کد خبر 1135253
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
سوپ و آبمیوه برای کرونایی‌ها و کادر درمان/ آشپزخانه این مسجد همچنان فعال است

سوپ عدس یکی از غذاهایی است که با توجه به شیوع بیماری همه گیر کرونا و شروع فصل زمستان باید به مصرف ان توجه جدی داشت.

به گزارش مشرق، افراد در جستجوی روش‌هایی برای محافظت از خود در برابر ابتلا به ویروس کرونا هستند که این روزها به یک بیماری همه گیر جهانی( پاندمی) تبدیل شده است و این درحالی است که یک نوع غذای ساده در دسترس دارند و می‌تواند فواید اعجاب انگیزی در این خصوص داشته باشد.

سوپ عدس یکی از غذاهایی است که به ویژه با توجه به بیماری همه گیر کرونا و شروع فصل زمستان باید بر خوردن آن بسیار رغبت شود؛ زیرا این غذا، معدنی از زینک است که بدن برای تقویت ایمنی خود به آن نیاز دارد.

دکتر احمد ابو النصر عضو شورای درمان با گیاهان دارویی آمریکا با بیان اینکه سوپ عدس فواید شگفت انگیزی دارد، بیان کرد: این غذا به دلیل پروتئینی که دارد، به کودکان کمک می‌کند تا به طور طبیعی رشد کنند.

او ادامه داد: این غذا برای خانم‌های باردار نیز مفید است؛ زیرا از بدشکلی جنین جلوگیری کرده و آهن و مس مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. سوپ عدس همچنین لرزش دست کسانی که به دلیل کمبود ویتامین دچار این معضل شده اند، درمان می‌کند و علاجی برای کم خونی به شمار می‌رود.

این پزشک مصری افزود: سوپ عدس به دلیل آنکه سرشار از ماده معدنی زینک است باعث تقویت ایمنی بدن هم می‌شود؛ به گفته احمد ابو نصر، خوردن سوپ عدس می‌تواند عفونت‌ها و دردهای مزمن را هم درمان کند همچنین مداومت روزانه بر خوردن سوپ عدس به مدت ۸ هفته، کلسترول و تری گلیسیرید را از بین می‌برد، به ویژه برای کسانی که به رژیم غذایی کم کربوهیدرات و نمک پایبند هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    9 1
    بابا... منکرش نیستم. ولی آهن و مس و این چیزا بایستی از طریق گوشت وارد بدن بشه.. عدس کیلو چنده!؟ تازه عدس فقط کارش اینه گلبول قرمز خون رو زیاد میکنه که زیاده روی در مصرفش برای بزرگسالان خطر سکته قلبی و مغزی داره! خون، حاوی خیلی موارد هست که یکیش گلبول قرمزه! حالااین بابا چون از آمریکاس و مسلمونه، مثلا خیلی حالیشه!؟ در ضمن، شیر و لبنیات پرچرب که عامل جذب کلسیم در بچه هاست، بهترین گزینه برای رشد بچه هاست... کو شیر پرچرب؟ تغذیه‌ی ملتی که 3500 سال قدمت پزشکی دارند و غذاهای رنگی و سالم و خوشمزه ای هم داشتن، حیفه که توسط غرب دیکته بشه به ماها... بخدا در سیستم غذایی کشور، انفجارها داره رخ میده، هیچکی صدایی ازش در نمیاد... همه مشغول البته موارد مهم تر هستند، مثلا مشکلات سیاسی و امنیتی و اقتصادی و... ولی غذایی در حالت بغرنج و انفجاری هست... حالا منتشر نکن!
  • محمد IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    5 1
    با سلام عدس به شدت سردو خشک هست و عامل بروز و تشدید افسردگی ست. من افسردگی مزمن دارم وتاثیر عدس رو در طب اسلامی و سنتی مطالعه کردم. بسیار دقیق هست نمی دونم چرا علم پزشکی هیچ درکی از این مطالب نداره!
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      1 0
      عدسی درس کنید با پیاز داغ و فلفل سیاه و کمی هم سیب زمینی نگینی آن وقت می فهمید که طبع آن تلطیف و معتدل شده و ان شاء الله باعث سردی و افسردگی هم نمی شود
  • احسان IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    8 1
    عدس هم گران هست. و توانایی خرید ان را ندارم
  • US ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    1 0
    دقت کردید هر وقت گوشت گرونتر میشه، یه عده بقیه را به خوردن گیاهان دعوت می کنند؟
  • علیرضا IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 1
    فردا اطلاعیه میدن که سوپ عدس هیچ تاثیری بر کرونا نداره!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس