ نظارتی بر حقوقی نیست. جالبه که سرمایه های بزرگ همون اول ریزش از بورس خارج شدن و سرمایه های خرد که با تشویق مسئولین رفتن به سمت بورس الان دارن تاوانش رو میدن. دولت هم بجای حمایت از سرمایه خرد و قشر ضعیف بیشتر با سرمایه دارای بزرگ هماهنگه و جیب اونها رو پر می کنه. قوه مقننه و قضاییه هم بجای اینکه دنبال راهکار باشند الان دنبال تسویه حساب جناحی هستن. این وسط قشر متوسط در حال مستضعف شدن و قشر مستضعف در حال نابود شدن هست. این چه عدالتیست
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    20 0
    جوک میگی ؟ صف فروش بمراتب سنگین تر شده و داره سنگین تر هم میشه
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    13 1
    #به دستکاری کثیف در بورس و دست اندازی هدفمند به سرمایه مردم خاتمه بدید
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    11 0
    تیم اقتصادی دولت دارن با بورس و سرمایه های مردم گرو کشی میکنن بس کنید این کثافت کاری ها رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس