کرونا لیگ را به تعویق انداخت اما بازی‌های دوستانه را نه!

برگزاری لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل آمار بالای شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است اما با این وجود تیم‌های فوتبال هنوز بازی‌های دوستانه برگزار می‌کنند.

به گزارش مشرق، لیگ برتر فوتبال ایران قرار بود از دهم آبان آغاز شود و سازمان لیگ نیز برنامه دقیق هفته اول و دوم را اعلام کرد اما فدراسیون پزشکی - ورزشی به تعویق افتادن یک هفته‌ای این رقابت‌ها را اعلام کرد تا از هر گونه خطر احتمالی برای عوامل برگزاری مسابقات و فوتبالیست‌ها جلوگیری کند.

بیستمین دوره لیگ برتر با تعویق شش روزه و از شانزدهم آبان زیر سایه سنگین ویروس کرونا آغاز می‌شود.

با وجود تعویق لیگ برتر به دلیل آمار بالای شیوع کرونا و پیشگیری از هر گونه اتفاق ناخوشایند در این مورد اما این روزها شاهد رفت و آمدهای زیادی در تمرینات تیم‌های فوتبال و برگزاری بازی‌های متعدد دوستانه بین تیم‌های مختلف لیگ برتری و لیگ‌های دسته پایین‌تر هستیم.

بیشتر بخوانید:

بهروان: سازمان لیگ مخالف تعویق مسابقات بود

برگزاری اردوهای مختلف نیز هم‌چنان در دستور کار باشگاه‌هاست و معلوم نیست با وجود اعلام فدراسیون پزشکی و ورزشی و ستاد مقابله با کرونا در ورزش چگونه هم‌چنان روال عادی باشگاه‌ها طی می‌شود. لیگ بیستم به تعویق افتاده است تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود اما هم‌چنان بازی‌های تدارکاتی زیادی برگزار می‌شود و مشخص نیست که آیا در این دیدارهای دوستانه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود یا خیر؟

اهمیت ندادن به پروتکل‌های بهداشتی در برخی بازی‌های دوستانه و ابتلای احتمالی بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌ها به کرونا می‌تواند زنگ خطر را برای لغو لیگ برتر به صدا در ‌آورد.

باید این سوال از ستاد مقابله با کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی پرسیده شود که چگونه لیگ به تعویق افتاده است اما نظارتی بر برگزاری بازی‌های دوستانه انجام نمی‌شود؟

منصور قنبرزاده، عضو هیات رئیسه سازمان لیگ درباره تعویق لیگ برتر می گوید کل کشور درگیر کروناست و ستاد کرونا به عنوان عالی ترین مرجع در خصوص این بحران تصمیم گیری می‌کند و این موضوع قابل پیش بینی نیست. به هر شکل برگزاری مسابقات در سطح کشور جا افتاده است. اگر کشورهای دیگر را هم ببینید، سعی می کنند فعالیت ها را تا آن جا که ممکن است تعطیل نکنند. این یک جنبه عمومی دارد و فدراسیون و سازمان لیگ کمتر در آن دخالت دارند.

عبدالله ویسی، سرمربی پیکان هم در این رابطه می گوید: اعتقاد دارم تعویق مسابقات لیگ برتر به خاطر ناآمادگی برخی تیم‌ها صورت گرفت نه بحث کرونا. به هر حال بعضی از تیم‌ها آماده نیستند و ما را تاب می‌دهند! مثل همیشه به مردم دروغ می‌گوییم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 1
    کیسه آماده نبود. مهلت خواست. سازمان لیگ هم قبول کرد.به همین راحتی
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    1 0
    خودتون رو اذیت نکنید بابا مسعود زده به سیم آخر علنا تابلو کرده 5 سال برای پرسپولیس کار کرده! این تیم با اختلاف همه رو گذاشته جیبش! انرژیشون فوق بشریه. کنعانی زادگان عکس گذاشته که پریده پاهاش تا کله حریف بالا اومده. همشون از لحاظ بدنی معجزه کرده بودن حتی 7 تا بازیکن جدیدشون!!! پریدناشون ، پرس کردناشون اونم با اون فشردگی عجیب و غریب بازی ها! به قول رسول پناه توی این تیم هر کی هم بیاد وبره فرقی نداره!!! بازی های لیگ رو هم به راحتی عقب انداختن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس